Adem in en tel tot 10

Je bedoelt die 36mm two-tone Willard met blauwe plaat? Tuurlijk, neem ik wel over :wink:

2 likes

Ik droom ervan als het niet financieel toereikend is en sla toe als het wel toereikend is.

1 like

Herkenbaar. Ook voor andere aankopen. En wat bij mij ook meespeelt is het besef dat de oriënteringsperiode die aan het kopen voorafgaat onlosmakelijk deel uitmaakt van de pret. En dat na een aankoop je toch weer je aandacht op iets anders zal richten en alles weer herbegint.

1 like

Bij de aanschaf van deze 2 seconden.

18 likes

Van een paar minuten tot een paar jaar.

:slight_smile:

Ik heb heel weinig geduld.

image

10 likes

Dan is een horloge ten alle tijden onzin om aan te schaffen :yum:

1 like

Als ik dat zou hanteren zou ik nooit een mooie vintage scoren :joy:

1 like

Oh ja? :joy:
Ik herinner me inderdaad nog een

6 likes

Veels te kort

Totdat de holy grail om je pols belandt

Het is altijd hetzelfde verhaal. Als ik ergens mijn pijlen op heb gezet is de rust weg.

3 likes

when you know, you know. :smile:

2 likes

geen idee meestal koop ik impulsief

Als een horloge van je ‘wish list’ voorbijkomt in de blauwe hoek dan sla je best snel toe. Anders hangt het er wat vanaf van het horloge, de beschikbaarheid en ook het budget. Indien er geen haast is, dan neem ik doorgaans wel mijn tijd om te laten bezinken en het horloge te “onderzoeken”. Kan best weken/maanden duren.

1 like

image

4 likes

Ik mediteer toch al snel een paar maanden over de potentiële aankoop van een horloge. Geduld is een schone zaak!

1 like

Als hij boven aan het lijstje staat en er komt een mooie aanbieding voorbij is het soms in secondes besloten. Maar voordat ze boven aan de lijst staan kan jaren aan twijfel en heroverweging aan vooraf gaan :sweat_smile: :rofl:

Varieert van 10sec tot maanden…
Voorwaarde is wel, altijd eerst live zien en passen.

Ligt heel erg aan het bedrag en de emotie die ik bij het zien krijg. Alles boven de €500 denk ik wel even een tweede keer na en daaronder vrijwel nooit.

Ik heb een horloge (€3k+) op het oog die ik in principe in 1 keer kan aftikken, maar nu al zeker een maand op afstand hou. Wil ik hem wel/niet? Eigenlijk wil ik hem even in het echt zien. Ga ik nu al afspreken, wacht ik nog even? Lastig.

2 likes