Ik ben van plan om mijn horloge’s te gaan laten taxeren ivm met verzekering. Schaap & Citroen doen dit maar zij rekenen 120€ per horloge, persoonlijk vind ik dit vrij veel geld voor alleen een taxatie.
Hebben jullie een adresje in het midden van het land die dit voor een schappelijke prijs kan doen (gaat over meer horloges).
Jaa ik heb wat gezocht op het internet maar kan weinig vinden die dit aanbieden.
Jaa 120€ vind ik echt te gek, sommigen laten voor 200€ hun complete horloge service.
Wat @dreski bedoelt is: zelf op Internet uitzoeken wat je horloges waard zijn.
Kijk op Chrono24, HF, bij handelaren zoals William Wien, Pange, Crownguard.
Bernardwatch heeft overigens ook een breed aanbod met veel informatie omtrent maten en gewichten .
Een beetje surfen zal je een stuk wijzer maken omtrent de waarde van je horloges
Dat maakt in dit geval ook niet zoveel uit toch? Als je je Rollie voor duizend verzekert, keren ze duizend uit, als je hem voor vijftienhonderd verzekert, keren ze vijftienhonderd uit. Daar is dan je premie ook naar.
Ik geloof het meteen. Ik heb een dekking voor 15k bij de ING woonverzekering. Maar dat is niet wereldwijd en met waarschijnlijk nog veel meer beperkende voorwaarden…ik ga het eens herzien
Verstandig om er eens goed naar te kijken. Recent aankoopbewijs en/of taxatie door erkend taxateur zijn vaak opgenomen in polisvoorwaarden als vereisten voor dekking.