Aanschaf onderhoud en garantie Breitling Navitimer

Gefeliciteerd, ik vind 'm prachtig! Gratis aanmelden op de Breitling site! :grinning:

1 like

Enne…prima prijs!

1 like

Gefiliciteerd met je aankoop!
Zelf hou ik liever van de drukkere Navitimers. :relaxed:

1 like

Breitling! Heerlijke horloges…

9 likes

Nog een kleine 2 weken, dan wordt de nieuwe Navitimer gelanceerd.

Is volgens mij ook niks mis mee hoor, 100m voor een pilot lijkt mij meer dan genoeg. :wink:
Leuke prijs ook. Gefeliciteerd ermee! :+1:

1 like

Ik vind 3bar (mijn modelletje iig) erg weinig voor een modern horloge van die kwaliteit en prijsklasse .

Het is genoeg bij dagelijks gebruik dus helemaal prima wat dat betreft

7 likes

Een Navi is altijd al lek geweest, dat is gewoon horological heritage. Geniet van je aankoop!

5 likes

Waanzinnig mooi horloge! Heel veel draagplezier.
En die waterdichtheid…daar heb ik mij nog nooit druk om gemaakt. Zwemmen en douchen gaat het horloge altijd af. Enige ‘gevaar’ is wanneer ik wat wild mijn handen was :joy:

1 like

Helemaal mee eens! Voor mij ook één van de redenen dat ik de Navitimer8 (10bar)heb gekozen ipv de iconische navitimer. Die van jou is overigens wel een beauty hoor. :heart_eyes:

1 like

Dat lukt dus niet met mijn Colt serienummer op de site mag maar 6 karakters zijn en mijn Colt heeft er 7 :rage:

1 like

Ik lees de vrees over de waterdichtheid en denk toch altijd dat wat voor Omega geldt ook voor Breitling moet gelden, m.a.w. een WR van 3 bar kan toch niet anders getest zijn bij de een als bij de ander:

1 like

Ow god, prachtig. Welk type is dit?

De klassieke navitimer wordt inderdaad gewoon waterdicht geleverd hoor. En na een servicebeurt in Lijnden verlaat elke Breitling waterdicht het pand. Ik lees hier alleen maar dat ze zo lek als een mandje zijn - het zijn geen zwem/duikhorloges, punt.

De reden dat een klassieke Navitimer niet beter waterdicht kan worden, is vanwege de pakkings-constructie van de draaiende navigatie-rand. De pakking tussen die ring en de kast is het enige dat de twee delen scheidt; en deze pakking moet er dus ook nog eens tegen kunnen dat er aan die rand gedraaid wordt.

Sinn heeft daar bij de 903 niet voor niets een andere constructie voor bedacht, waarbij de rand zelf niet meer verdraaid wordt; maar er een tweede kroon voor gemaakt is om dit van binnenuit te doen.

1 like

Thanks, Dat is de FBIS :grin:

Ofwel de 2012 remake van de 1962 Cosmonaute Navitimer AB021012 ‘First Breitling in Space’

Belachelijk mooi!!!

1 like