Aanschaf vintage (duikers)horloge

Hoi allen, ik zit te kijken naar een “nieuw” horloge!
Mijn voorkeur gaat uit naar wat oudere horloge, en ik trek ook iets meer naar de “sportieve / duikers” kant op.

Ik hoor graag jullie suggesties !

Ik zou voor de Blancpain Fifty Fathoms Hodinkee limited gaan.

6 likes

Heb je een budget? Of gaan we gelijk voor een Lange Odysseus in wit goud?

2 likes

Een van de vele Monnin varianten?

1 like

De eerste of de tweede?

Ik kan niet kiezen.

4 likes

Allebei goedgekeurd. :+1:

1 like

Hier zijn regelmatig leuke te vinden.
De prijs is voor wat ze tegenwoordig vragen ook nog best redelijk ok.

Vraag wel om goeie foto’s… want ik heb daar een besleepspoorde polerouter gekocht waarbij ze de foto expres zo donker hadden gemaakt dat de sleepsporen niet te zien waren. Ze hebben het wel kostenloos teruggenomen .

1 like

Zonder budget is het inderdaad wel lastig. Een suggestie zou een Rolex Submariner kunnen zijn, maar dan praat je wel over een serieus aantal pegels.

Een Omega Seamaster 300 (WatchCo) vind ik zelf ook wel een mooie vintage duiker. Iets minder duur, maar zeker niet goedkoop.

Is ook “nieuw” leverbaar, opgebouwd uit NOS onderdelen voor zover ik heb begrepen. Dat is de WatchCo versie.

(Tag) Heuer 1000 staat op mijn persoonlijke lijstje. Is qua prijs zeker een andere klasse als de twee eerder genoemden.

Hoewel je vaak voor nog minder een leuke Tag Heuer 2000 op pikt.

Zelf heb ik een Omega Seamaster Professional 200 gekocht. Wat minder gewaardeerd dan z’n latere 300 broertje, dus wat betaalbaarder. En inmiddels ongeveer 30 jaar oud dus redelijk in de buurt van vintage.

Haha ohja, een budget is wel een belangrijk punt om te noemen!

Het liefst tot 1000,- !

1 like

Dat is heel netjes van ze.

Dat wel. Maar beter was het geweest als ze de sleepsporen op de foto hadden gezet, dan had ik het item niet gekocht.

Vandaar, vraag even om goede foto’s, want ze zijn wel donker.

Klopt. Heb verder geen ervaring met ze maar kijk wel regelmatig. Om meer foto’s vragen is sowieso wel handig.

1 like

Je kan ook een Vostok kopen. Die komen praktisch vintage uit de fabriek, gezien het ontwerp.

Je moet soms goed zoeken naar een courant ontwerp, maar ik vind ze erg grappig.

2 likes

:ok_hand: Wow

4 likes


Weet niet wat je budget is maar deze mag weg.
NOS Ongedragen met blauwe stikker nog achterop !