Klopt Diashock, heb jij een idee hoe oud hij ongeveer is? Hij heeft de grijze wijzerplaat.
Gauw terugleggen, anders ontspoort je trein!
Leuke hobby; zelf sporen maken met losse spoorstaven heb ik me nooit aan gewaagd.
Poljots met een verchroomde kast is volgens mij jaren 90.
Later hebben ze een paar van deze modellen weer opnieuw uitgebracht met RVS kast, maar die waren voorzien van een gewone schroefdeksel.
Ha ha. Ik had nog voorraad spoor. Ik leg de sporen niet geheel los. Maar koop het met bielzen per meter. Daarna eventueel in boog buigen en op maat afkorten. Werkt prima.
Ik had ook niet het idee dat je het echt van je baan gehaald had.
Met die flexibele rails kun je wel veel natuurlijker spoor leggen dan met vaste stukken, dat wordt altijd wel een beetje fabrieksmatig.
Off topic⦠maar inderdaad⦠Flex-rail rules⦠en⦠je hebt meer mogelijkheden dan met standaard rails⦠bovendien zijn de standaard bogen vaak te krapā¦
Inderdaad, behoorlijk off-topic.
Maar het probleem was al opgelost dus dan mag het. Denk ikā¦
Ja toch? Sluiten maar denk ik.
En dank iedereen
wel voorzichtig sluiten⦠dat je geen krassen maaktā¦
Ha ha, ja was bijna gebeurd Arie! Dan word ik enthousiast en snel.
Tooltje met messing rail werkt prima. Maar net nu ik een 2e Sturmanskie binnen heb gekregen ben ik mijn tooltje kwijt. Te goed opgeborgen. Goede raad is duur. Dan maar een nieuwe maken. Gelijk een wat mooiere.
Basis materiaal.
Resultaat! Messing staaf van Gamma. Uitgeboord , railstaafje erin en op maat. Geheel met soldeer gevuld. Oud handvat uitgeboord en met 2 comp lijm gefixeerd.
Condoompje gemaakt. Ter bescherming.
Werkt prima.
Dat ziet er prima uit.
Dank je!
En je zult het niet geloven. Vandaag het eerst gemaakte tool ook teruggevonden.
Dat overkomt mij ook nogal eensā¦
Geloof je, is hier niet anders.
Iets kwijt,⦠opnieuw kopen en dan binnen een week de andere weer terugvinden. Ben er gelukkig inmiddels aan gewend.
Ik heb gewoon zoān tweepunts opener goedkoop uit China op maat gevijld.
Omdat ik veel Russen doe komt dat erg goed van pas.
Ok slim, kan ook goed natuurlijk. Heb het gevoel dat een enkele punt beter te controleren is. Minder snel wegschiet. Maar zal ook wel handigheid zijn.
Koop nou toch niet van oplichter Wucherpfennig, mensen⦠Please⦠Dat āOfficial Genevaā is zijn eigen verzinsel; je krijgt Chinese troep in huis vol met butsen, krassen, en ingesmeerd met motorolie o.i.d. tegen oxidatie.
Dank je voor de tip. Maar ik bedoelde niet precies bij hem te kopen (heb ik toch nooit gedaan), alleen maar de beelden te laten zien om in een plaats een heel reeks verschillende kastopener te kunnen bekijken
Hoi Peter, heb even iets gecontroleerd. De 3 puts kast opener die als luxe model aan mij. werd verkocht in houten doosje. Is inderdaad van jouw āvriendā Wuchterpennig. Was toen bezweken voor (veel) lagere prijs en zgn. goed genoeg voor hobbyist. Je hebt helemaal gelijk. Is bagger! ⦠Ik ben uren aan het vijlen geweest om er minder speling in te krijgen, maar hopeloos. Als hij aan een einde strakker loopt, loopt hij weer vast aan ander eind schroefdraad. Zo krom als een hoepel. Ik gooi hem dus nu weg. Doosje is wel mooi. Als enige onderdeel.