Advies dameshorloge

Geven ze zoveel korting op een

of

dat je

uitkomt?

1 like

Zo’n Jacob & co kost 1500 en een speedmaster zoals genoemd, 1600-2000. Maar dan heb je, naar mijn mening dan, wel een mooi uurwerk.

Graag gedaan

Heel, heel misschien gebruikt.

De kunst hier op HF is bij het vragen naar advies altijd de helft van je maximale budget aan te geven want de reacties komen altijd neer op het uitgeven van het dubbele wat je er aanvankelijk aan uitgeven wil :roll_eyes:

@TS: de tip van Rico @Planet is de moeite van een bezoekje waard! :+1:

2 likes

Cocktails hebben geen saffierglas.

Als we dan toch budget aan het oprekken zijn, kijk eens naar de damesmodellen van Nomos. 35 en 33 mm met mooie (rose) gouden details

1 like

Seiko authorized dealer zoeken dan komt het wel goed maar automaat service is pas na 5 meer jaren. Tegen die tijd een goede horlogemaker zoeken, niet de juwelier, die kunnen meestal niks.

3 likes

Vrouwen en horloges :wink:(uit eigen ervaring) lastig om te kiezen maar wie weet vindt je deze Longines conquest rose goud (kleur)/staal toch nog wel een mooi en bijna binnen je budget. Het is rose goud zit in de tussenschakels en de lunette is ook die kleur. Past toch mooi bij je ring. Wijzerplaat parelmoer/wit, foto is van mijn vrouw :wink:

5 likes

Deze vorig jaar voor mijn vrouw gekocht. Zat ook nog een paars lederen bandje bij met quick release.
Hartstikke mooi horloge tegen een zeer schappelijke prijs.

1 like

In principe kun je dit horloge in iedere situatie dragen, als je rekening houdt met de beperkte waterdichtheid (50m, dus ik zou er niet mee gaan zwemmen). Maar deze, met lederen band, is natuurlijk sowieso niet echt een ‘waterrat’ :rat:. Verder geldt voor alle mechanische horloges (en dat is een automatisch horloge dus) dat ze minder schokbestendig zijn dan quartzhorloges.

1 like

merci voor de uitleg!!

1 like

Mido vind ik inderdaad wel iets hebben! Alleen in België vind ik geen verdelers dichtbij… Of koop je die best online?

Longines of tissot mischien een omega als je door spraat zou heel leuk staan
Of toch gwn een rolex net als de rest voor een kleine 4000 heb je wel een dames model van rond de 28 mm

Hij is al eerder langsgekomen maar de Longines Conquest is een prachtig horloge binnen je budget. Mijn vrouw draagt ook een rosé gouden ring naast het horloge en is er heel erg blij mee! (Ook in wit verkrijgbaar)

1 like

Mooi horloge inderdaad! Gaat dit over dit model:

Conquest Classic 29,50mm, €1120?

1 like

Mido is prachtig inderdaad.
Klopt wel dat er weinig AD’s zijn, in Nederland alleen Bouman als ik mij niet vergis.
Je kan ze prima online aanschaffen overigens, alleen in een winkel kijken en passen is natuurlijk het leukste.

ah, gevonden, vermoedelijk 34

2 likes

Quartz loopt +/- 30 seconden per maand verkeerd. Automaat ± 30 seconden per dag.

1 like

goed om te weten! hoe vaak zet je dan een automaat juist? of is dit afhankelijk van persoon tot persoon (als je kan leven met een afwijking of niet :stuck_out_tongue_winking_eye:)

Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van de persoon, maar ook van het horloge. Mijn Hamilton houdt de tijd echt heel erg goed, terwijl één van mijn Tissots echt wel vaker weer even op tijd moet zetten.
Verschil is ook weer dan de minuten indices veel minder aanwezig zijn bij de Hamilton dan bij de Tissot, dus het valt daarmee ook weer eerder op.

1 like