Ineens heb ik er weer drie, en geen enkel mechanisch meer, emotioneel geen enkel probleem, sterker: lekker rustig om niet meer alles gelijk te zetten, op te winden etc.
Eentje die ik nog draag, een Tissot Couturier Chrono. De andere quartzen worden niet meer gedragen en zit zelfs geen batterij meer in. Waren allemaal cadeaus dus kan ze niet weg doen.
Ik heb een paar maanden geleden nog een Tag Heuer 2000 professional overgenomen, die is er nog steeds maar wordt door de vrouw gedragen. Die reken ik dan ook niet meer bij mijn collectie.
De eerste twee (GS en Tag Heuer) zijn exen. De derde is een stemvork dus die hoort er eigenlijk niet bij, maar heeft wel dezelfde voordelen als quartz. En ik ben in blijde verwachting van een vintage Speedmaster quartz, waar ik héél benieuwd naar ben.
De SpationauteIII, specialleke met 7A38 binnenwerk:
De Tuna017, wilde deze nog nieuw scoren vooraleer ze uitverkocht waren vorig jaar:
Momenteel geen verdere plannen op quartz-gebied, alhoewel er wel gedacht is over een GS-quartz en die mooie Certina Precidrive met de groene accenten die hier te koop gestaan heeft…
Toch wel een aantal, waaronder een Omega Seamaster 2541 uit 1996, een Seiko Sawtooth (beiden een blauwe plaat met golfjes toevallig), 2x Stucks The Bull (eentje staat te koop) en sinds afgelopen week zelfs 3x Vratislavia