Rare namen

Ik las net een wat ouder topic op watchuseek over rare horlogenamen. Dat deed me denken aan de Pontiac Nageur. Daar heb ik altijd al zo’n raar idee bij, net of het aan auto is die niet zo lekker ruikt.

Wat vinden jullie de raarste/meest ongelukkige namen op horlogegebied?

Groeten,

Stefan

Blancpain 50 fathoms - waterdicht tot 300 meter… Ik begrijp de historie wel, maar nu is 't een beetje rare naam.

Mooiste naam: “Simplicity” van Dufour…

groet
Mark

Lol. De connectie met Nageur en Na-geur had ik niet eens gelegd. Nu voortaan dus wel :wink:
ik vind Zenith altijd een beetje pauper klinken, naar de dito discotheek

Glycine doet me altijd denken aan Glycerine.
Wat ik overigens wel een lelijke naam vind ik Maurice Lacroix. De horloges vind ik wel mooi maar de naam doet me denken aan zon plakmerk met van die pseudo-franse namen. Jacques Richal etc. etc.

Mijn beste,

MeisterSinger.
Deze naam heeft mij in het begin van mijn horlogepassie, nooit doen associëren met Horloges.
Natuurlijk geheel ten onrechte.
Onbekend maakt onbemind is in deze wel zeer op zijn plaats.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Kadloo…klinkt meer als de naam van een huisdier…enne bedankt Tom, nu kijk ik nooit meer het zelfde naar mijn ML Miros duiker;)…dat Miros klinkt trouwens ook net als een grieks eiland:D

Haha. Vind Miros dan nog wel mooi.
Parmegiani doet me trouwens altijd denken aan Italiaanse kaas.

Tom Koerts Schreef:

Haha. Vind Miros dan nog wel mooi.
Parmegiani doet me trouwens altijd denken aan
Italiaanse kaas.

Ik krijg er zowaar honger van :slight_smile: Wat te denken van LIP, stel je voor dat ze NEUS heetten. En Suunto vind ik ook altijd zo stom klinken, ik weet wel dat het Scandinavisch is maar dan toch. Het klinkt meer als een soort medisch apparaat vind ik. Of iets wat je in de sushibar besteld.

Groeten,

Stefan

wat denk je van IKEPOD dan? ik bedoel hoe spreek je het uit?

ikke-pot?

iekepo?

aikepo?

vaag

huh? tis toch gewoon Ipod?:smiley:

Voor zover het een merk is ;): OOZOO

Als je tien keer hardop Seiko roept dan klinkt dat op een gegeven moment ook raar hoor.

rexxor klinkt ook zooo…

leuk topic :smiley:

  • Tiedabbeljoestiel… ik vind ze er niet uitzien de naam bekt ook niet goed.

  • ikepod, is al genoemd, maar ik ben het er mee eens dat het 'n vreemde naam is.

  • Fredrique Constant of zoiets; gewoon twee Nederlanders die interessant doen.

  • Adee-kaye: doet me denken aan ‘ajeto’ uit de VPRO-serie Buurman en Buurman.

  • Cuevro y Sobrino is meer de naam van een goedkoop sherry-merk

  • De Bethune… niet echt raar, maar het leest als De Betuwe. (en ze zijn duuuur).

  • Van der Bauwede, zie hierboven.

  • Sjöö Sandström - een soort Zweedse detectives schrijvend echtpaar.

  • Churpfälzische Uhrenmanufaktur - die moest ik wel even opzoeken om 'm zonder fouten op papier te krijgen… en dat zegt genoeg, denk ik.

Menno

Maar Seiko dien je dan ook uit te spreken als SEEKOO. Dit heb ik dan van een vriendin van mij die Japans heeft gestudeerd… En als ik jok, dan jok ik met permissie:)

Zo veel post ik niet, maar ik kan mijn verbazing niet verbergen dat de naam Stowa/Stoma nog niet is gevallen.

Ze bestaan dus écht op Ebay: :+

Met Propere Groeten,

Morse.

Ferdinand Flötenschniedel

:D:D

Niet vergeten te vermelden: “Uhrenmanufaktur” Ferdinand Flötenschniedel !!

Een beetje respekt voor dit eeuwenoude fijnmechanische topmerk hé Vreugd !!

“Handjobs und Unikaten von Deutschen UhrmacherMeister fur Kenner” !!

Met :+:+:+ + :D:D:D Groeten,

Morse.