Aantal quartz-horloges in je collectie

Super deze! Cool horloge.
Edit: Beadblasted kast?

1 like

Nog een plaatje dan:

6 likes

Niets tegen quartz. Toch kom ik niet verder dan 1. Het enige exemplaar waar ik in het donker de tijd altijd goed op kan zien :wink: Dus een zeer gewaardeerd horloge:

5 likes

Een 5-tal : 3 g-shocks, de Sinn EZM-2 en Breitling Transocean (oud model)

Wat snelle iphone photo’s :

3 likes

Ik heb 4 Quartzen:
" Q&Q Explorer

• Citizen ecodrive, soort van quartz,
    maar de knoopcel is dan een capacitorretje
  • YoursTruly SyncQuartz
  • Pulsar met 7T62 erin

Hier 2 automaten, 1 handwinder en 15 quartz waarvan 8 zendergestuurd.

1 like

Ik heb twee quartz horloges.
De GW5000 incl solar en sideband 6.
En een Seiko SBBN013 (nog wel) met het mooie 7C46 high torque quartz uurwerk.

De gw5000 heb ik allang in mijn collectie en komt op de plekken waar ik geen ander horloge mee naar toe zou nemen ;-). Top klok ;-).

1 like

Hier n Breitling B1 en een aerospace, n TAG indy 500 en n Tissot sea touch. Daarnaast n omega SMP 300 automaat en n oris TT1 automaat. Ik grijp steeds naar de omega of de oris, ik denk dat het de prachtige sleepbeweging van de secondenwijzer is…

1 like

Geen Seiko? :wink:

Inmiddels is de Seiko uit de OP vervangen door een Helgray Silverstone.

Dus nog steeds 3 x quartz in de collectie. :grin:

2 likes

1xElectroquartz
2xBulova Accutron
1xLED
1xSuperQuartz
2xGP352 early quartz

En de rest ben ik vergeten.

4 likes

Eentje. Gekregen van lief en kids toen ik zestig werd. Pro: fantastisch dun. Contra: af en toe een nieuwe batterij. Hoe doen jullie dat met al die kwartsen? Zelf of iedere keer een tientje bij de juwelier schokken?

5 likes

Bij mij van de 11 3x Quartz

3 likes

Heb 3 Quartz Seiko’s de King, Grand en de type II

6 likes

Bij horlogemakers een stad verderop. En dan batterijen die tegen de 3 jaar meegaan :smile:

2 likes

Ik heb er 7 incl 2 die nu in de verkoop staan. Een stuk meer dan vorig jaar :upside_down:

1 like

Kleine 2 weken geleden eentje aangeschaft (via het forum) maar nog niet binnen… TNT neemt/nam ruim de tijd zo rond de feestdagen…

2 likes

Het varieert, hoewel ik altijd wel quartz in de collectie heb gehad waren er ook periodes waar ik me wilde focussen op enkel mechanische exemplaren.

Vandaag de dag waardeer ik (vooral het gemak van) een quartz horloge en heb er diversen. Soms ook omdat er het desbetreffende model niet als automaat bestaat dus dat maakt de keuze makkelijker :wink: Dit is er eentje van

4 likes

Laatste kwarts (da’s de Nederlandse spelling, mensen :nerd::upside_down:) op het forum verkocht, een paar jaar terug. Veel te weinig voor gevraagd. Was in 5 minuten weg. :smile:

Ik ga me wel beter voorbereiden op het servicen er van.

4 likes

10x Citizen Eco-drive
2x Seiko Kinetic
7x Casio
2x Seiko vintage
15x Citizen vintage
5x Citizen Cosmotron(hybride)
1x Citizen Hisonic(stemvork)
7x Timex
1x Pulsar
2x Orient
1x Tissot
1x Nite
1x Ballast
1x Prisma

Denk dat ik ze nu heb allemaal😁

Veel te veel batterijtjes vervangenšŸ˜‚

11 likes

Mijn bescheiden collectie:

Quartz:
Omega, Tissot, Festina, Prisma, Olympic, Cartier, Junghans.

Mechanisch:
Oris, Tissot, Olympic (2x), Rotary, Stowa, Mutrix, Royce, Molnia, Oriƫnt, Ancre.

Allen zijn me dierbaaršŸ˜€

5 likes