Advies gevraagd - dresser met blauwe wijzerplaat

Beste horloge fanaten,

Ben onlangs met een kennis in gesprek geraakt over horloges en hij vertelde mij dat hij een mooi horloge zoekt voor bij een donkerblauw maatpak dat hij binnenkort zal krijgen.

Hij heeft nooit echt aandacht aan horloges geschonken, dus een horloge van een paar honderd euro leek al snel erg duur. Echter, na wat te te hebben laten zien (o.a. verschil tussen bijv. een mode-quarts en een Duitse of Zwitserse automaat, verschillende materialen en kwaliteit) begint het kwartje langzamerhand te vallen!

De eisen zijn als volgt gedestilleerd:

  • max zit op 2000 euro
  • dress watch (of richting een dresser, een clean sport/tool horloge zal ook kunnen)
  • blauwe wijzerplaat en stalen kast
  • automaat, bij voorkeur
  • geen complicaties (ja, day en/of date, en evt. moonphase mag)
  • case idealiter tussen 39 en 42 mm
  • historie -aka- een ‘verhaal’ erbij is fijn (geen ‘mode’-horloges)

Ook moet het horloge enige mate van robuustheid en toegankelijkheid hebben, hiermee bedoel ik bijv. gemak in gebruik, niet te gevoelig voor schade en niet te moeilijk (lees ook: duur) in de service.

Nu had ik o.a. de volgende bekeken:

Wat past er nog meer in dit straatje? Tips zijn van harte welkom!

2 likes

Dat kan er echt maar een zijn. Een mooie Longines uit de master collection.

9 likes

Dit ; Hamilton Jazzmaster Day Date wat vindt HF ? ?

1 like

Of deze. Dan houd je nog wat over voor een paar hele mooie schoenen. :sunglasses:

4 likes

Oris 65, geen dank :grin: (ook op staal)

4 likes

Seiko Presage is vast te goedkoop:

10 likes

Is iets boven budget maar als je goed rond zoekt vind je vast een mooie deal. Is niet helemaal een dresser maar meer een sportieve toolwatch. Wel een echt mooie knaller.

Tudor Black Bay Blue 41

3 likes

Wauw, mooi!

1 like

Hoop horloge voor het geld!

Da’s heel geen dresser, maar een duiker…

3 likes

dress watch (of richting een dresser, een clean sport/tool horloge zal ook kunnen)

Check!

1 like

Of je koopt alle kleuren, houdt zelf nog geld over voor een paar matchende banden en hebt zelfs dan geld over voor nog meer matchende accessoires, dus ik stel voor dat je een afspraak maakt met Pascal en zijn gamma bekijkt en overstag bent @Brunmontagne www.brunmontagne.nl

4 likes

Weet niet of de 65 door de ballotage komt… het is een volbloed duiker!

Of - HT @Falsini - https://vratislavia-watches.com/language/en/royal-europe-2/

5 likes

Maar wel de enige duiker die supergoed staat onder een maatpak mi :wink:

2 likes

Hamilton jazz nog iets vind ik ook erg stijlvol voor n redelijke prijs. Met name de dauphine wijzers en indices (met lume!) vind ik erg fraai.

Ander merk met pedigree waar ik aan moet denken is Laco. Die zijn bekend van hun Flieger horloge geleverd aan de Luftwaffe in de 2e wereldoorlog. Ze hebben die ook met een blauwe wijzerplaat in de gewenste maat, als ook andere type horloges.

Ik ken de series van Sinn en Damasko niet, maar meen dat 1 of beiden ook horloges met blauwe wijzers had gemaakt.

1 like

Frederique Constant? De moonphase is wel duurder, maar hij is er ook met alleen datumcirkel.

55

6 likes

Junghans Max Bill Chronoscope met blue dial?

9 likes

Kijk ook dit topic eens na…

1 like

Wauw, wat clean!