Advies geven doen we hier maar al te graag, dus maar even een topic. Echter, het gaat wel om een dames horloge - dus extra uitdaging voor de meesten denk ik.
Het betreft hier een cadeau voor mijn vrouw. Ze weet nog niet precies wat ze wil, maar er zijn een aantal ‘eisen’ die wel al duidelijk zijn.
Het moet een kleiner horloge zijn, maximaal 34mm
Het horloge moet dun en licht zijn
Een stalen band is wel iets dat ze leuk vind, maar ze zijn snel aan de zware kant
Een horloge dat dagelijks gedragen kan worden, maar wel aan de nettere kant
Een aantal die we al bekeken hebben en die nog steeds wel op het lijstje staan:
Frederique Constant Art Deco Carre (deze vond ze erg leuk, maar misschien niet echt ‘tijdloos’ genoeg, maar ze houd wel van art deco)
Longines Dolcevita (met stalen band te zwaar bevonden)
En dan nog degenen die ze ‘op papier’ mooi vindt, maar nog niet de kans hebben gehad om te bekijken:
Cartier Tank Must small
Cartier Tank Francaise small
Het budget is rond de 2000, maar het hoef niet per se nieuw te zijn.
Ik ben heel benieuwd of er wat leuke ideeen uitkomen hier en alvast bedankt de ideeen!
Het heeft een relatief grote lug to lug maar is goed te dragen; dit is een 33mm.
Er zijn meerdere verkopers van Nomos in Nederland; oa Steltman in Den Haag verkoopt ze. Mocht je in de buurt zijn van de noordkant Rotterdam kun je deze ook bij mij bezichtigen
Ze heeft wel eens eerder naar Rado gekeken - misschien wel een goed idee. Goed dat je het zegt dat die niet kapot te krijgen is overigens, ik krijg daar altijd een beetje een ‘breekbaar’ gevoel bij.
Het leuke van dames horloges shoppen is dat er veel minder vraag naar is, dus als je even zoekt kun je vast wat moois vinden. Ik heb deze op een veilingsite gekocht.
Cartier for the win, altijd.
Als alternatief idee:
Tissot Seastar 36 heeft mij aangenaam verrast, 36 mm mooie band, Swiss made en royaal binnen je budget. Wel live gaan bekijken, de afbeeldingen doen hem geen eer aan.