Longines ligt rond € 1.500,- als ik op internet kijk, klopt dat een beetje?
True!
Zowel de Longines als de Citizen zijn voor mij een enorme sprong qua prijs en dat doe ik niet zomaar. Tegelijkertijd weet ik inmiddels heel goed wat ik mooi vind en wat ik toch niet lang zou houden dus tsja, dan maar een doel stellen en sparen…
Dan is dat DE kanshebber voor begin 2021. Ik zie ze overal voor €2000 en een beetje.
Je begrijpt mij erg goed, blijkbaar. Dit is mijn enige vintage horloge:
Nieuw met doos, papieren en uiteraard 2 jaar fabrieksgarantie, in Duitsland, ook in de witte uitvoering
Wat mij betreft, kun je dat voor een groot deel zelf bepalen door b.v. de blauwe of parelmoerplaat te kiezen (allebei opgelegde indices) en er het “Feingliederband” op te zetten. Zelf heb ik ook de blauwe 556. Een rasechte dresser zal het (mede door de brushed kast en band) niet worden, maar komt wel een aardig eind in de richting. Zie b.v. die van Colnago. Ik denk dan maar dat je sowieso een allround horloge zoekt. Als ik jou was, zou ik de 556 nog een kans geven voor heroverweging, maar als het je horloge niet is, dan heeft dat inderdaad weinig zin. Die Chronomaster is ook erg lekker hoor! Succes met kiezen.
Bij Montredo zeker? Daar betekent ‘op voorraad’ alleen wel: 'we gaan het komend halfjaar eens kijken of we ‘m voor die prijs kunnen leveren.’
On topic: die Longines vind ik echt heel mooi, zeker voor het geld. De Citizen is ook een prachtig horloge. Die instap GS vind ik daarmee vergeleken dan weer vlees noch vis.
Je benoemt precies het model van Sinn dat ik regelmatig heb overwogen! Die blauwe wijzerplaat is heerlijk (afgaande op foto’s)!
Dan ben ik gelukkig niet de enige Helemaal als ik die voor 1500-1600 kan bemachtigen. Ik ga em binnenkort eens proberen te passen.
Kan me haast niet voorstellen dat iemand dat horloge lelijk vindt!
Ik weet zeker dat ik met heel veel plezier een Grand Seiko quartz zou dragen. Maar er zijn zoveel opties qua kastvorm die ik mooier vind (maar ook meteen in een veel hogere prijsklasse liggen).
@Piede zet je over dat toolgehalte van Sinn en je het werkelijk een ideale opsomming van je wensenlijst:.
opgelegde indexen
38.5mm
geen datum
binnen budget
automaat
dressy
was er nog iets?
Poeh die parelmoer wijzerplaat vind ik misschien nog wel mooier dan de blauwe
Nog eentje voor de overweging haha
Wat denk je van deze?: https://www.chrono24.nl/longines/longines-the-longines-master-collection-moonphase-automatic-blue-dial-mens-watch---l29194920--id12487112.htm
Helemaal op staal is hij gaaf vind ik.
Ook, maar ook bij andere juweliers waarbij het horloge meteen leverbaar is
Wat een prachtig ding!
Dit heeft maar 3 jaar geduurd
Tip voor iedereen met een duidelijke wens. Ga ervoor! Ik had de knoop eerder moeten doorhakken. Al is de reis erheen natuurlijk ook leuk.
Plaatje voor de sfeer
Super mooi! Je inspireert me met gaan voor die ene knaller en daar echt voor te sparen, in plaats van settelen voor een paar mindere goden.
De meeste Ball watches kosten (ruim) boven de € 1.500,-. En van al die tritiumbuisjes op de indices en de wijzers moet je houden. Hoewel het met Kerst natuurlijk wel een feestelijk gezicht is
…
De keuze is reuze. Maar volg altijd je eigen smaak en laad je niet leiden door internet. Enigste advies is dat je de eventuele afschrijving door iemand anders laat afschrijven. Dan blijft de hobby leuk.
Proficiat! Goed dat je je droom bent blijven najagen!