Administreren kun je leren

Excel inderdaad.

:joy: aftrek van kosten

1 like

Nope. Doe ik nooit. Flipperitus :man_shrugging::blush:

Niet.

1 like

Ooit een “Watchlist” gemaakt met referentienummers, caliber, datum laatste service of evt. type batterij + datum en info over de lugsize. Prijzen interesseren me niet. Het leek me verder wel handig, vooral met als notitie bij welke horlogemaker ze lagen, dat vond ik wel slim.

Daarna heel mijn collectie in WatchCrunch gezet, met foto’s erbij. Maar uiteindelijk beleef ik er precies 0,0 lol aan op die manier. Draagtijd kun je daar ook bijhouden, met mooie grafiekjes, maar dat boeit me ook niets.

1 like

Dat doen we vanaf nu toch hiermee?

Kan niet beter!

5 likes

Je was me voor :grin::+1::+1:

2 likes

Jawel joh, anders was het af.
En dat zou saai zijn :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Bijhouden?
Dat doen toch alleen (semi) handelaren?

1 like

Ik gebruik Watch Case op m’n iPhone. Volledig te customizen met de info die je wilt. Geweldige app.

IMG_0348

1 like

Ik geniet van mijn horloges.
Wanneer ik ze kocht? van wie? voor hoeveel?
Het interesseert me 3 X nix.
De moeite van het onthouden niet waard, dus zeker het vastleggen niet waard.

Behoorlijk off topic topic trouwens.

4 likes

Ik maak per horloge een a4 met foto, gegevens aan en verkoop prijs en bijzonderheden. Dat ligt in de kluis bij mijn horloges zodat mijn erfgenamen ze op waarde weten te schatten of ik zelf weet waar ik ze ooit voor kocht cq wat er aan verspijkerd is.

1 like

Als je al 35 jaar horloges verzamelt en nooit wat verkoopt is het best zinvol om een database aan te leggen :upside_down_face:

1 like

Waarom?

2 likes

Alzheimer?

Ik heb ca. 15 horloges en van elke weet ik uit mijn hoofd van wie ik 'm gekocht heb (winkel of HF) of van wie ik 'm heb gekregen heb (of geërfd). Dat is een onderdeel van de hobby.

Als ik bepaalde HF leden zie of spreek dan koppel ik daar meteen het horloge aan wat ik vam hem gekocht heb.

Bij de erfstukken denk ik altijd weer even terug aan mijn overleden (schoon) familie leden, ook een mooi onderdeel van de hobby.

Digitaal hou ik niets bij, ik zit al te lang dagelijks naar computer en telefoon schermen te turen…

1 like

Dus geen zinnig antwoord te bedenken

Ik heb meer dan 100 horloges en mijn familie t.z.t. niet achterlaten met het uitzoeken wat het is of waard is. Bovendien schept het overzicht en laat t me zien waar nog hiaten zitten in de verzameling.

2 likes

Ouderwets in een schriftje :grinning:
Waar gekocht, datum, merk - model, serienummer en bedrag!

4 likes

@Connie welke categorieën hanteer je? Om hiaten vast te stellen