Vind ik ook niet erg maar had in deze tijd best een heel stuk beter mogen zijn.
Kost weinig moeite om te realiseren en voegt een stukje zekerheid/vertrouwen toe wanneer je zaterdagnacht met je dronken kop weer eens in het kanaal pleurt.
Waanzinnig mooi horloge! Heel veel draagplezier.
En die waterdichtheid…daar heb ik mij nog nooit druk om gemaakt. Zwemmen en douchen gaat het horloge altijd af. Enige ‘gevaar’ is wanneer ik wat wild mijn handen was
Helemaal mee eens! Voor mij ook één van de redenen dat ik de Navitimer8 (10bar)heb gekozen ipv de iconische navitimer. Die van jou is overigens wel een beauty hoor.
Ik lees de vrees over de waterdichtheid en denk toch altijd dat wat voor Omega geldt ook voor Breitling moet gelden, m.a.w. een WR van 3 bar kan toch niet anders getest zijn bij de een als bij de ander:
De klassieke navitimer wordt inderdaad gewoon waterdicht geleverd hoor. En na een servicebeurt in Lijnden verlaat elke Breitling waterdicht het pand. Ik lees hier alleen maar dat ze zo lek als een mandje zijn - het zijn geen zwem/duikhorloges, punt.
De reden dat een klassieke Navitimer niet beter waterdicht kan worden, is vanwege de pakkings-constructie van de draaiende navigatie-rand. De pakking tussen die ring en de kast is het enige dat de twee delen scheidt; en deze pakking moet er dus ook nog eens tegen kunnen dat er aan die rand gedraaid wordt.
Sinn heeft daar bij de 903 niet voor niets een andere constructie voor bedacht, waarbij de rand zelf niet meer verdraaid wordt; maar er een tweede kroon voor gemaakt is om dit van binnenuit te doen.