Mijn dochter gaat in november de marathon van New York lopen en wil een gps horloge aanschaffen dat meerdere parameters bij kan houden.
Zij vroeg mij om advies, maar ik heb absoluut geen verstand van dit soort horloges.
Het enige wat ik kon roepen was Apple Watch, maar ze was al zover dat ze wist dat ze die niet wilde.
Ze noemde Garmin, en dan het liefst betaalbaar, want nog student, maar wel graag met de functies die je nodig hebt om je conditie en prestaties te kunnen monitoren.
Wellicht zijn er hardlopers op het onvolprezen forum die hierin uit ervaring kunnen adviseren, of zelfs een geschikt horloge hebben wat ze eventueel wel willen verkopen?
Met een Garmin zit je inderdaad altijd goed.
Ik heb de Garmin Fenix 6 en ben er heel tevreden over. Ook over de goedkopere modellen hoor ik niets dan goeds.
Welke functionaliteiten mis je eventueel bij de goedkopere modellen?
Met name als je een marathon wilt lopen dan is het belangrijk dat de batterij wat langer meegaat. Apple viel bij mij sowieso af, ik heb hem precies 30 minuten gehad en heb hem toen weer teruggestuurd. Teveel snufjes die je niet nodig hebt en de batterij gaat niet zo lang mee. Ik heb dan wel geen marathon gedaan, maar wel een aantal keer 21km en dan ben je ook wel 2 uur onderweg. Ik heb zelf al 2-3 jaar de Garmin 735xt forerunner. Top horloge en hoewel het model alweer wat ouder is, doet het wat het, in mijn optiek, moet kunnen.
Garmin, Polar en Suunto zijn wel de meest bekende merken qua sporthorloges. Allemaal hebben ze prima modellen en hebben vaak hartslagmeters (wat je echt wel wilt hebben) en een prima batterijduur.
suunto is ook gaaf heb een spartan…model met gps…staat in t blauwe niet meer geuppt
Andere sporten, zoals zwemmen bvb.