Advies gevraagd, horloge +/- 300 euro

Beste HF-leden,

Ik ben nieuw op dit forum en heb dringend advies nodig met betrekking tot mijn eerste aankoop van een horloge.
Ik ben binnenkort jarig en wil een mooi horloge kopen, eisen:

  • automatisch
  • ongeveer 300 euro (liefst niet meer dan 320 euro)
  • mag ook 2e hands zijn
  • dress watch/ field watch/ diver watch stijl
  • saffierglas is niet een must, maar zou wel mooi zijn
  • een doorkijkglaasje zodat je het uurwerk kan zien is niet een must, maar zou wel mooi zijn

alvast bedank ik jullie voor de hulp !

2 likes

Ik kan een Seiko aanbevelen. Kijk even op de website van misterlimited (ook een forumlid). De Seiko Samurai is bv erg gaaf. Succes en alvast gefeliciteerd!

Met deze eisen voldoet de halve seiko catalogus, het zoeken wordt een stuk makkelijker als je eerst het type horloge en de diameter bepaald :wink:.

1 like

Heb je bijvoorbeeld al een horloge welke qua maatvoering goed is? Laat even een foto zien, dan weten we in welke range we kunnen adviseren :wink:

tot op heden heb ik nog horloge gehad, dus ik kan niks over maatvoering vertellen. Wel weet ik erg smalle polsen heb.

1 like

De seiko sarb017 allicht? Moet mogelijk zijn voor het budget met een ebay actie.

Alweer een SARB van de baai? Pak liever een Roamer van serious watches. Anders voelt het alsof ik een kapotte past ben. :grinning:

Al vroeg aan de zaterdagborrel?

Gezien je smalle polsen zou ik de diameter beperken tot 40mm!

:face_with_raised_eyebrow:

Lijkt zo onderhand wel of ik voor seiko werk, maar ik vind dit echt de beste keuze:

3 likes

waar kun de seiko sarb 033 (bovenstaande foto) betrouwbaar kopen?

Ik heb hem destijds op ebay gekocht via een verkoper in Ierland, maar volgens mij wordt hij daar niet meer verkocht. Wellicht kun je er een hier op het forum vinden.

Afgelopen week kon je m volgens mij daar zelfs met korting kopen :wink:

1 like

er staan hier in het blauwe deel een aantal mooie horloges (neem een certina :wink:) die denk ik aan je eisen voldoen.

Ik denk inderdaad dat je in de bovengenoemde Seiko precies zal vinden wat je zoekt. Mocht je sportiever wensen dan stel ik de skx007 voor.

Hamilton Khaki King Auto, ook in het zwart

Ja, en ik heb daar ernstig over getwijfeld, en meerdere malen met de vinger boven de “Buy It Now” knop gehangen :wink: Maar uiteindelijk wilde ik hem toch niet graag genoeg hebben.

Ik heb ook lang getwijfeld over de SARB033, maar die gaat toch te klein zijn voor mijn pols… En ik heb nu een Speedmaster :smile:

1 like

Is dit wat voor je?

of deze?
https://uhrforum.de/seiko-skx007j-big-bubble-glas-blue-ar-coating-t336710

1 like

Als gezegd, je wens is nog niet echt heel specifiek…

Ik ben wel gecharmeerd van Merci, een echte presidents watch (de Franse president draagt hem ook!).