Alleen deze recente nostalgische aankoop, maar ik heb mijn kwartsallergie inmiddels wat overwonnen.
Ik zoek deze:
Alleen deze recente nostalgische aankoop, maar ik heb mijn kwartsallergie inmiddels wat overwonnen.
Ik zoek deze:
Ik heb maar 1 automaat, de rest zijn quartz.
Junghans Mega (heb ik in 2 versies)
Omega SMP 300m
Casio G-Shock
Mmm… alleen deTuna nog als quartz. Heb snel maar een nieuwe G-Shock besteld!
Drie stuks in totaal, is ook direct de gehele collectie.
Tissot Perpetual (net als de topic starter)
Tissot PR100 GMT dual time
Longines VHP (L37164566)
Slechte foto, I know.;;
NUL.
laatste (en enige) quartz was een Meca-Quartz van Hellgray (nu in goede handen - nog steeds geloof ik - van HF lid).
Toen kwam ik erachter dat ik helaas geen enkele klik (meer) heb met quartz. Nu slechts een stuk of 8 mechanicals in de collectie.
Heb 3 plastic Casio’s van een tientje of 5 p/s, waarvan 1 Solar.
Een G-Shock Gulfmaster uit 2010.
Een vintage digitale metalen Casio uit 1989, die het ook nog steeds doet.
Een Casio ProTrek 3500.
Een Wenger diver uit 1999
En een Seiko BFK
Auto is een Tissot PRS 516
Ik heb even geen plaatjes van mijn quartzen. Ik draag meer mechanisch nu maar wel 5 quartzhorloges voor zover ik het goed doe zo uit mkjn hoofd. Voordeel is wel dat ik ze altijd kan pakken en de tijd gewoon klopt.
Enige waar ik mij bij quartz aan kan storen is als de secondenwijzer niet precies op de indexen loopt.
Edit: zal ze even opsommen hieronder
Tissot PRC200 chrono
Tissot classic ballade two tone
2 x casio als beaters
Citizen Promaster radio controlled
En misschien nog wel wat ik vergeten ben
Met uitzondering van twee stuks (de Alpha en de Seiko SRPA, links op de foto) is de hele collectie kwarts.
De reden? Het grab&go aspect, en de nauwkeurigheid. Vooral de Certina en de Citizen zijn erg precies, en de Certina kan dat op eigen kracht.
Waarom like’t niemand mij, terwijl verschillenden die net als ik met text posten, wel geliked zijn?!
overigens… enige quartz waar ik nog wel voor te porren zou zijn is een Gavox Aurora. Maar die lijken gebruikt niet te vinden te zijn, en nieuw veel te duur (althans voor een quartz) …
Ik betaal mensen om mijn berichten te liken. Natuurlijk, het kost wat, maar je krijgt er zoveel voor terug…
Kunnen we meteen even afrekenen?
Zo zout … ehh … gevat heb ik het nog nooit gevr*ten, zogezegd, hahhahha.
Was een hele goeie, Horlog.
Geef mij ook maar 1 of 2 likes dan, hahhaha.