Achteraf een beetje spijt van aankoop

Definitie in de marketing boeken : Spijt na aankoop :sunglasses:
Zo stond het in de boekenā€¦term gejat uit de psychologie mss.

Zelfs heel normaal voor horlogeliefhebbers. Gun de Longines wat tijd, je hebt hem tenslotte niet voor niets uitgezocht. Verkopen kan altijd nog.

6 likes

Nick, Nick, Nick,
Wat ben je aan het doen.
Gewoon in bezit houden en af en toe dragen.
Later zou je wel eens spijt krijgen dat je het weer hebt verkocht en met verlies nog wel.
Er zijn altijd weer mooiere horloges die je leuk vind.
Denk erom, het gras van de buurman is altijd groener dan jouw gras.
Overigens, er is toch niets mis met een Longines.

4 likes

Ah ok. Dan zouden ze beter kunnen schrijven spijt tijdens aankoop. In je hoofd denk je het te willen, maar je hersenstam is sterker en je wilt het eigenlijk niet.

In de marketing spraken ze over bijv aftersales, klanten benaderen na aankoop om spijt na aankoop te voorkomenā€¦maar is 25jr geleden dus weet niet de details meer :grin:

3 likes

Ja Nick das balen!

Maar ik heb een kleine tipā€¦ Draag het horloge op een andere leuke band en leg het orgineel in de kast. Dan heb jij over 1 a 2 jaar een Oris en gooi je een Longines Conquest GMT met perfecte oginele band in de verkoop.
Zo beperk je de schade een beetje.

Ik vind het trouwens een mooi ding die Longines van je!

1 like

En hiervoor hebben ze wet koop op afstand uitgevonden. Om ons een beetje een hart onder de riem te stekenā€¦ Vervolgens die van @Roger_R kopen en het geld wat je overhoudt een Oris kopen.

1 like

Welke Oris heb je nu in je hoofd zitten?

  • BIG CROWN D.26 286 HB-RAG ORIS LIMITED EDITION
  • ORIS BIG CROWN POINTER DATE

Iets dergelijks, begrijp me niet verkeerd. Ik heb geen spijt van de Longines (al moet ik nog steeds wennen aan de kroon beschermer) maar spijt dat ik niet goed naar Oris heb gekekenā€¦

beide 40mm

De Longines is verder een prachtig horloge.

2 likes

Ik vind de Longines zeker een prachtig horloge.
Maar ik heb ook een zwak voor Oris. Je Pointer dates zijn inderdaad erg mooie horloges. Totaal anders dan de Longines, en in mijn ogen ook de betere keuze. Maar ik heb zelf 4 Orissen, dus ik ben zwaar bevoor(oor)deeld.

3 likes

Leergeld noemt men dat.

7 likes

Yeah, it happens. Lullig, maar 't overkomt ons allemaal wel 'ns. Verlies incasseren en lessen trekkenā€¦ :slight_smile:

Dit topic heeft het allemaal ā€¦ echt smullen.
Die Longines en de Oris zou ik allebei er wel bij willen.
Maar ik koop in die range alleen (enigszins waardevaste) vintage, HFLEā€™s of Seiko :slight_smile:

1 like

:thinking:
Raadpleeg @daffie eens :grin:

2 likes

Dat is inderdaad een uitstekende rouwverwerkingstherapeut ! Heb ik zeer goede ervaringen mee. :wink: Hanteert ook een schappelijk uurtarief.:laughing:

4 likes

de keuze tussen een mooie Oris duiker of de Longines was voor mij makkelijk geweest, De Oris.

Achteraf is het mooi wonen.

3 likes

of een koe in ze kont kijken

1 like

Twee tochšŸ¤”

2 likes

Heb je die HFLE eigenlijk al ontvangen? :see_no_evil:

3 likes