Advies gevraagd: Citizen Chronomaster of iets anders?

Het is weer zo ver! Ik heb weer een goede reden om een horloge kopen. Twee jaar geleden bij de geboorte van m’n zoontje een Citizen Chronomaster AQ4020 gekocht. Super blij mee prachtig horloge!
Nu is er een tweede op komst :slight_smile:
En ook dit mag gevierd worden en verbonden worden met een horloge.
Ik overweeg de Citizen Chronomaster AQ4100-22e. De AQ4100-06W is afgevallen omdat ik groen wat minder makkelijk te combineren vind qua kleding.

Maar wellicht zijn er nog andere horloges die ter overweging genomen kunnen worden. Maar dan moeten ze wel voldoen aan:

• 36-40mm
  • Strakke afwerking, wijzers en indices als GS en Chronomaster (tja… welke merken doen dat nog meer?)
  • Mechanisch of solar (batterij verwisselen… mjeh)
  • Geen lume (leidt af van indices en wijzers)
  • Bijzondere wijzerplaat
  • Max €3000 (dus €3500 met hf opreks)
  • Nieuw of jong gebruikt

AQ4100-22e

IMG_3398

18 likes

Ik zeg doen!

1 like

:heart_eyes:

Prachtige wijzerplaat… En de rest is ook niet lelijk, maar ik zou zelf eerder de wijzers en kast in gelijke kleur nemen.
Bijvoorbeeld de AQ4091-56M:

Of de AQ4100-14L:

3 likes

Gefeliciteerd met de verwachting van de tweede trouwens :baby:

Deja vu?? :thinking:

Nee… Alle baby’s lijken gewoon op elkaar :joy:

1 like

Ik had zelf mischien ook liever zilveren wizers en indexen gezien. Maar het goud complimenteert ook wel mooi het grijs blauw.
Voorgestelde zijn zeker mooie horloges. Toch knap ik af op lume en ze komen net iets te veel in het vaarwater van:

Dan toch een GS met mooie “baby blue” wijzerplaat? Moet je alleen wel tweedehands tegenkomen want met €4000,- net boven het gewenste budget.

1 like

:sweat_smile::rofl: Eigenlijk niks veranderd als ik het zie.
Met het inkrimpen van de collectie is het nog ook niet echt gelukt.

2 likes

Misschien moet ik dergelijke pareltjes ook maar eens in overweging nemen.
Springdrive blijft fascinerend!

2 likes

Buiten budget, maar zou perfect tussen die 2 Chronomasters vallen

1 like

Alleen de witte is een Chronomaster, die ander is “slechts” een NB1060-12L. Wat mij betreft doet deze qua handwerk wijzerplaat niet veel voor onder voor GS en The Citizen, overige afwerking en uurwerk natuurlijk wel.

Mooie GS trouwens! Zou idd qua kleur een mooie toevoeging zijn!

1 like

Jij hebt helemaal geen hulp nodig. Schitterende keuze

Ik ben me nog aan het verdiepen in alternatieven.
Verder dan naar Grand Seiko kijken kom ik niet. Iemand nog suggesties die qua afwerking en design hetzelfde gevoel geven?
En ook daar ben ik bang dat ik niet vind (tot nu toe nog niet gevonden heb) wat ik zoek. Niet vor mijn budget…
Iemand nog een suggestie? Zie ik iets over het hoofd?

Grand Seiko quartz is gelijkwaardig maar heeft geen perpetual calendar en eco drive.

Klopt. Maar als grootste nadeel de batterij wissel.
Vind de all in package van een chronomaster fantastisch voor een quartz: perpetual calendar, 5 seconde afwijking per jaar, en geen omkijken naar voor jaren (want geen batterijen).

1 like

En ook mooi, heel mooi. :blush: