Adresje taxatie horloge

Beste HF leden,

Ik ben van plan om mijn horloge’s te gaan laten taxeren ivm met verzekering. Schaap & Citroen doen dit maar zij rekenen 120€ per horloge, persoonlijk vind ik dit vrij veel geld voor alleen een taxatie.
Hebben jullie een adresje in het midden van het land die dit voor een schappelijke prijs kan doen (gaat over meer horloges).

Gr

1 like

Dit kun je toch zelf doen door de markt te verkennen? Daarna verzeker je ze voor dit bedrag. 120 euro per horloge wat een dieven zijn dat toch.

4 likes

Jaa ik heb wat gezocht op het internet maar kan weinig vinden die dit aanbieden.
Jaa 120€ vind ik echt te gek, sommigen laten voor 200€ hun complete horloge service.

Neem even contact op met forumlid @B1_ die kan je hierin verder helpen…

1 like

Wat @dreski bedoelt is: zelf op Internet uitzoeken wat je horloges waard zijn.
Kijk op Chrono24, HF, bij handelaren zoals William Wien, Pange, Crownguard.

Bernardwatch heeft overigens ook een breed aanbod met veel informatie omtrent maten en gewichten :+1:.

Een beetje surfen zal je een stuk wijzer maken omtrent de waarde van je horloges :wink:

@Crownguard kom dr maar in.

1 like

De prijzen op genoemde sites zijn niet altijd de reeële waarde. De verkoper hoopt echter van wel…

1 like

Klopt, maar je krijgt wel een idee van de vraagprijzen. Wat marge eraf halen en dan kom je in de buurt van de waarde uit :wink:

1 like

Klopt. Maar ik moet altijd een beetje lachen als gezegd wordt "die staat op Chrono24 voor… " Ja, staat wel, maar gaat niet :joy:

8 likes

Dat maakt in dit geval ook niet zoveel uit toch? Als je je Rollie voor duizend verzekert, keren ze duizend uit, als je hem voor vijftienhonderd verzekert, keren ze vijftienhonderd uit. Daar is dan je premie ook naar.

Of zie ik dan zaken over het hoofd?

Honderd procent waar, van die sjaggeraars. :joy:

1 like

Als je jouw collectie voor 10k verzekerd, zit je ruim goed. Die polar 5.5k, tudors 3.2k, en de rest niet zo heel veel. At your service :hatching_chick:

4 likes

Bedankt voor je hulp, jaa ik C24 ken ik al. Alleen is dit jammer genoeg niet genoeg voor een lose horloge verzekering.

Bij de meeste (alle?) Maatschappijen moet je een taxatierapport kunnen overleggen dat de waarde bevestigd om überhaupt te kunnen verzekeren.

5 likes

Was het maar zo makkelijk :sweat_smile:

2 likes

Really? Je kunt toch gewoon een kostbaarhedenclausule aan je woonverzekering koppelen?

:point_up_2:t4:

Zie voorbeeld:

Ga er maar van uit dat het overal zo werkt. Een verzekeraar weet graag welk risico hij dekt :wink:

Ik geloof het meteen. Ik heb een dekking voor 15k bij de ING woonverzekering. Maar dat is niet wereldwijd en met waarschijnlijk nog veel meer beperkende voorwaarden…ik ga het eens herzien :frog:

1 like

Verzekeraar eist document van beëdigd taxateur, en die moet dat dan gratis/voor een paar tientjes doen?

Zal moeilijk worden, die mensen moeten toch ook hun geld verdienen.

2 likes

Verstandig om er eens goed naar te kijken. Recent aankoopbewijs en/of taxatie door erkend taxateur zijn vaak opgenomen in polisvoorwaarden als vereisten voor dekking.

1 like