Advies dresswatchs

Beste allen!

Zoals de meeste wellicht weten draag ik met veel trots een Omega Seamaster 300M Diver op nato :rofl:

De bedoeling is om een collectie te hebben met 3 horloges.
Al enige tijd lag de voorkeur op de Seamaster, Speedmaster en Globemaster.

Nu ik op een punt ben aangekomen om de volgende aanwinst te realiseren kan ik toch niet helemaal tot een keuze komen. Een Speedmaster is makkelijk te realiseren alleen heb ik deze al gehad in het verleden en twijfel ik toch of de standaard prof model wel bevredigend genoeg zal zijn, gezien dat dit in het verleden niet het geval was. Het enige model wat mij nu aanspreekt is de Speedy Tuesday reverse panda, alleen is hier wat lastiger aan te komen.

Graag wil ik wat meningen pijlen over de volgende 2 horloges:
Omega Globemaster en de Omega Seamaster Aqua Terra
Het doel van het nieuwe horloge is dat deze onder een pak/blouse gedragen kan worden, want wees eerlijk een duiker kan natuurlijk niet :smile:
Beetje geel/rosé goud is oké . Het verschil tussen deze 2 voor mij is dat de Terra toch niet wat sportiever is dan de Globemaster wat het horloge toch net een andere look en feel geeft.

Mijn vraag is dan ook bij deze, wat vinden jullie de mooiste van deze 2 en waarom? daarnaast zijn andere suggesties ook welkom, het is altijd interessant om andere merken voor bij te zien komen.

Budget ligt ongeveer rond de 6.5K

Naamloos

  • Globemaster 39mm
  • Aqua Terra 41mm

0 stemmers

Alvast bedankt voor jullie input :+1:

1 like

Dan zou ik voor de Globemaster gaan. Sportief heb je al met de Seamaster. Wat voegt de Aqua Terra dan nog toe? Succes met kiezen.

1 like

AT, prachtig horloge.
GM, oubollige verschijning, leuk seniorenhorloge.

1 like

Ik vind dit allebei niks. Het zijn twee sporthorloges, maar deze kleurstellingen vind ik gewoon niet zo mooi. Als je echt iets voor onder een overhemd zoekt zou ik hem iets klassieker gaan, goud of staal maar geen two-tone.

4 likes

De Globemaster op een ander bandje, rubber of zo.

Globemaster is niet sportief toch?

Ik heb nog nooit een echte dresser gehad, het gevoel bekruipt daarom ook een beetje of dat wel gaat bevallen.
Dat is ook de reden dat de AT er tussen staat in een wat dressy style.

1 like

Mijn advies: koop een goedkope dresser en probeer het eerst uit of het wat voor je is. De kans is groot (zoals bij zo veel van ons) dat je het snel beu bent. Of je moet een hele mooie hebben, maar die zijn in de regel erg duur.

Die two tone configuratie op leer inderdaad iets minder, maar het is nog steeds (ook qua formaat) best wel een sportief horloge. Ik vind de stalen GM met witte wijzerplaat chiquer, maar toch ook moderner dan deze hierboven als je die als dresshorloge zou willen dragen.

Zelf heb ik hem in het blauw (ook top), maar dat zou ik ook niet als dresshorloge kiezen. Wel als allrounder, maar dat geldt eigenlijk ook voor de witte.

1 like

Lume, datum. De Globemaster is volgens strikte termen een sporthorloge.

Dit is een dresswatch:

2 likes

Deze calatrava is heel erg mooi.

1 like

Thanks!

Het is voor mij wel duidelijk dat het een sportieve dresser moet zijn.
Van het bovenstaande wordt ik niet direct warm.

Rolex DJ vind ik bijvoorbeeld ook erg mooi, alleen ben ik hier nog niet aan toe persoonlijk, vraag mij niet waarom :slight_smile:

1 like

De Globemaster is top; vraag maar aan @Cash. De Aqua Terra is een inbetweener waar ik niet veel van snap.

1 like

Deze dus:

Klaar. :sunglasses:

Haha, was het maar zo makkelijk, ik ben echt een twijfelaar.
Geen zin meer om horloges te flipperen, als er 1 komt moet het een wel overwogen keuze zijn :slight_smile:

In het blauw is de AT niet zo heel mooi voor het doel.

1 like

Dit dus. Elke keer ik een Aqua Terra zie, denk ik: ach ja waarom niet? En dan kijk ik wat beter en begint een en ander mij toch te storen.

Die wijzers bijvoorbeeld. Een pijl als minutenwijzer en secondenwijzer, en dan een geamputeerde wijzer om de uren aan te geven. Of die scherpe, puntige indexen, die 05, 10, … in de track. En die dial. Als ik houten planken wil zien, kijk ik wel naar de vloer.

U leest het, ik heb absoluut niks met de Aqua Terra. Smaken verschillen, en gelukkig maar. Voor mij is de Globemaster dan toch een strakker geheel, en neigt ook meer naar de geklede kant op.

4 likes

Het zou mijn keus wel zijn. Ik ben geen fan van two-tone, hoewel ik die Globemaster uit jouw polletje nog wel zou dragen … later is ik oud ben. :wink:

Overigens lees ik je twijfel over een Speedmaster.
Voor mij is dat een soort van eindplaatje, ‘onze’ Seamaster … zonder NATO :wink: én een Speedmaster in zijn meest pure vorm, de Hesalite uitvoering. De nieuwe. Daarna? Niks meer te wensen.

5 likes

De Speedmaster komt er vast nog wel, het is jammer dat de mooiste modellen zo groot zijn, 44,5mm dat gaat niet helemaal goed om mijn pols van 17,5cm.

1 like

Is er maar één, de ‘simpele’ Hesalite met 1861 uurwerk. Op staal! :rofl:
Enne die draagt kleiner dan je Seamaster.

Daar heb je ook helemaal gelijk in.

De AT en de Globemaster verschillen enorm qua looks.
Wat mij dan weer tegen spreekt bij de AT is dat er 250 verschillende modellen zijn, uiteraard ook een Omega dingetje :slight_smile:

1 like