Aantal quartz-horloges in je collectie

Een paar jaar geleden heb ik ook al eens een dergelijk topic geopend, tijd voor een update.

Toentertijd had ik er 6, nu 3 waarvan de Bulova een recente aanschaf is.

Meteen maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om ze op wintertijd te zetten :grin:

Laat ze meteen ook even zien, de onterecht ondergewaardeerde quartzen! :wink:

17 likes

Nice setje kwartsen :slight_smile: Hier even geen quartz meer in de ‘collectie’ maar wat nu niet is kan zeker nog komen… :innocent:

1 like

Ineens heb ik er weer drie, en geen enkel mechanisch meer, emotioneel geen enkel probleem, sterker: lekker rustig om niet meer alles gelijk te zetten, op te winden etc.

15 likes

Zet van de Tissot dan ook de minutenwijzer op de juiste plaats overeenkomstig de secondewijzer…

1 like

3 likes

De hele collectie !!!

21 likes

Heb er geen (meer) en die komen er ook niet meer (zeg nooit nooit)

1 like

Eentje die ik nog draag, een Tissot Couturier Chrono. De andere quartzen worden niet meer gedragen en zit zelfs geen batterij meer in. Waren allemaal cadeaus dus kan ze niet weg doen.

Ik heb een paar maanden geleden nog een Tag Heuer 2000 professional overgenomen, die is er nog steeds maar wordt door de vrouw gedragen. Die reken ik dan ook niet meer bij mijn collectie.

1 like

De eerste twee (GS en Tag Heuer) zijn exen. De derde is een stemvork dus die hoort er eigenlijk niet bij, maar heeft wel dezelfde voordelen als quartz. En ik ben in blijde verwachting van een vintage Speedmaster quartz, waar ik héél benieuwd naar ben.

10 likes

Heb ik jouw ex? (GS…)

Ongeveer 33% van mijn horloges zijn quartz.

De Excalibur, beatertje:

De SpationauteIII, specialleke met 7A38 binnenwerk:

De Tuna017, wilde deze nog nieuw scoren vooraleer ze uitverkocht waren vorig jaar:

Momenteel geen verdere plannen op quartz-gebied, alhoewel er wel gedacht is over een GS-quartz en die mooie Certina Precidrive met de groene accenten die hier te koop gestaan heeft…

5 likes

…vriendin? :wink:

1 like

Die Yema zag ik al vaker voorbijkomen, fantastische klok! :heart_eyes:

2 likes

Toch wel een aantal, waaronder een Omega Seamaster 2541 uit 1996, een Seiko Sawtooth (beiden een blauwe plaat met golfjes toevallig), 2x Stucks The Bull (eentje staat te koop) en sinds afgelopen week zelfs 3x Vratislavia

7 likes

Je bedoelt dat onverkoopbare ding, dat nu de pols van mijn zoon siert.:joy:

9 likes

De mijne was wel een forumsletje en is ook weer naar een bekend lid vertrokken, dus dat zou zomaar kunnen. :smile:

Ja deze inderdaad, paar keer nèt niet contact met je gezocht, maar uiteindelijk laten schieten voor iets anders.

1 like

2 van mijn vier horloges is quartz

7 likes

Alleen de werkSwatch, topklokkie voor weinig :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Groeten
Rutger

Ps
Tom, nog bedankt

3 likes

Meer dan ik dacht :smile:

G-Shock DW6900

Glycine Q