In de volgende discussie http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,104114,104114#msg-104114
vroeg ik advies voor de aanschaf van een horloge dat mijn overleden quartz citizen chrono moet gaan vervangen tijdens ‘zwaar werk’: zwemmen, sporten, strand bezoek etcetera. Ik was er nog niet helemaal uit wat betreft budget en eisen en wensen. Ik wilde vooral een degelijk, fraai (no-nonsense?) horloge dat tegen een stootje kan, maar voor zaken als automatisch uurwerk, chronochraaf, europees en zichtbaar uurwerk zou ik eventueel extra budget overhebben. Uiteindelijk heb ik geen extra geld uit gegeven aan dit soort zaken: mijn keus is gevallen op de Citizen BM6400-00E, dus géén automaat, géén chrono en geen europeaan, maar wel eco-drive, schroefkroon, 200m waterresistant, een clean, no-nonsense uiterlijk, goede afleesbaarheid (ook in het donker:) en onbetwiste citizen kwaliteit. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik echt een puur functioneel horloge wilde, waarmee ik alles kan doen en niets hoef te laten. Door aan dit horloge niet te veel uit te geven hou ik budget vrij voor een volgende, ditmaal automatische, aanschaf…Sinn, Hamilton, Omega, Oris, Poljot? Wat zal het worden? (verwacht een nieuwe post op dit mooie forum haha:).
De Citizen BM6400-00E wordt oficieel niet in NL geleverd en gelukkig was mijn broer in canada om hem aldaar voor een schappelijk bedrag aan te schaffen:)
Hieronder volgen wat foto’s, maar de kwaliteit ervan laat te wensen over: ik heb slechts een eenvoudig en inmiddels gedateerd Sonytje om 1 en ander vast te leggen…
toen ik het horloge voor de 1e keer op www zag, vond ik het al mooi, maar in het echt is hij nog mooier. Ik ben er erg blij mee.
Beslist een mooi horloge.
Lijkt me erg degelijk en zonder al die toeters en bellen die sommige andere merken hebben.
Getest op de Mount Everest en wordt ook gedragen door die survival boy van Discovery( ben effe z’n naam kwijt), nou zegt dat niet alles natuurlijk, maar toch.
Veel plezier met dit klokkie en succes met de zoektocht naar een volgende.
Proficiat met deze kloeke Citizen BM6400-00 eco-drive.
Een stoere duiker, welke tevens een dress watch waardig is.
Ik wens je veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze karaktervolle duiker.
Dank voor je foto’s.
Ik wil er zelf ook eentje bestellen, ik heb er nog geen gezien in de winkels rond Eindhoven en denk dat ik er een via e-bay koop.
Valt het horloge niet groot uit? Hij is 41mm (is dat dwars of incl kroo?) diameter en 11 mm dik zag ik in de specificaties. Misschien iets te groot voor een polsomtrek van 165mm? Wat is jou polsomtrek?
Kun je mij vertellen wat het diameter van het glas is?
Dank voor je foto’s.
Ik wil er zelf ook eentje bestellen, ik heb er nog
geen gezien in de winkels rond Eindhoven en denk
dat ik er een via e-bay koop.
Valt het horloge niet groot uit? Hij is 41mm (is
dat dwars of incl kroo?) diameter en 11 mm dik zag
ik in de specificaties. Misschien iets te groot
voor een polsomtrek van 165mm? Wat is jou
polsomtrek?
Kun je mij vertellen wat het diameter van het glas
is?
Groeten,
Leon
Hey Leon,
Leuk dat je het ook een mooie klok vindt. Echter, in Eindhoven (en de rest van NL) zal je het horloge waarschijnlijk niet vinden, want het zit niet in de Nederlandse Citizen collectie. Wel wordt hij op www.sunnywatches.nl aangeboden voor 115 euro. Zelf heb ik hem uit Canada: mijn broer was daar toevallig. Anders wordt het idd ebay oid.
Valt ie groot uit…Tsja…Misschien wel…Afgaand op de foto’s op internet had ik idd verwacht dat het horloge kleiner was, maar dat heb ik wel vaker, geloof ik: een mooie klok is in het echt toch indrukwekkender dan 2D op het web of een hardcopy foto.
En nu je vragen:
41 mm is ex kroon
doorsnee glas is ongeveer 33 mm.
mijn polsomtrek is ongeveer 17,5 cm. Of hij voor jou te groot of te klein zou zijn vind ik lastig om in te schatten, maar als ik een uitspraak zou moeten doen zou ik zeggen dat het waarschijnlijk net zou kunnen…