Hamilton Jazzmaster Day Date wat vindt HF ?

Kenners,

Wat is zoal de algemene mening over de Hamilton Jazzmaster Day Date. Met stalen band en blue dial.

Ref. H32505141

Lijkt mij erg veel horloge nieuw voor € 600,-- met 2 jaar garantie ?

Specs ; 40mm en 11,5mm dik, Saffier met AR, Automaat H40 met 80 uur gangreserve ( modified ETA2824 ), 50m. WR, Solid endlinks, Signed crown, Lumed hands.

Graag jullie mening aub.

11 likes

Ben heb hamilton kenner maar volgens mij vrij gangbaar voor een hamilton met stalen band en eta basis? Denk dat de vraag eerder is of jij dat er voor over hebt??

1 like

Voor 600 euro heb je volgens mij een prachtig horloge !

2 likes

Volgens mij niet, veel Hamilton modellen spiegelen als een malle.

2 likes

Ziet er niet onaardig uit.

Twee jaar garantie is overigens wettelijk, niks bijzonders dus. Misschien valt me dat zelfs wat tegen.

Staat op mijn hotlist :ok_hand: schitterend horloge. Ik zou zelf wel voor de zwarte gaan (ref H32505131). Ik vind de Jazzmaster lijn sowieso erg mooi. Zeker een hele goede en mooie aankoop

Edit; ze hebben AR maar zoals aangegeven is deze zeker niet de beste in de markt, maar de afleesbaarheid is nog meer dan prima. Verwacht niet te veel van de lume. Het is leesbaar maar zeker geen lichtshow… Het blijft een dresswatch

2 likes

Niet waar.

1 like

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie

2 likes

Dus, in het kort, van een Hamilton mag je niet ‘verwachten’ dat 'ie langer dan een paar jaar meegaat?

1 like

Dat weet ik niet, het gaat mij enkel om het feit dat de uitspraak van 2 jaar wettelijke garantie niet juist is.

1 like

Jij had een DJ?

Dan is mijn mening:

Zie je de band
De lug/band aansluiting
lompe aansluiting van de poten op de kast

do the math.

Ookal is het maar 600€ als je eenmaal 'n ander om de pols hebt gehad…

Niet op de letter dus in het eigenwijze Nederland; het wordt een kwestie van interpreteren. De vraag wordt dus: “Welke levensduur mag je van een horloge van 600 euro verwachten?”

Leuk voor de Rijdende Rechter.

1 like

Ik heb deze op leer en vind het nog altijd een fantastisch horloge.

8 likes

Ja ik HAD een 126300 doet nu hier verder geheel niet ter zake :wink:

Ik kan trouwens nog toevoegen dat ik bij deze Jazzmaster de band ook erg geslaagd vind en in uitvoering ook mooi afgewerkt is en solide aanvoelt :ok_hand:

1 like

Precies ! Deze prachtige horloges horen op de leer :blush:

2 likes

Ik heb dit horloge ook al eens goed bekeken, omdat ik best een daydate zou willen.

En dan niet per se een Rolex, ja als ik het met gemak betalen kon misschien. Maar de Rolex daydate is wat mij betreft een categorie apart. Hoe leuk uitgevoerd ook, zo’n Orient of Bulova zou voor mij niet werken.

Een daydate moet voor mij wel het venster hebben en een niet te afwijkend datumvenster, maar wel een eigen smoel. Deze voldoet daaraan. Niet te groot ook.

Ik twijfel vooral over de hoogte van de kast. Die komt op mij een beetje tuna case achtig over. Hij gaat vrij recht omhoog.

Lang verhaal kort. Ga dat ding passen voordat je hem koopt.

2 likes

Oneens. Maar daar gaat het niet om natuurlijk.

Ik zou hem los van de discussie leer/ staal altijd op staal aanschaffen. Je kunt er altijd zelf een mooi bandje bij aanschaffen.

1 like

Kort samengevat :wink:

2 likes