Aanvang cursus horlogemaker

Ik had begrepen dat hij in Antwerpen niet meer gegeven wordt en alleen nog maar bij syntra

Als ik wil reageren op een reactie van iemand anders, hoe doet deze digibeet dat?:scream:

Op de naam klikken, dan verschijnt er een venster. Daar klik je op bericht. En stuur je een privé berichtje…

Ik begrijp het onderdelenprobleem en onderschat dat niet, maar laat mij er ook niet door afschrikken

2 likes

De school die jij bedoeld is met die horlogemakers opleiding gestopt, halverwege de opleiding, toen volgde ik daar ook les. Toen is half Antwerpen op zn kop gezet, zeg natuurlijk niet door wie, toen is er gezorgd dat zowel de leraar en leerlingen naar TNA konden overstappen om door te studeren in het horloge vak Technicum Noord te Antwerpen

Maar bestaat die in Antwerpen nu ook nog, of was dat alleen om de studenten van toen op te vangen

Stuur je een pb.

Eric is een topper en ligt mij na aan het hart. Een uiterst bekwame vakman met een hart van goud en heel erg gepassioneerd van het vak horlogemaker. En ja…hij kan het ook nog bijzonder goed uitleggen zelfs als hij het over Seiko moet doen :joy::joy::joy:…wel iets minder enthousiast.

4 likes

Dat kan ik heel goed begrijpen, ben er zelf ook geen fan van om er aan te werken. Nou ik lees alleen maar lof over Eric, jammer dat ik hem nooit gezien of gesproken heb, Maar dat gaat gebeuren.

Ik heb de cursus onlangs afgerond.
Toen ik begon wist ik van meer dan de helft niet wat er de bedoeling van was, maar je gebruikt alles wel wat op dat lijstje staat.

Waarschuwing: je zal er vrij snel achter komen dat er nog zooo veel andere handige tools bestaan die niet op de lijst staan dat verdere uitbreiding op de loer ligt :wink:

Veel plezier daar, ik heb er een top tijd gehad!

2 likes

Ch F. 35.000 is inderdaad veel geld, maar alles is duur daar. En toolkit is inclusief :grinning:.

Succes! Ik begin er in September ook aan. Maar dan wel in België (SyntraPXL).

2 likes

De cursus in Antwerpen wordt ook nog gewoon gegeven. Het eerste jaar wekker - regulateurklok - westminster. In het tweede jaar kies je voor uurwerken / antieke klokken / zakuurwerken. Alle modules doen zonder zittenblijven duurt 5 jaar. Er zijn de laatste jaren wat pensioenen en interne verschuivingen geweest, maar de huidige lerarenploeg is erg ervaren en doceert gedreven.

1 like

Hi! Ik doe ook mee met de cursus in september! Leuk:)

3 likes

Ik lees deze nu maar had je hiervoor al een PB gestuurd.

Interessant! Heb je een link over deze in Antwerpen?

Uurwerkmaker hier is de infopagina. Je kan best even bellen als je interesse hebt want de cursus start meestal in volle bezetting.

Bestaat nog steeds ! Heb trouwens begin sept nog eens 'n afspraak met meester Frank om wat oefen-klokken te brengen.

Ik ben wat laat van de partij, maar ik had mij ook aangemeld. Helaas al vol dus op de reserve lijst, toen ik gebeld werd omdat er een plek vrij was gekomen kon ik helaas niet meer. Wellicht volgend jaar. Ik ben wel benieuwd hoe de cursus ervaren wordt. Bevalt de cursus?