wbcoupe
21 februari 2018 om 12:25
102
Op een of andere manier heb ik er met nieuwere horloges geen moeite mee dat het quartz is. Ik heb een aardige vintage collectie wat uiteraard allemaal mechanisch is, maar m’n nieuwere exemplaren zijn grotendeels quartz. Al zal het denk ik ook wel iets met het kostenplaatje te maken hebben, quartz is goedkoper.
Hier een greep uit m’n quartz collectie:
En verder nog een stuk of 15 Chinese horloges waar ik jullie niet mee zal lastig vallen…
3 likes
Ff een update tov de OP.
De Seiko chrono is een tijdje terug vervangen door de Helgray Silverstone.
4 likes
Rolf_K
21 februari 2018 om 13:01
105
ja, die Casio staat ook op mijn lijst. Mijn laatste Meca-Quartz heb ik gewieberd, maar ik vind deze wel veel klasse hebben. En voor een reiziger veel handige functies.
Er staat een hele verse in het blauwe gedeelte!
En nog een paar andere diesel en fossil’s die ik heb gekregen. Ik draag ze niet meer maar kan ze eigenlijk ook niet weg doen.
2 likes
Hmmm, 100% quartz in de huidige draagtijd-horloges.
Rolf_K
21 februari 2018 om 22:33
113
ja, heb ik gezien. Het kriebelt enorm, maar nog niet genoeg voor een schot
Het horloge van mn opa en mijn eerste horloge wat ik van mijn vrouw heb gehad. Verder komt hier heen quartz meer binnen…
Bidle
21 februari 2018 om 23:59
115
Hier niet heel veel batterij gevallen, maar wel een paar die ik af en toe draag:
Een echte alleskunner van Casio, gewoon handig om snel even om te doen:
Deze Luminox, echt een onverwoestbaar horloge dat al meerder keren het beton heeft gezien. Meestal om bij het zwaarder kluswerk (lassen/slijpen/etc.).
Twee Max Bill horloges met 40mm goed draagbaar:
Een hummer, blijven toch ook speciale horloges:
Deze Seiko, erg leuk horloge van een degelijke kwaliteit uit eind jaren zeventig:
Prima duikhorloge van Swatch:
Daarnaast nog een paar minder serieuze horloges die ook af en toe om mogen.
2 likes
Silodam
22 februari 2018 om 10:20
116
Zeker nog een stuk of 20 waarvan de Citizen Campanola Cosmosign de mooiste is.
3 likes