Advies gevraagd: aankoop hardloop horloge

Geen muziek toch?

Muziek via de telefoon👍

1 like

Ze wil zo min mogelijk ballast.

(Haar woorden)

Ja snap ik. Dit was op mij van toepassing. Overigens zou ik tijdens een marathon zeker een telefoon meenemen.

1 like

Heb je mij dat zien ontkennen? Ik vond je alleen wel erg stellig in je beweringen.

Nee. En dat heb ik zeer zeker niet willen suggereren. En verder ben ik juist niet (erg…) stellig. Ik gaf aan dat hardlopen ook zonder sporthorloge kan, maar hierboven blijkt mij voldoende dat dat haast vloeken in de kerk is…

Ik gebruik nu ook een Fenix. Juist voor deze gekozen omdat ik behalve hardlopen ook nog zwem fiets golf snowboard ski en nog wel wat dingen.

Voor enkel hardlopen volstaat eigen elke Garmin forerunner.

In het verleden ook Suu to en polar gehad maar ik vind het gebruiksgemak van de Garmins altijd erg prettig.

De meeste horloges hebben tegenwoordig polsmeting voor hartslag en/of een Borstband. Pols is iets minder nauwkeurig. Ik geef zelf de voorkeur aan een borstband. Mijn vrouw juist pols meting.

1 like

ik heb een Huawai GT2 46mm. Prima horloge voor het hardlopen 2 weken batterij duur. wellicht is ie wel wat groot…

1 like

Ik gebruik zelf een Garmin Vivoactive 4. Zijn rond de 200 euro. De analyses zijn goed en werkt met veel sport apps samen voor logging of traingsprogramma’s. Ook mooi is dat je spotify offline kan gebruiken. Ik ben er heel tevreden over. Wat beter zou kunnen is dat rare connectortje om hem op te laden! Gewoon draadloos zoals bij Samsung!

Ik denk dat garmin en polar voor het hardlopen wel de beste keuzes zijn.

1 like

Ik heb begrepen dat de batterij van de vivo minder lang houdt dan die van de forerunner

Ja, het liefst heeft ze een formaat wat bij haar damespols past!

Heel content altiid van garmin, om de paar jaar koop ik er een andere. Forerunner, vicoactive 3 ware’ men laatste. Goede app en batterij zeker genoeg voor marathons.

1 like

Heb zelf de forerunner 245 music gekocht een tijdje geleden.
Voornamelijk omdat je daarmee bluetooth oortjes kunt verbinden en je dus je telefoon thuis kunt laten als je een rondje gaat hardlopen (tijdens trainingen ideaal) én vanwege de fysieke knoppen als bediening, zoals hier in het topic ook al aangegeven is dat echt een enorm pluspunt ten opzichte van een touchscreen tijdens het sporten. Het horloge bevalt me echt heel goed.

Heb zelf eerst over mn eisen nagedacht en vervolgens op zoek gegaan.
dcrainmaker.com is een hele goede, informatieve website over o.a. sporthorloges met revieuws, tests en vergelijkingen.

3 likes

Volgens mij is dat ook een prima keuze :+1:

Om eerlijk te zijn kan ik me niet meer herinneren waarom ik uiteindelijk voor de vivoactive gegaan ben.

1 like

Het niet hebben van een touchscreen wordt vaak als argument aangedragen. Ik vind het zelf een stuk intuïtiever als je snel iets wil bekijken. Op mijn fiets computer mis ik het touchscreen.

Intuitief te bedienen knoppen zijn vele malen handiger dan een touchscreen voor lopers.

Bij een Forerunner kan je er dan ook nog zelf functies aan toewijzen.

Een Vivoactive (die ik eerder ook had) heeft ook de basisfuncties voor lopen wel, maar is toch meer algemeen op fitness en fashion gericht.

1 like

Ik denk dat deze het wel eens zou kunnen worden.

3 likes

Uitstekende keuze dus, en ook gemakkelijk tweedehands te vinden, mocht je dat willen.

Alleen zorgen dat je geen afgejakkerd exemplaar met versleten batterij koopt. :wink:
Nieuw ook te vinden met mooie korting.

2 likes

Ik heb onlangs een gebruikte Forerunner 245 Music via MP kunnen kopen.
Geweldig horloge voor de toepassing die we zochten.
Iedereen bedankt die de moeite heeft genomen om te helpen en te adviseren!

8 likes

Succes met trainen (voor je dochter) en supporteren (voor jezelf) :grin:

1 like