Advies & ervaring gevraagd voor NA

Mede forumleden,

De speedmaster die ik 8 weken geleden heb aangeschaft heeft het niet lang volgehouden. Nu de honeymoonfase voorbij is kom ik tot de conclusie dat de speedmaster, in ieder geval voor nu, niet voor mij is. Zoals mijn vorige speedy mis ik de klik met het horloge.

Een horloge de deur uit betekent… dat de speurtocht weer begint. Dit keer wordt het een fieldwatch, die heb ik nog niet en ben het bijna wel verplicht met mijn username, toch? :crazy_face:

Wat zoek ik in een fieldwatch?

• Onder de radar (woon in de randstad, levensgevaarlijk in vergelijking met het vredige oosten waar ik ben opgegroeid)
  • Onder de 40MM want ik heb redelijk kleine polsen
  • Waterdicht, ik wil 'm mee op vakantie en er mee gaan zwemmen/snorkelen
  • Budget van 3500 voor nu, maar dat was 8 weken geleden ook mijn budget toen ik naar S&C ging en liep ik ook naar buiten met de speedy… iets met ruggengraat en verstandig omgaan met je spaarcenten.
  • Heritage, historie, geschiedenis, geef het een naam, maar geen microbrands

Ik heb tot nu toe drie opties waarvan er één geen echte fieldwatch is denk ik. Mijn opties voor nu zijn:

1. IWC Spitfire met in-house uurwerk
  2. IWC Mark XVIII met zwarte plaat
  3. Smiths PRS29A

Wat denken jullie van bovenstaande drie modellen?
Welke opties zie ik nog over het hoofd?
Wat zijn jullie ervaringen met deze drie?

Ik hoor het graag en alvast bedankt!

Groet,

Thijs

15 likes

Opnieuw

binnen lopen is geen optie? Die hebben een hoop

met de juiste specs liggen. Daar moet haast wel iets tussen zitten.

Rolex Explorer I, of bij gebrek aan mazzel dat je 'm kan bestellen een Tudor Black Bay 36

12 likes

Heb deze modellen niet eerder zo onder elkaar gezien. Opvallend dat de verschillen in indices, wijzers en kroon zorgen voor ofwel een prachtig horloge ofwel een lelijke. De bovenste is om te smullen :slightly_smiling_face:

5 likes

Veuls te groot met zijn 49mm lug tot lug. Ik ben daar ook in getrapt met m’n 16,7cm pols. En ik zou het zo weer doen.

De vetste optie is een Vertex, G. Of een BB fiddyeight pro. Misschien die Spitfire ook wel. En als Smiths geen microbrand is dan is Damasko dat ook niet.

5 likes

Eens!

8 likes

Als he toch geen ruggengraat hebt, staat in t blauwe. :rofl::+1:

9 likes

Wat te denken van een Sinn 556a, 38,5 mm en je houdt lekker nog wat geld in je zak…

9 likes

Die IWC Markzoveel is mooi, maar wel even passen vooraf want de combinatie lange lug-to-lug en veel wijzerplaat maken dat hij groter draagt dan hij is. Hier op 17,5 cm pols:

Van IWC een Ingenieur of Fliegerchrono evt.?Moet het nieuw zijn, of mag gebruikt ook?

Meer in de diver-hoek, een kleine JLC Master Compressor is ook leuk (37 mm):

4 likes

Denk gewoon voor de Tudor BB58 gaan, is de beste keuze :wink:

4 likes

En je komt aanzetten met IWC fliegers die maar 50m WR hebben?

Elk adviestopic komt deze gewoon voorbij. Echt gewoon altijd zodra budget ca 3k denkt iedereen en zijn hamster aan de 58 ! :sweat_smile:

8 likes

Mijn tip.

Haal de SMP van @pasd
Iets boven budget maar net iets leuker dan de 58 imo.

4 likes

Dat is wel de gouden tip hoor, heb 'm in het echie bij @RobinH gezien en t is echt een knaller!!

10 likes

Die is groter dan 40mm. Draagt echter niet enorm groot en is inderdaad wel heel gaaf.

1 like

:hugs::ok_hand:

1 like

De spitfire heeft ook mijn voorkeur, dat kleine beetje rood op de wijzerplaat doet het 'm echt voor mij!

1 like

Maarrrr Smiths is weer opgekocht, toch? Die maakte in WW2 ook al horloges dacht ik?

maakt niet veel uit, qua budget heb ik iets meer keuze als het gebruikt is. Bedank voor het toevoegen van de foto’s! De mark xviii is iets te groot voor mijn pols denk ik! 16.5CM…

Als ik IWC mag geloven is de 6ATM die deze knoeperts hebben ruim voldoende voor zwemmen! Maar snap je gedachte.

BB58 spookt wel door m’n hoofd, maar vind het gebrek aan micro adjustment echt klote…

1 like

9k vs. 2.5k hé, en dat eigenlijk alleen voor het kroontje. TS wil een beetje onder de radar, dus die Tudor BB36 lijkt me niks mis mee.

En in het blauw ook een hele leuke optie.

2 likes