Ik wil een Rolex 16613 kopen en heb er eentje gezien in Antwerpen, zonder doos en papieren, rek op de band en de bezel wat beschadigd, wat zou deze horloge waard zijn daar ik nogal vaak van horloge Flip maar ook graag een 16613 in mijn bezit wil hebben gehad. Bij eventuele verkoop/ruil zou deze dan waarde vast zijn,
Klopt, ik heb een leuke meevaller en wil investeren in een goed en waardevast horloge, liever het geld om de pols dan op de bank, maar mocht ik cash nodig hebben ik niet veel verlies op een horloge daarom zoek ik een Rolex ( denk SAN verschillende modellen Explorer nieuw type, Air King nieuw type , of Oyster 14300) en zag deze voorbij komen. Heb de laatste 20 jaar veel Breitlings, Cartiers , Corum , oudere GMT en Datejust gehad. Maar zoek nu een mooie met voorkeur Fullset die waardevast is, en ik dacht met deze goud stalen het een zekere deal zou zijn, ook omdat ik er nog geld vanaf krijg als ik hem ga ophalen.
Oke, ik ben het niet helemaal eens met je woorden, maar dat komt omdat ik allergisch ben voor de term “investeren” op het horlogeforum. Het gaat om het dragen.
Maar als je dan echt een sure deal wil, pak een full set 14060M en duw hem 20 jaar in de kluis.
Dat wordt dan een nieuwe Oyster Perpetual, een Airking of een Explorer 1.
Je hebt dan een mooie nieuwe met doos en papieren en als je hem een jaar of twintig houdt, dan is het misschien ook nog wel een goede investering.