Aanwinst: Halios Tropik SS

Soms komen dingen samen. Net toen ik had besloten dat ook de eerste generatie Steinhart OVM mij toch niet helemaal kon bekoren met de kleur van de indices, kwam ik op het verkoopgedeelte van het forum één van de horloges tegen waar ik al een tijdje naar had zitten kijken.

Halios heeft mijn bijzondere aandacht al een tijdje. De mooie eigenwijze ontwerpen en enthousiaste verhalen van bezitters over de topklasse afwerking hadden mijn interesse gewekt, en toen ik de Delfin langs zag komen op het forum dacht ik ‘die moet ik hebben’. De Delfin vind ik nog steeds prachtig, maar is met 44mm en 15mm dikte, een maatje te groot voor mij en wat te ‘tool’ qua uitstraling. De Tropik is met 41 mm, rustigere wijzerplaat en een wat meer gepolijste en ingetogen uitstraling perfect om ook te kunnen dragen bij de zakelijke kleding die ik vijf dagen per week draag. Ik vind het zonde als ik mijn favoriete duiker alleen 's avonds en in het weekend om kan.

Lang verhaal kort. In het toetsenbord geklommen, mooie deal kunnen maken en vanmiddag opgehaald bij een gezellig en enthousiast forumlid.

Sorry Günther, nu moeten zowel de Steinhart Ocean Vintage Military als de Ocean Vintage GMT het veld ruimen. Maar ik reken op je begrip :smiley:

Ik kan er niet over uit, zo mooi vind ik deze klok. Het design vind ik prachtig, geslaagde mix tussen klassieke eenvoud en stijlvol sportief. De afwerking en gebruikte materialen is echt helemaal geweldig. Kast, band, wijzerplaat, bezel. Ik vind het allemaal even mooi en het voelt allemaal super aan en kan zich wat mij betreft meten met horloges die een stuk meer (misschien wel het dubbele?) kosten. De blauwe lume (die ook in de keramische bezel zit) is de kers op de taart. Het rotorgeluid van de Miyota 9015 (veel gehoorde opmerking over dit horloge op diverse fora) valt reuze mee. Je moet echt onnatuurlijk hard schudden met je pols om het te horen. Als je normaal je arm beweegt op kantoor of in de auto hoor je niks.

Enige nadeel; het horloge reflecteert wel een beetje voor op foto’s :wink: Ook was het licht door de vallende schemering niet al te overvloedig. Desalniettemin een poging (en twee internet plaatjes als afsluiter).

Explore Candide1981 Explore Candide1981 Explore Candide1981 Explore Candide1981
4 likes

Gefeliciteerd!
Zo te lezen is dit een blijvertje.

Een wereld mooier als zo’n afgezaagde
Steinhart!

Smooi is ie!(tu)

zeker!

Mooier als de Steinhart…goede keus (tu)

Staat je goed, Ide. Geniet ervan!

Eric

Thanx!

Proficiat met deze elegante duiker!

Nice!

Veel draagplezier (tu)
die staalband lijkt me eenmaal precies op maat
ook fantastisch

grt. Gerard

Ja die Canadese precisie is top. De band sluit perfect aan op de kast. :slight_smile:

Pracht klok!
Super sec(tu)

En de prijs;)
http://halioswatches.com/halios-tropik-ss-bracelet/

Grt.

Mooi dingetje! Ook mooie kleur lume! :slight_smile:

drex Schreef:

Pracht klok!
Super sec(tu)

En de prijs;)
http://halioswatches.com/halios-tropik-ss-bracelet
/

Grt.

Inderdaad niet duur voor een mooie stalen band…Maar je koopt hem natuurlijk gewoon bij Stephan in Zaltbommel.

http://webshop.forasec.com/webstore/halios/p-1/hal-tropik-steel-01--halios-tropik.html

Eric

zo is het! of op het forum :wink:

Glossy brothers at the office.

pfft, ik zou er bijna weer een terug kopen

1 like

Gaat de Ocean Vintage GMT toevallig ook in de verkoop? Dan ben ik de eerste in de rij :wink:

Gr Max

Erg mooi, heeft iemand de witte met stalen bezel ? vind ik namelijk nog mooier.

Zeker mooi met de stalen bezel, ook de wit met de zwarte bezel vind ik erg mooi.