Advies aankoop Rolex 16613

Beste liefhebbers,

Ik wil een Rolex 16613 kopen en heb er eentje gezien in Antwerpen, zonder doos en papieren, rek op de band en de bezel wat beschadigd, wat zou deze horloge waard zijn daar ik nogal vaak van horloge Flip maar ook graag een 16613 in mijn bezit wil hebben gehad. Bij eventuele verkoop/ruil zou deze dan waarde vast zijn,

Bedoel je deze?

Rolex Submariner Date
€ 6.000

Je kan beter meer betalen voor een goed exemplaar, eentje welke daadwerkelijk een genot is om te dragen.

Pwoah, mijn Rolex hart huilt bij het zien van die foto’s.

8 likes

Je kan tussen de endlink en lugs bijna de krant lezen :rofl:

12 likes

‘Watch is in fair condition; 7/10’

Om te huilen, vraag me af of er een slechter exemplaar te vinden is… Mijn Rolex hart huilt niet alleen, het is gebroken na het zien van deze foto’s…

2 likes

Hoi HanDavinci,

Klopt, ik heb een leuke meevaller en wil investeren in een goed en waardevast horloge, liever het geld om de pols dan op de bank, maar mocht ik cash nodig hebben ik niet veel verlies op een horloge daarom zoek ik een Rolex ( denk SAN verschillende modellen Explorer nieuw type, Air King nieuw type , of Oyster 14300) en zag deze voorbij komen. Heb de laatste 20 jaar veel Breitlings, Cartiers , Corum , oudere GMT en Datejust gehad. Maar zoek nu een mooie met voorkeur Fullset die waardevast is, en ik dacht met deze goud stalen het een zekere deal zou zijn, ook omdat ik er nog geld vanaf krijg als ik hem ga ophalen.

1 like

Dan zou ik hier keihard aan voorbij lopen. Dat ding is op. Enige voordeel is dat je je haar kan kammen in de lugs.

2 likes

1339

Oke, ik ben het niet helemaal eens met je woorden, maar dat komt omdat ik allergisch ben voor de term “investeren” op het horlogeforum. Het gaat om het dragen.

Maar als je dan echt een sure deal wil, pak een full set 14060M en duw hem 20 jaar in de kluis.

6 likes

:sob::sob:

4 likes

Man man :joy:

:see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil:

1 like

Dit krijg je met dragen toch niet voor elkaar?
Op een schroevendraaier gevallen??

2 likes

Afblijven en heel, heel hard wegrennen!!

Dan :coffee:️ of :beer: en chrono.24 opnieuw opstarten en de minimum prijs paar duizend hoger instellen…

1 like

allememaggies, echt het slechtste exemplaar wat ik ooit heb gezien!

Was dit een testexemplaar die bij MythBusters gebruikt is?

1 like

Dank voor de adviezen , ik ga verder kijken voor een mooie fullset , mochten jullie adviezen hebben ik zoek een Rolex tussen de 5000- 7000

1 like

die two tone sport modellen zoals die sub zijn eigenlijk vaak amper meer waard dan de volledig stalen en in sommige gevallen zelfs minder.

Bos wortelen en één knaak 50

1 like

Dat wordt dan een nieuwe Oyster Perpetual, een Airking of een Explorer 1.
Je hebt dan een mooie nieuwe met doos en papieren en als je hem een jaar of twintig houdt, dan is het misschien ook nog wel een goede investering.

Zijn genoeg andere opties toch? Een 5 digit sub moet kunnen nog. Laatst op het forum stond bijvoorbeeld zo’n 5 digit clown fullset voor 6600 euro.

Als je de stickers erop laat zitten wel ja, maar tegenwoordig halen ze die er bij de verkoop al af.

1 like