Advies gevraagd: Horloge gevallen

Keurig opgelost van deze juwelier :ok_hand:t4:
Goede reclame hoor, zo hoort het. Dus mijn vraag is nu uiteraard : welke winkel was dit?

4 likes

Strego in Nieuwegein! (niet dat je perse in Nieuwegein wil wezen, maarja als je er woont dan kom je er nog wel eens)

8 likes

Allemaal dus naar STREGO NIEUWEGEIN !!!

:face_with_hand_over_mouth: Daar krijg je gewoon een nieuw horloge als je thuis aan je band hebt lopen kloten, en de pinnetjes scheef erin hebt geplaatst.

9 likes

Als de juwelier niet thuis geeft dan heb je nog je verzekering!

1 like

Ik weet niet of je een goede inboedel verzekering hebt :thinking: mogelijk kun je daar iets mee. Ook een optie.

Indien met creditkaart betaald is is hij gewoon verzekerd.
Wellicht een optie.

1 like

Voorlopig nog niets opgelost dus, het horloge is door de juwelier opgestuurd naar Seiko en het vervolg of en hoe dit opgelost wordt moeten we nog afwachten. ?
Kan ook retour komen met de opmerking dat dit niet onder de garantie valt.
Hou ons op de hoogte van het verdere verloop.

Zo is Jan dan ook wel weer👍

5 likes

Een inboedelverzekering geldt normaal gesproken niet als het op straat gebeurd is toch? Of in bepaalde gevallen wel?

De inboedel verzekering weet toch niet waar het gebeurd is :wink:

Volgens mij is het ook geen case voor de inboedelverzekering maar moet de aansprakelijkheidsverzekering van de juwelier aangesproken worden.

1 like

In bepaalde gevallen wel, uiteraard vaak in combinatie met een eigen risico.

Klopt, maar mochten ze er een keer achter komen, dan zouden ze opgenomen moeten worden in een database voor fraudeurs, zodat ze zich alleen tegen woekerpremies nog kunnen verzekeren. Ook voor verplichte verzekeringen dus.
Door dergelijke acties betalen eerlijke mensen meer premie namelijk.

6 likes

De juwelier moest je gewoon GELIJK een nieuwe meegeven zodat je verder van je aankoop kunt genieten…wat een slechte service dat je er nu op moet gaan wachten.
Als ze geen andere nieuwe hadden liggen moeten ze die GELIJK voor je bestellen.

Dit is niet jouw pakkie an maar HUN pakkie an, ga anders op je strepen staan. Ik was de winkel niet uitgelopen zonder nieuwe of nieuw bestelde.

Waar gaat dit over, het horloge had helemaal niet van je pols mogen vallen, dat de endlink er volledig tussenuit is gevallen zegt al genoeg. Einde verhaal…niet eens een discussie over mogelijk!

Oh en ik acht de kans dat dit een Seike fabrieksfout is nihil, dus gewoon de Juwelier die het verkeerd heeft gedaan. Heb je de schakel(s) die eruit is/zijn gehaald meegekregen? Als de band tapered is kun je daar nog mee aantonen dat ze hem vanaf de verkeerde kant hebben ingekort. :wink:

Normaal kort je de band altijd in vanaf de gesp, De band (endlink) hoeft niet eens los van de kast bij inkorten, tenzij ze prutsen zoals in jouw geval.

Edit: net even gechecked op youtube, ik kan niet zien dat de band tapered is dus dat verklaart wel dat ze hem vanaf de endlink hebben ingekort.

Ze hebben bij de juwelier gewoon de band niet goed gedaan. Toevallig heb ik het zelfde gehad. Terug gegaan naar de juwelier. Die deed idd moeilijk maar na een hoop stampij stuurde ze het op naar Seiko. Heb zelf Seiko Nederand ook gebeld en het verhaal verteld en ze hebben het toen netjes opgelost.

Ik heb er echt een hekel aan als een bedrijf niet haar verantwoording neemt voor gemaakte fouten en het op de Importeur afschuift om zo eventuele kosten te vermijden. En dan ook nog het lef hebben de klant op het resultaat te laten wachten…kan echt niet.

Je trekt conclusies zonder dat je het naadje van de kous weet. Wie zegt dat de koper zelf niet heeft gerommeld met de band?

2 likes

Hij heeft het horloge nieuw gekocht en DOOR de juwelier op maat laten maken.

En als betreffende juwelier nou eens overtuigd is van het feit dat hij/zij alles verantwoord heeft gedaan?

Stel, jij bent juwelier en bent er 100% van overtuigd dat je de band juist hebt bevestigd en er komt een klant met dit geval. (Hij is niet de enige mogelijke zeurpiet). Dan ga je direct overstag en bied je hem een nieuw horloge aan?

2 likes

Dat is ongeloofwaardig, het horloge had dan om de pols blijven zitten.