Achteraf een beetje spijt van aankoop

Wat was het bij ons en de Bulova…minus 48 uur? :joy::see_no_evil:

:wink: Vriendenprijsje altijd voor my good friends :+1:

2 likes

Ik vind dat je eens terug moet gaan naar je argumenten waarom je juist die Conquest hebt gekozen!
Die argumenten gelden nog steeds lijkt mij? :slight_smile:

Verder zou ik em eerst eens dragen!
Persoonlijk moet ik altijd erg lang wennen aan een nieuw horloge; zelfs als ik maanden over het beslis proces heb gedaan!

Enne…verder leuk die kwebbelende Oris fanboys hier maar Oris kans als merk echt niet tippen aan Longines naar mijn mening! :sunglasses:

2 likes

Voor wat het waard is, ik vind hem mooi hoor.

2 likes

Hoi Nick,
Typisch geval van voortschrijdend inzicht.
Ik heb ook getwijfeld tussen de Longines, een Oris Aquis en nog een aantal andere modellen. Uiteindelijk gegaan voor de Oris. Ik was er van overtuigd dat dit de beste keuze was. Mijn duurste horloge tot dan en ik dacht dat ik niet snel weer zo veel geld zou uitgeven voor een horloge.
Maar wat bleek. na een paar weken keek ik alweer naar andere horloges en zelfs naar duurdere modellen. De aanschaf heeft gewoon drempel verlagend gewerkt.
Let wel, ik ben nog steeds erg blij met de Oris, maar heb inmiddels wel nog een paar andere horloges aangeschaft.
Ik dacht dat ik monogaam zou blijven, maar wat blijkt, ik ben gewoon een bigamist wat horloges betreft.

Altijd nog voordeliger dan een polygamist op dit vlak…:rofl:

1 like

'k geef er 200 voor. kom glijk hale.

2 likes

Ja dat snapte ik ook niet. Ik had zeker interesse, maar was echt op het verkeerde moment. Eerst de SARX035, staat al bijna 2 jaar op de lijst.
En is nu besteld.

1 like

Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat de aankoop mij niet goed voelde…

De gezichten die mijn vrouw trekt de dag na de aankoop geven mij dan wel weer een raar buikgevoel… :joy:

Na 5 jaar kan smaak of mode wel veranderen… maar toch niet daags na aankoop?

2 likes

Spijt na aankoop: gebeurt mij ook wel vaker. Laatste jaren nogal eens omdat het gekochte horloge te slecht afleesbaar bleek (ogen worden wat minder).

En soms omdat ik het horloge alleen op foto’s had gezien (of renders, nog erger), en dan in de praktijk veel minder mooi bleek.

Ik heb er inmiddels ruim 150 geflipperd, dus we zijn er ook zoet mee.
:joy:

3 likes

Even laten liggen en na een paar dagen weer eens dragen… Geef ‘m de tijd, je kijkt er dan misschien anders naar!
En dan houden, ruilen of verkopen!!!

Spijt is zonde maar soms hebben horloges de tijd nog om te wennen. Daarnaast hoort het er bij om soms een (mis) koop te doen. Ooit een Melbourne gekocht, dagen lang zoeken. Toen ik de doos open maakten viel die toch tegen.

Valt het horloge nog een tijd nog steeds tegen. Kan je altijd zoeken naar een ruil. Verzacht de pijn een beetje.

Dat ken ik haha :innocent::innocent:
En dan zit ik nog in het “betaalbare” begin stadium van onze horlogehobby…
Dat belooft wat de komende jaren :joy::joy::joy:

On topic.
Wat al eerder gezegt werd.
Je hebt hem gekocht op basis van een aantal argumenten.
Nu heb je hem in bezit en vraag je je af of je wel de juiste keuze gemaakt hebt.

Ik denk van wel!
Je hebt er maanden naar uitgekeken in die tijd er goed over na kunnen denken. uiteindelijk de knoop doorgehakt en aangeschaft.

Nu treed er twijvel op t.o.v. de Oris.

Zou zeggen doe hem om de pols en ga een keer de Oris passen bij een AD of forumlid en vergelijk hem.

Denk er goed overna en valt die nog steeds tegen.
Probeer hem dan te ruilen tegen een Oris of tegen die tijd misschien wel weer wat anders.

IMHO vind ik de Longines mooier.:+1::sunglasses:

2 likes

Nee, nummer 8 is voor de 2e keer op cruise en heeft nog een 3e cruise te gaan.
Ik vrees dat het niet gaat goed komen maar hoop doet leven @Jaroen

1 like

Je bent wel geduldig moet ik zeggen; ik had ondanks alle goede bedoelingen toch de bom erin gegooid! :face_with_raised_eyebrow:

In dat geval, waar blijft mijn stufi?

Voor zover mij bekend is het een term die gebruikt wordt na een grote verkoop. Bijvoorbeeld veiling of id. Alle kunstveilingen hebben tegenwoordig op hun site een aftersale. Kan je alsnog bieden op iets dat niet verkocht is. Het wordt ook wel gebruikt als service na verkoop.

Wiki :

2 likes

Helemaal mee eens… Pas ik zelf toe bij mijn verkoopzaken!

Bij online bestellen kan je hem toch binnen 14dagen terugbrengen zonder gedoe?

Kijk wat een reacties! Ik ga hem nog houden, en wellicht dat ik bij Anhor straps een mooie leren band ga bestellen. Ik dank dat het horloge wat minder massief zal ogen. De crownguard zal wellicht nog wel wennen. Voor de rest een stoer ding vooral de wijzerplaat en de locatie van het datum venster. Dit topic heeft me wel wijzer gemaakt. En ook ga ik de Oris eens een keer passen. Wie weet. Ik verwacht niet dat ik een kast vol horloges zou willen. Maar maximaal drie stuks. Dus ik zal inderdaad nog op en neer gaan flipperen.

1 like