Advies gevraagd: aankoop hardloop horloge

Ik zou haar ook nog even naar Polar laten kijken. Polar is toonaangevend op het gebied van conditionele tijdmeting en begeleide fysieke sportcoaching.

Wordt gebruikt door professionele en amateur teams en atleten in diverse sporten

Voor alle budgetten is er een oplossing.
Kijk anders even hier.

1 like

Heb je zelf een Polar (gehad)? Ik vond de GPS echt heel slecht. Ik kon mijn snelheid niet stabiel aflezen. Sprong van 16 naar 8 km per uur terwijl ik gewoon constant liep. Ik heb het horloge opgestuurd en volgens Polar was er niks mis mee. Voor mij geen Polar meer.

1 like

Garmin vivoactive 4. Muziek, Rennen, fietsen, zwemmen, alles. 40mm, heel fijn sporthorloge.

4 likes

Maar ook aardig aan de prijs.

1 like

Dat is waar.
Soms goed gebruikt te krijgen van tijdelijke hardlopers (corona hypje)

2 likes

Ik weet dat ze in ieder geval niet met haar telefoon wil lopen

Mocht je wel alle smart watch functies willen da is de nieuwste Samsung watch 4/evt sportversie top de zijn. Een goede alleskunner en ook in 40mm verkrijgbaar.

1 like

Een Polar Vantage M doet het bij mij al een tijdje naar tevredenheid. Snelheid lijkt consistent, gps pakt snel op en nauwkeurig genoeg. Batterij zonder GPS gaat bijna een week mee als je de hartslag functie altijd aan hebt. Met GPS er bij schat ik het een uurtje of 8. Polar app vind ik ook fijn. Synchroniseren met je telefoon duurt een minuutje en direct doorgezet naar Strava ivm fietsen.

En wat ik belangrijk vind is dat het horloge erg gemakkelijk door de menu’s scrollt met knoppen, geen touchscreen.

1 like

Dan wordt het horloge automatisch een stuk duurder. Ik heb meerdere hardloophorloges gehad en Garmin steekt er voor mij echt met kop en schouders bovenuit. De Garmin Venu heeft alles wat ze nodig heeft. Die is er vanaf €225

1 like

Het is inderdaad een tophorloge. Echt heel veel functionaliteiten. Ik heb hem al 5 jaar en nog steeds hardstikke blij mee.

1 like

Ik zou ook voor de Garmin Forerunner 245 music gaan, heeft alles wat je als hardloper wil weten en voldoende accuraat.

2 likes

Ik gebruik de polar H10 en/of OH1 icm
met mijn telefoon of stand alone als de telefoon even niet mee kan.

En polar teams Pro (H10 icm gps) in de fysieke begeleiding van sportteams. Dat is natuurlijk niet van toepassing bij een marathon.

Polar is de gouden standaard mbt hartslagmeting binnen de sportbranche en onderzoekers.

Ik heb zelf geen slechte ervaringen met Polar, alleen goede, dat geldt ook voor de contacten in de (top)sport die ik heb op dit gebied.

Maar laat ik dan zeggen dat Polar ook een aanbieder van professionele hartslagmeting en begeleiding/coaching op het die aansluiten op de vraag van de TS.

1 like

Niet lang over nadenken voor een dame nu een 42 mm Garmin Fenix 6 of 7 kopen. Top horloges die alles waarmaken wat ze kunnen. Loop zelf ook al meer dan 20 jaar, veel marathons gelopen en in die 20 jaar diverse merken en modellen gehad maar Garmin Fenix was toch echt in alles de beste. :wink:

Hier ook een Garmin Forerunner 245 music, en naar alle tevredenheid.

1 like

Ik heb net weer gelopen met de forerunner 245music. Ik moet heel eerlijk zeggen dat lokale opslag van muziek best grappig is, maar in de realiteit neem ik altijd mijn telefoon mee (veiligheid, bellen bij problemen, etc in een gordel, dus nooit last van) … en dus ik altijd stream… data valt enorm mee!

De goedkopere Forerunner 45 is er zelfs in hele leuke kleurtjes, kijk door ook eens naar.

Wil ze een multifunctioneel sporthorloge dan zou ik naar andere modellen kijken. Ik vind bv het skiprofiel en dus hoogte ook leuk om te weten, daarvoor heb ik een instinct solar (kan ik ook perfect mee hardlopen :joy:).

Ik ben Garmin fan!

Tip: waypoint / gps.nl of correct (rare winkel maar soms hele goede prijs)

2 likes

Ik heb zelf jaren een Garmin Fenix gehad, daarna een Vivoactive HR. Toen alles afgezworen qua sporthorloges… Onlangs toch weer met een schuin oog naar gekeken. Als ik er nu een moest kopen, eveneens betaalbaar, dan zou ik gaan voor een Garmin forerunner 45s of 55 gaan. Die eerste vanwege mooie contact formaat. Voldoende batterij capaciteit voor 3 marathons (13 uur met GPS ingeschakeld).

Als HR, gps en timing voldoende is, is de 45s meer dan voldoende. De meerwaarde van de Fenix welke ik wel eens gebruikte tijdens lange trails (40+ km’s) is navigatie. Maar als je dat niet gebruikt moet ze met de 45(s) of de 55 wel uit de voeten kunnen lijkt me.

De 45s zit rond de 150 euro en de 55 rond de 200 euro

2 likes

Ik heb een polar vantage V zwart, 2 x gebruikt te koop.
Grt.

1 like

Gewoon een Garmin Forerunner nemen. Die zijn met het oog op hardlopen en triathlon ontworpen in tegenstelling tot andere modellen die meer op algemene fitness, fashion, multimedia, trekking en bergbeklimmen of survival gericht zijn.

FR 45 en 55 zijn al vrij compleet hoewel het de basismodellen, 245 heeft zowat de beste verhouding prijs/kwaliteit denk ik (bv ook muziek aan boord) en biedt waarschijnlijk al meer functionaliteit dan wat je dochter ooit zal gebruiken, een 745 heeft o.a. een extra Garmin Coach aan boord en die is echt wel goed (geeft je advies om je prestaties naar een hoger niveau te tillen), en 945 en 945 LTE hebben verder ook nog landkaarten en zijn de toppers. De LTE is meteen ook de allernieuwste met bv. nog verbeterde hartslagmeter en connectie zonder dat de gsm mee moet zijn.
Zelf heb ik een 745 gehad, nu een 945 LTE.

Als budget voor je dochter belangrijk is, dan zou ik zonder meer voor een 245 gaan, of 45 of 55 als ze geen muziek hoeft. Gaat ze jaren marathons mee kunnen lopen, en vooral ook er zich goed op voorbereiden.

En laat je niet vangen door een touch screen. Waardeloos tijdens hardlopen, o.a. wegens zweetvingers, toevallig aanraken als het niet de bedoeling was enz.

Fenix is ook prima natuurlijk, maar gewoon duurder. Je betaalt voor extra robuustheid (metaal, safier eventueel, meer ATM, meer batterij) die je voor puur hardlopen of triathlon kan missen, en ze wegen ook merkelijk meer (wat ik tijdens een langeduurloop ook liever niet heb). Als je een week op survival trekking gaat is dat wat anders.

https://www.hrdlpn.nl/hartslagmeter/garmin/

6 likes

Ze is nog student, dus jong.
Ik neem aan dat je haar dus niet kan overreden om gewoon zonder al die parameters te hardlopen…? :blush:

Dit zijn geen horloges, dit zijn pols computers🤔