Advies bij aankoop nieuw horloge

Beste mensen,

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Ik heb besloten om mezelf te trakteren op een duurzaam cadeau. Het wordt een nieuw horloge. Ik heb nog geen keuze gemaakt welk horloge het zal moeten gaan worden. En dit is wel de beste plaats voor een goed aankoopadvies. Wat zouden jullie doen? Graag zowel een ‘veilige’ optie en een YOLO optie. Graag de volgende uitgangspunten en overwegingen meenemen bij jullie advies.

  1. Budget: maximaal 12.500 euro;
  2. Diameter kast: niet te klein. Eerste gedachte is minimaal 42 mm;
  3. Hoeft geen daily beater te zijn (mag het wel worden);
  4. Materiaal band: leer of metaal;
  5. Materiaal kast; voorkeur staal, edelmetaal mag maar mijn eerste keuze zou geen geelgoud zijn;
  6. Kleur wijzerplaat: geen voorkeur;
  7. Nieuw of occasion: geen voorkeur mits het gaat om een full set occasion en het horloge in een uitmuntende staat verkeert;
  8. Restwaarde belangrijk?: hmwoah…, het is wel zo prettig als het niet te hard afschrijft of als de afschrijving al heeft plaatsgevonden;
  9. Uurwerk: manufacture;
  10. handopwinder of automaat: geen voorkeur;
  11. Huidige horloges: Maurice Lacroix Masterpiece Double Retrograde (zilverkleurig) en Omega Planet Ocean Chronograph (9300 in het zwart);
  12. Optie die ik overweeg: Rolex DeepSea James Cameron of de nieuwe Sea-Dweller (ware het niet dat de cyclops me niet zo aanspreekt).

Ik zou zeggen, hou je niet in en leef je uit. Ik hoop geïnspireerd te raken door jullie ideeën.

Dank!

Marco

Sea Dweller 116600 .
Klaar!:+1:

2 likes

James Cameron of de Yachtmaster Rosé als occasion

Vooral de YM is erg mooi hoor pfffff

1 like

Wat een luxe. Je hebt een aardige budget, dus je kan alle kanten op. Ik persoonlijk vind de Omega Speedmaster Co-axial titanium bizar mooi.

Ik kan mij voorstellen gezien je huidige collectie dat je liever voor een andere merk kiest. Dus een Rolex deepSea James Cameron is dan in mijn ogen de beste keuze. Vooral als je de documentaire hebt gezien van James Cameron waarin ze laten zien wat zo een Rolex op enorme diepte kan doen.

2 likes

Aangezien je duikers overweegt.
Blancpain!

5 likes

Grand Seiko SBGC015, keramisch/titanium kast, Spring Drive, chronograaf, GMT.

6 likes

Een JLC Deep Sea Chrono?
In staal in 42mm of in ceramiek in 44mm.

Nieuw en gebruikt te vinden ruim onder de list prijzen

5 likes

Citizen Eco-Drive Promaster Marine 200m ISO Cert. Divers Watch BN0150-61E

Hou je nog wat budget over

6 likes

Ik ruil mijn huidige idee over een luxeprobleem in voor deze…

1 like

Deze?

1 like

Duiker? Only Rolex

Een van deze dan maar, de Panerai Pam 87(L) of de Pam 64®.
Niet mijn foto helaas.

Of deze,


Geen cyclops.

4 likes

De DeepSea is mijn inziens niet mooi, de verhoudingen kloppen niet.

Of zoiets?


500 meter waterdicht.

1 like

Deepsea als zekere belegging, al yolo versie zou ik een daytona steel nemen

2 likes

Wij van wc eend… :grin:

Nou voorruit , een 114060 dan , 6K op de spaar rekening.

5 likes

7 likes

Super gaaf! Hoe bevalt 'ie?