Aantal quartz-horloges in je collectie

Naast mijn 2 automaten de volgende quartzen

Vorige Daily.

Citizen/Promaster van lang geleden. Nooit zout water gezien… Helaas!

Speciaal model voor 10 jarig bestaan van Mazda MX-5. Kan iemand me iets meer over dit horloge vertellen?

Af te wisselen als Daily

Beater. Echt niet kapot te krijgen!

6 likes

Ik heb twee quartz-horloges, beide seiko’s.

8 likes

Ik heb een stuk of 8 quartz van vintage tot modern. Je moet het begin van het quartz tijdperk mee hebben gemaakt om quartz te kunnen waarderen
Ja ben ik ben al oud😃

4 likes

De enige quartz die ik nog heb

Grt. Marco

6 likes

Een van de… en tegelijkertijd de leukste aankoop van 2017

6 likes

:ok_hand:

2 likes

Ik heb er best veel en vind het een prettige techniek. De laatste quartz aankoop heb ik nu een paar maanden en draag ik vrijwel onafgebroken…;

Mooie avond!

9 likes

Heb er maar één.

De Gshock dus!

2 likes

Heb alleen maar automaten in mijn bezit, maarrr zou wel graag een Accutron willen!

5 likes

Nog eentje, staat nu in het blauwe deel

3 likes

Voor wie van de verfijnde techniek en vooral de precisie van Quartzen houdt …

1 like

Quartz hoort er gewoon bij. Vooral het uurwerk van mijn Certina is echt een juweeltje qua techniek.

7 likes

Heb momenteel geen quartz in mijn collectie. Heb hoegenaamd niets tegen quartz. Moest ik er eentje willen kopen dan zou het wellicht de Omega Seamaster Polaris XL zijn, zo’n typisch icoon uit de jaren '80. Op het forum nog niet zien voorbij komen. Heeft iemand dat horloge in zijn collectie?

1 like

GD-350-1b
R2387KX9
pebble
fake A158
WV-58DE-1AVEF
GW-M5610BC-1JF
WV-200DE-1AVER
WV-200E-1AVEF
gst-w110d-1aer/

4 likes

Hier 1 maar wel heel speciaal de ultieme flieger

2 likes

Correctie op “Matt op 4 jan. 2018”, dit moet zijn het volgende:

Ik heb 4 Quartzen:

• Q&Q Explorer
  • Citizen ecodrive, soort van quartz,
     maar de knoopcel is dan een capacitorretje
    • YoursTruly SyncQuartz
     •  Pulsar met 7T62 erin

Dit ding van jou:
https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/4X/8/4/9/849bc556728bde137427b51177264189d718dc10_1_450x500.png

… was nog uit de tijd dat je petten niet achterstevoren opzette, maar wel je horloge op de kop om deed :wink::

https://youtu.be/h1MDlJM_C1k?t=51

Op 58s en 1m01s.
Best nerdy dat ik aan deze draad dacht, als iemand die niet zo warm wordt van zijn eigen quartzen. :nerd_face::yum:

Op 1m54s een polsblik (onherkenbaar horloge) en op 3m04s nog een ca 33mm dress watch.
Wat een kleding en muziek he. Ik had het nummer opeens in mijn hoofd en opgezocht, nooit zelf gedraaid alleen van de TV uit die tijd.

2 likes

Matchbox :grinning: Ik vond in die tijd de “woosh n push” en “baja buggy” niet zo, te weinig herkenbaar in het straatbeeld. Ja ik herken dat ding van het groene hoekje.

Even denken:
een Seiko kinetic, Citizen en een Eterna vintage=quartz

Een Zentra vintage=handopwinder

Een Magrette Moana, een Longines Hydroconquest, een Titan vintage=automaat

Grootste nadeel van een automaat is het goedzetten van tijd en datum als je m niet dagelijks draagt…

Haha geweldig dit! Hoezo je horloge andersom omdoen haha. Maar ja, kan ook met je broek (Kris Kross - Jump). Zag een paar BMXen voorbij komen in de video. Heb nog een Raleigh Burner en GT BMX uit die tijd staan. :sunglasses: