Advies dameshorloge

Graag had ik jullie advies ingewonnen. Ik zoek een dagelijks, kwalitatief, degelijk horloge ter upgrade van huidige.

Stijl sportief maar toch ook dressy.
Quartz of automaat? Kom ik niet uit. Ik heb nog geen automaat, maar ben er wel voor te vinden.
Safierglas.
Huidige is 34 mm, liever niet kleiner.
Leren bandje hoeft niet persé.
Wit parelmoer, liefst met kleur rosé (niet volledig) zodat het matcht met mijn ring (is nu met huidige wat minder) en met diamantjes
Moet tegen een stoot kunnen, zodat het niet onmiddellijk vol krassen staat.
Is er iets te vinden tussen de 500 à 1000 euro, of spaar ik beter nog wat verder?

Foto huidige, zodat je weet welke stijl:

IMG_20220904_093540|374x499

Alvast bedankt om te helpen denken!!

3 likes

Dit had je er niet bij moeten zetten😂

Mijn bijdrage:

Longines spirit 37mm

8 likes

Moet meteen aan deze denken: Seiko Presage SRP852J1 Cocktail Time automaat 34mm.

Seiko kwaliteit is gewoon heel goed. Zeker voor het geld. Verder, rose gold, mooie degelijke automaat en doordat deze een smalle bezel heeft toont ie groter. Dus ik denk dat je niet groter moet willen dan 34mm. Of je inderdaad voor een automaat wilt, moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Het heeft gewoon wel wat, die traditionele techniek. Maar is wat minder praktisch en robuust dan een quartz.

10 likes
1 like

Is Mido iets voor je? Wel 1mm kleiner met 33mm diameter

Certina heeft ook leuke opties, bijvoorbeeld:

2 likes

:rofl: Omdat ik wel een degelijk horloge wil …weet er niet voldoende van…

1 like

Thanks, het heeft inderdaad iets automaat, maar ik had hier op het forum slechte ervaringen gelezen over de seiko? Ik dacht met het achterlopen, weet niet meer juist

Online heb ik nogal slechte ervaringen gelezen ivm de dienst-na-verkoop?

Kijk even bij van hell juwelier in Amersfoort. Hebben verbouwingsopruiming en hele hoge kortingen. In de winkel liggen nog veel meer horloges dan op de website staan. Wij hebben er gisteren een dameshorloge van oris gekocht. Weet zeker dat je daar wat kunt vinden binnen je budget.

2 likes

Je kan het ook gewoon via een juwelier kopen. En als die het niet op voorraad hebben dan bestellen ze het voor je. Is bij mij altijd goed gegaan.

Dat valt best mee! Mechanische uurwerken zijn uiteraard minder nauwkeurig dan quartz, maar de opgegeven toleranties zijn over het algemeen vrij ruim bemeten. De meeste lopen een stuk nauwkeuriger dan de toleranties suggereren.

Dat een individueel horloge slecht is afgeregeld (of al jaren meedraait en inmiddels aan een service toe is) kan natuurlijk altijd, en is niet representatief voor alle horloges van dat merk.

2 likes

Ben van België, maar ik zie dat er online ook een verkoop is, bedankt!

En het tikt mooi als je m tegen je oor houdt. Secondewijzer maakt mooie kleine stapjes. Nooit batterij wisselen.

Maar dan wel weer elke 5 of 10 jaar service en af en toe gelijk zetten maar dat is de charme van een automaat voor liefhebbers.

1 like

Iedere automaat loopt minder accuraat dan welk quartz horloge dan ook. Maar het 4R36 uurwerk van Seiko is juist heel betrouwbaar en beproefd.

1 like

Mijn keuze is te Tissot T-My Lady, lijkt een beetje op de damesversie van de Gentleman:

Vrouwelijk, sportief, dressy, het heeft alles. Zowel automatisch als quartz is mogelijk. Veel verschillende kleuren dails enzo. Gewoon even klikken en kijken
https://www.tissotwatches.com/en-en/women.html?filter_subfamily=TISSOT+T-MY+LADY

4 likes

De prijs is ook wel verleidelijk! Kan je die ook sportief dragen of enkel classy?

Stel ik koop een Seiko online, waar kan ik terecht voor een onderhoudsbeurt? In België vind ik niet direct juweliers dichtbij die Seiko verdelen.

Hallo, je kunt gaan voor een Jacob & co Valentin. Die et in donkerroze met diamantjes. Deze is wel groot. Of anders een Omega speedmaster reduced met witte wijzerplaat en roze cijfers.

1 like