Advies gevraagd: Horloge gevallen

Hi mede forumleden,

Ik heb afgelopen vrijdag bij een lokale juwelier een nieuwe Seiko gekocht (de SRPD53K1). Deze werd netjes op maat gemaakt en ik was er ook erg tevreden mee.

Nu fietste ik gisteravond naar huis doe en het horloge glijd opeens van mijn pols af, met als gevolg een dukke buts in de kast en het uurwerk staat stil. Een endlink en pushpin zijn er volledig tussen uit gevallen, en waren ook nergens terug te vinden.

Mijn enige verklaring hiervoor kan zijn dat de de band niet goed terug is gezet nadat zij hem voor mij op maat hebben gemaakt, en ik wil hier ook uiteraard mee terug naar de juwelier. Maar ik vroeg mij af, wat zou de beste manier kunnen zijn om dit aan te pakken? Uiteraard wil ik mijn geld terug of een ander horloge, maar wat als de juwelier zich niet aansprakelijk acht en de schuld bij mij legt?

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en me misschien tips kan geven hoe ik dit netjes kan aanpakken!

Alvast dank!

1 like

Ik heb hetzelfde gehad, ooit, lang geleden. Het was alleen geen juwelier die had zitten klungelen, maar mijn vader.

Het horloge was foetsie. Mijn vader heeft helpen zoeken, maar dat was het dan ook. Best lomp eigenlijk nu ik eraan terugdenk.

1 like

Lastige zaak… ik denk dat de juwelier hierbij niet thuis geeft aangezien het horloge toch al 2 dagen in bezit was zonder iets opgemerkt te hebben. Ik zou het in ieder geval op een vriendelijke onschuldige manier brengen en hopen dat het een servicegerichte juwelier is. Uiteraard hoop ik voor je dat ze je tegemoetkomen met een passende oplossing. Succes en benieuwd hoe het afloopt.

3 likes

Lastig hoor. Ik denk dat als het een nieuw horloge is dat een dag oud is je er wel redelijkerwijs vanuit kan gaan dat de band niet zomaar los schoot en het dus door een fout van de juwelier kwam. Maar of je dat ook hard kan maken? Lastig.

1 dag maar

1 like

De nadruk op netjes houden. Ik vrees dat je de juwelier niet zonder bewijs hiervoor aansprakelijk kan stellen maar dat zullen de geleerden hier misschien meer over weten.
Dus kan je het bewijzen dat de schuld bij de juwelier ligt, ik vrees van niet.

Dan zou ik maar met grote betraande ogen heel eerlijk het verhaal doen en kijken welke oplossing er eventueel wordt geboden.

1 like

1 dag sorry, je hebt gelijk. is inderdaad erg kort maar voor een juwelier lang genoeg om zoiets te beweren vermoed ik

1 like

Gewoon terug gaan en zeggen dat dit onder de garantie hoort te vallen.
Iedereen snapt toch wel dat jij zelf niet aan de bracelet zit te schroeven…

2 likes

Dat dus. Maar nee heb je. Gewoon met je verhaal naar de juwelier en hopen op coulance en begrip.

1 like

Dank voor de adviezen, in zie dat ze vandaag ook open zijn. Op hoop van zegen!

3 likes

Laat even weten hoe het afloopt.

Hoop voor jou dat het netjes geregeld word.

Dat is balen man. Ik zou zelf langs gaan en gewoon vertellen wat er gebeurt is.
Het is hun schuld maar het is lastig te bewijzen. Ik hoop dat ze een beetje met je proberen mee te denken en met een oplossing komen.
Als je gewoon eerlijk en rustig blijft staan ze er hopelijk wat coulanter in. En anders een :hammer: door de vitrine, maar dat heb je niet van mij :shushing_face:

1 like

Of de clasp is ergens aan blijven haken, waardoor hij van je pols af kon glijden. Dat heb ik namelijk ook wel eens gehad… :see_no_evil:

1 like

Gewoon proberen en vooral vriendelijk blijven. Niet geschoten is zeker mis. Suc6

Heel vervelend…

Het deed me wel denken aan deze sketch:

10 likes

Of anders Seiko zelf benaderen?

Nou, ik heb heel veel geluk gehad. De eigenaresse van de zaak was er en die was erg begripvol, ze hebben hem ingenomen en sturen hem op naar Seiko zelf. Normaal gesproken zou het ook niet onder garantie vallen uiteraard, maar ze zei zelf ook dat zoiets niet hoort te gebeuren.

Dank allen voor het meedenken :slight_smile:

36 likes

Dat is in ieder geval netjes opgelost!

1 like

Goed om te horen dat het zo is opgelost!

1 like

Erg netjes. Heb ooit een soortgelijk geval gehad; terug gegaan naar de winkel en gezegd: ik snap het als jullie hier niks mee willen doen, maar het is een uitgelezen kans om jullie fantastische klantenservice te laten zien.

Perfect geholpen toen. Was overigens geen horloge, maar soortgelijk geval.

2 likes

Top, goed om te lezen.

Koelkast van je pols gevallen tijdens het fietsen? Dat ze daar intrappen zeg.

8 likes