Aanschaf onderhoud en garantie Breitling Navitimer

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en ben hard aan het nadenken om óf een Breitling Navitimer B01 Chronograph 43mm of een Breitling Navitimer 8 B01 Chronograph 43mm te kopen. Eén met een bruin alligatorleren band en een blauwe wijzerplaat. Ik neig naar de Navitimer 8 omdat die wat rustiger is. En ik weet dat sommige kenners de 8 wel geen echte Navitimer zullen vinden…

Via Chrono24 kan je nieuwe/ongedragen horloges vinden en dat scheelt soms behoorlijk wat geld. Niet alleen bij buitenlandse maar ook bij Nederlandse juweliers. Zo is die Navitimer 8 nieuw €7000 en dezelfde juwelier heeft 'm via chrono24 voor €4300. Zit er dan geen addertje onder het gras?

Ik heb ook een mooie gezien met een cognac bruine alligator band maar die heeft wat krasjes op de kast en dat vind ik dan weer zonde. Die was nog een stuk goedkoper trouwens, en ook nog 2 reserve originele Breilting banden.

Hoe zit dat dan met de garantie als je dat via die route koopt. In Nederland is dat nog wel te doen maar hoe zit dat als je in het buitenland koopt. Kan je dan gewoon bij de juwelier (AD) naar binnen lopen als die kapot is ondanks dat je hem daar niet gekocht hebt? Het zou immers ook een cadeau geweest kunnen zijn van iemand die hem ergens anders heeft gekocht. En hoe vaak heeft het onderhoud nodig? Moet je dan ook naar een AD? Enig idee wat zo’n beurt dan kost?

Ben benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft?

Alvast bedankt voor de reacties

2 likes

Welkom op het forum. Alvast veel plezier met de hobby. Alle antwoorden op je vragen kun je hier wel vinden. Dikke kortingen op Breitling is volgens mij wel vrij gebruikelijk.

Als alle papieren erbij zitten heb je nog geen garantie op een echt horloge. Wordt wel een stuk aannemelijker natuurlijk en check vooral ook de verkoper.

Onderhoudsbeurt verschilt per merk.

Voor de rest zou ik zelf wat research doen dan kom je een hoop te weten.

Welkom op het forum :slightly_smiling_face:

Voor de navitimer 8 chrono met de B1 kunt jij ook kijken bij Outlet in Roermond
Er zijn daar enkele te vinden met 30% korting :wink:

3 likes

Leuk om te horen dat je een Navitimer overweegt. Hieronder punten die ik als belamgrijk heb ervaren.

In principe als die te snel of langzaam gaat lopen is het tijd voor onderhoud. Als je pech hebt loop je met een nieuwe redelijk de deur plat van Breitling service centers. De eerste jaren in mijn geval omdat het B01 uurwerk wel eens meerdere mankementen kan hebben. (Puur op basis van mijn ervaring en wat ik hier op het forum van anderen heb gehoord.) Eentje kopen met zeer weinig tot geen garantie zou ik daarom persoonlijk niet zo snel doen op dit moment.

Dan de Navi 8 vs Navitimer. Twee totaal verschillende horloges. Makkelijk om dan dus een keuze te maken want welke vind je mooier.

Breitling is wel een merk wat diens kopers gewoon dragen dus zitem er vrijwel altijd op bij tweedehands modelen.

Een alligator leren band moet je daarnaast ook wel staan en past naar mijn menig eigenlijk niet geweldig bij een navitimer. De sluiting voor leren banden is een ander ding. De navitimer had/heeft twee opties een frictie vouwsluiting of een gesp. Maar Breitling heeft nu ook den vouwsluiting met klik mechanisme. Het kan erg interessant zijn om die laatste te proberen. Als die namelijl lekker zit scheelt dat natuurlijk enorm wat risico’s betreft. Vouwsluitingen van Breitling zijn nieuw los wel ontiegelijk duur.

Success met je zoektocht en ben benieuwd naar de NA.

3 likes

Niet te moeilijk maken.
Koop degene die je mooi vind met t bandje en gesp dat je mooi vind!

Enigste
koop gewoon in de winkel, koop dat stukje service en zekerheid voor jezelf…
Daarnaast kan je daar meteen naar buiten lopen met het voor jou juiste bandje erop.

Kosten, een aanzienlijke listprijs korting is in een fysieke winkel echt wel haalbaar.

Ik heb nog nimmer issues ondervonden aan dit type uurwerk.
Er zijn altijd mensen met pech, gebeurd bij elk merk.
Gewoon voor gaan .

4 likes

Gemaakt door Breitling met de tekst Navitimer op de wijzerplaat maakt het voor mij een echte Navitimer hoor. Is het de iconische Navitimer? Nee dat dan weer niet, maar in de geschiedenis van de Navitimer zijn er verschillende versies geweest. Ik ben in ieder geval blij met de mijne, al had ik van het uurwerk meer verwacht.

8 likes

Wel een kwetsbaar model door die sterk uitstekende drukkers.

Hoe dat zo??
Wat kan er tegenvallen dan?.
Ding loopt mooi op tijd, zit een goed geluidje in, volgens mij een lekkere gangreserve,…
Ja, doet wat tie moet doen zonder enig geëmmer .

Als ik 1 nadeel van de Navitimer moet beoemen.
De waterdichtheid , de mijne heeft dezelfde waterdichtheid als een zeef.
OK, in een vliegtuig heb je zomaar geen zwembad dus waterdichtheid is geen pre.
Maar kom op zeg, het originele doel van het ontwerp zal nog maar zeer zelden de reden tot aanschaf zijn.

Pakking her en de had gemogen.

1 like

In de basis is het natuurlijk een geweldig uurwerk. Goede gangreserve inderdaad, columnwheel koppeling en cosc gecertificeerd . Maar mijn exemplaar loopt niet binnen cosc specificaties. Hij loopt een seconde of 9 in de plus. Niet erg genoeg wat mij betreft om er een punt van te maken en terug te sturen. Maar ik had daar dus wel meer van verwacht.

1 like

2.5jaar na nieuwe aanschaf verwachten ze hem toch terug bij Breitling.
Dan regelen ze hem mooi af, hij is dan mooi ingelopen.
Verder checken en keuren ze hem geheeel.
Kostenloos.

Hoort bij de service en garantie behoud.

Haha, als ik het zo lees dan word ik niet heel enthousiast van het merk Breitling. Het is dan miss geen high end, maar voor dat geld mag je toch wel fatsoenlijke kwaliteit verwachten… :frowning:

Ik hoor bedenkelijke:

• sluitingen
  • waterdichtheid
  • nauwkeurigheid
  • kwetsbaarheid

Misschien toch maar doorsparen voor een GS of Rolex :wink:

Eens… topic lijkt een beetje op wegrennen ipv kopen!

Zonde.
Want.

• sluitingen, geen enkel issue mee ondervonden.
    Heb er verschillende en alle prima. Comfort is kwestie van je pols…dus vergelijken, je hebt de keuze.

• waterdichtheid , echt bagger idd

• nauwkeurigheid, mijne heeft vanaf dag 1 loepzuiver gelopen. Na 2.5j kan je hem gratis door Breitling laten afregelen. Dus hier kan geen probleem zitten

• kwetsbaarheid, draag mijn navitimer vaak.
    Stoei ermee met de kids bijv, echt niks van kwetsbaarheid ondervonden nog.
    Vind ik ook beetje kort door de bocht.

Al met al, mijn ervaringen en belevingen zijn vooral erg positief te noemen.
Niet wegrennen maar kopen zeg ik.

6 likes

Tja het is maar net hoe je ernaar kijkt denk ik.
De sluitingen zijn voor zover ik kan beoordelen geen issue.
Waterdichtheid hangt van het model af, die van mij is gewoon 100m hoor.
Nauwkeurigheid is bij mij toevallig wat minder maar dat is geen maatstaf.
Kwetsbaarheid lijkt mij niet meer dan bij een ander merk.
Dus als je een mooi model/exemplaar gevonden hebt voor een leuke prijs zou ik het zelf niet laten.

1 like

Diverse Breitling horloges in bezit, super tevreden! Na aankoop in buitenland (wel met alle papieren)
zonder kosten aangemeld op mijn account in de Breitling site. Ook al eens een garantie termijn verlenging betaald via mijn account, en diverse topbanden besteld, niets mis mee!! Ook al eens een
garantie zaak gehad via AD, prima geregeld! Overigens vanaf dat moment aankopen gedaan via
de Breitling dealer, zelfde prijs als de website, ik gun het de middenstander die je met raad en daad
kan bijstaan.

1 like

O ja, let wel op, vaak lijken de prijzen goedkoper, maar er zijn landen waar ze het BTW principe niet hanteren, die moet je bij levering nog wel betalen aan de belastingdienst, en alligator bandjes worden
bij een aantal landen niet meegestuurd, (ivm verbod export exotische dieren/onderdelen) vooral Japan en USA.

1 like

Ik ben niet weggerend maar heb gekocht :wink:. Toch via Chrono24 en na uitvoerig contact met de verkoper. Horloge vandaag ontvangen en superblij mee! Zo goed als nieuw en voor een volgens mij prima prijs van €3700.

Alles zit erbij qua papieren en garantie. 2 originele Breitling bandjes. De originele krokodillenlerenband en een kalfslerenband. De alligator band zit er op en ik vind de combi erg goed staan.

De waterdichtheid waarover gesproken wordt vind ik minder belangrijk. Met de leren band ga ik sowieso nooit het water in. De kwam van het uurwerk ga ik beleven…desnoods een goede onderhoudsbeurt geven maar het zal blijken of het nodig is.

14 likes

Prachtig!!

Gefeliciteerd

Vind ik ook niet erg maar had in deze tijd best een heel stuk beter mogen zijn.
Kost weinig moeite om te realiseren en voegt een stukje zekerheid/vertrouwen toe wanneer je zaterdagnacht met je dronken kop weer eens in het kanaal pleurt.

3 likes

En je vergeet, zeker bij de Navitimer… Belachelijk mooi!!!

Ik moet gaan a) stoppen met dit forum of b) gaan sparen… :grin::wink:

3 likes

Waar, absoluut een schitterend horloge.
In vrijwel elke uitvoering!

1 like

Erg mooi!!!

Waterdichtheid precies wat je zegt…
Ik ben (blijkbaar) nogal 'n pietlut maar mijn horloges worden nooit nat… Die gaan gewoon af :slight_smile:

2 likes