Advies gevraagd beschadiging nieuw horloge, Chrono24 -> Verkoper dreigt met 'legal assistance'

Niet mee bekend, maar na wat gegoogle gevonden dat hij zo goed als geen poot heeft om op te staan.

Ik ga pas overwegen de review aan te passen (als dat al mogelijk zou zijn) wanneer er een aangetekende brief komt van zijn advocaat.

1 like

Waar heb je die review geschreven?

Chrono 24 enkel beoordeling met de sterren die je kan toekennen, geen toelichting.

Review op google en facebook met toelichting.

Het is toch te gek dat wanneer er geen goede service is, daarna een slechte review komt, om vervolgens te dreigen met juridische stappen / advies te gaan nemen / zoeken.

goede beoordelingen lees ik graag, slechte (terechte) beoordelingen vind ik echter net zo belangrijk, zo niet belangrijker. Dus tuurlijk moet je een negatieve beoordeling kunnen geven.

En dan dreigen met juridische acties is nog schandelijker…

3 likes

Zelfs dan zou ik hem laten staan en mij niet druk maken.

Er gaat geen brief komen. Als hij je wil dagvaarden dan vindt de zitting plaats in de woonplaats van de gedaagde en meneer de juwelier gaat echt geen tijd/geld verspillen aan zelf komen opdraven of een advocaat sturen.

6 likes

Ik zou zijn dreiging nog even copy-paste bij de recentie zetten. Dan weten potentiƫle kopers met wie ze zaken kunnen gaan doen.

16 likes

Goed punt, niet over nagedacht. Heb verder ook 0,1 juridische kennis dus dit soort teksten zijn zeer goed om te lezen.

Gaat mij net wat te ver, straks gaat hij nog daad bij het woord toevoegen :joy: :worried:

Prima plan. Wat een idioot.

1 like

Ik zou die reactie er ook bij zetten. Het is toch een review over de verkoper. Zijn zeer belachelijke dreigmail naar jou zou ik dus misschien wel in ā€œboldā€ plaatsen.

Baidewee, Mooi klokje. Daar zul je wel blij mee zijn nu.

1 like

Zou de reactie van die juwelier even doorsturen naar Chrono24. Het gaat nu buiten hen om en ik neem aan dat zij niet zitten te wachten op dergelijke aanbieders, gaat ook ten koste van hun naam.

4 likes

Goede suggestie! Net even een A4-tje getikt naar chrono24 over hun verkoper die drijgt met ā€˜legal assistance’.

Keep you posted :wink:

2 likes

Op basis van wat dan? Gewoon eerlijk zijn en hij heeft geen poot om op te staan joh :wink:

Op basis dat hij boos is. Inderdaad dus geen enkele reden.

Maar zijn gedrag is wel schandelijk. Tevens ook schadelijke voor de reputatie van chrono24.

Ik denk dat ze het bij Chrono24 wel serieus oppakken, zeker als er meerdere klachten komen. Ze hebben daar vaker louche handelaren eraf gehaald.

Chrono24 erkent de klacht niet en geeft de verkoper gelijk,ook is de beoordeling op chrono24 verwijderd.

Vlak hierna reageert de verkoper op facebook… zie bovenstaande link en pak een bakje popcorn erbij…

Wat een k*tkerel.

1 like

Je staat volledig in je recht om een negatieve beoordeling achter te laten.

Ik vraag me alleen af waarom je niet even teruggekoppeld hebt naar de juwelier dat je zijn aanbod afsloeg en het direct met het horlogemerk op ging lossen en of hij wellicht de verzendkosten zou kunnen vergoeden.

Nu heb je de juwelier een bericht gestuurd dat er iets niet goed is en vervolgens niets meer laten horen omdat je zijn oplossingen niet zag zitten. dat had je ook kunnen vertellen en van daaruit verder praten.

Even los van het feit dat dreigen met advocaten natuurlijk idioot is.

2 likes