Addiesdive Only

Ik heb het internet afgezocht, denk dat de wijzerplaat toch echt een eigen ontwerp is. Kast heeft wat weg van de Datejust, oudere Seiko 5 etc. (Copy - Paste is bij veel merken uiteraard gebruikt). Het double domed glaasje oogt ook erg lekker i.m.o.

1 like

De " looks " zijn goed, ik vind de beige zalm kleur ook aardig, maar toch krijg ik het gevoel van een knutsel horloge. De fonts, teksten en indexen, zien er
erg " opgeplakt" uit. De case back lijkt zo onder de metaal drukpers vandaan te komen. Denk er nog even over na :innocent:

1 like

Ik snap je en ben het er deels mee eens.

Zo erger ik mij dood aan de wijze waarop Seiko bij de Presage Sharp Edge het textuur van de dial niet onder het Seiko logo laat doorlopen. Het logo zit op een vlak kader, ziet er in mijn ogen ook geknutseld uit. Alsof er geen budget was voor een betere oplossing:
Screenshot_20230717_224347_Chrome~2
Maar de Seiko is bijna 1000 euro, en de Addiesdive een paar tientjes… Daarbij is het 6R35 uurwerk ook te vinden in modellen die een fractie van de prijs zijn van de Sharp Edge. Wat mijn punt is: wat er voor het geld wordt neer gezet vind ik het van Addiesdive een hele nette prestatie.

5 likes

Helemaal mee eens!
Ziet er ook opgeplakt uit.

Iemand is het hier helemaal niet mee eens…

1 like

Hoe onstaat de naam addiesdive? Klinkt toch mega beroerd :sweat_smile:

1 like

Klopt, maar het kan erger…:grimacing:

Eindstand gaat het er om of je een horloge mooi vindt en of het past in het budget.
Is het antwoord twee maal ja dan komt het er.
Dat zandduinhorloge is superleuk zeker voor die prijs.
Begrijp dat de kritiek nu over de manier van maken gaat. De plaat lijkt gestampt.
Nou en? Mn auto is ook gestampt en nog veel meer dingen. Geen probleem.
Voor dat geld mogen ze nog veel meer leuke horlogeplaten stampen!

20230718_094931

2 likes

Helemaal mee eens. :blush::+1:

1 like

Er zit vaker leuk spul tussen uit China, maar meestal is de afknapper een rare naam of lelijk logo. Vind ik dan.

1 like

Helemaal eens. Dat heeft me weerhouden die al eens te kopen.

Maar … een AP royal Oak doet dat zelfs ook meen ik.

1 like

Andere prijsklasse maar een vergelijkbaar ontwerp:

7 likes

Super tevreden met die van mij hoor! megaquartz, en zwevende seconde wijzer. droom :slight_smile:

14 likes

Gelijk een vakantiegevoel ! :sunglasses:

2 likes

Ik was ook al getriggered door een Ali advertentie, ziet er keurig uit.

Jammer van de 19mm lugwidth, maar voor dat geld kan je niet sukkelen

1 like

Inderdaad een afwijkende maat, maar proportioneel wel de beste i.m.o.

1 like

Idd, bij een Explorer zijn ze ook van 20 naar 19mm terug gegaan.

Niet handig voor andere bandjes, maar het ziet er eleganter uit.

1 like

Je kunt er prima 20mm nato’s op gooien hoor. Doe ik ook

1 like

Hmm, weet nou niet of ik dit zo fraai vind :sweat_smile:

2 likes
2 likes

ik ben met de addiesdive store aan het overleggen of een custom dial mogelijk is.
ze geven aan dat ik dan een ander logo moet kiezen.

hebben jullie creatieve ideeen ?

1 like