Advies gevraagd: Horloge gevallen

Dan heeft de juwelier een verzekering voor voorkomende gevallen. :slight_smile:

Niet als koper zelf iets verkeerd heeft gedaan.

Mr. T. Het lijkt me sterk dat een juwelier is verzekerd voor fouten gemaakt door een koper.

Koper heeft een horloge gekocht en dit om zijn pols gedaan, zoals het bedoeld is. Koper heeft niet gerommeld maak ik uit het verhaal op. Juwelier heeft vanuit zijn professie de band op lengte gemaakt en is dientengevolge aansprakelijk.

Ja, hè hè, dat maak jij uit het verhaal op. Jij gelooft dus iedereen op zijn blauwe ogen?

tot het tegendeel bewezen is wel. :slight_smile:

Ben jij verwant met die juwelier dat je die kant kiest?

Dit is toch geen discussie, juwelier werkt aan de band daarna val er een HELE endlink tussenuit. Dus zowel los van de kast als los van de rest van de band, dat kan GEEN toeval zijn.

Deze juwelier heeft haar werk ECHT NIET goed gedaan anders had dit niet kunnen gebeuren. De pen met tonnentje systeem van Seiko is heel delicaat. Eigenlijk niet voor hergebruik geschikt, juwelier heeft het waarschijnlijk wel hergebruikt. En als je het hergebruikt moet je het tonnetje weer wat krapper knijpen, welke juwelier denkt hieraan. Het is een verkoper geen horlogemaker.

Haha, kopers woord vs verkopers woord. Zo lust ik er nog wel een paar. :smile:

Jij hebt er toch niet naast gestaan. Enig idee hoeveel er gesjoemeld wordt om vervolgens de winkelier de schuld te geven?

Dat de juwelier het horloge aanneemt en ter reparatie aanbiedt aan de betreffende partij is al respect waard.

Kortom, ga nooit blind op één verhaal!

Fijne dag!

Sorry maar nu praat je echt dom, hou je liever bij de feiten die bekend zijn…

Over dom gesproken, jij baseert je op de mening van 1 partij. Da’s pas dom!

1 like

Ik denk gewoon logisch na, jij steekt je kop in het zand.

:point_up:️ … :joy::wave:t3:

Ik hoop voor de TS van niet … maar zou zomaar best eens kunnen …

1 like

Je kunt ook in de polisvoorwaarden van je eigen Inboedelverzekering kijken. Als daar lijfsieraden + dekking buiten de deur is meeverzekerd kun je daar ook een claim indienen. Is vaak wel verzekerd (professionele mening als 19 jaar in dienst bij tussenpersoon assurantiekantoor).

Als TS slim is, neemt deze gelijk contact op met Seiko Nederland, vertelt ze dat de juwelier aan het bandje heeft gewerkt en niet hij zelf. En ook even melden dat het niet netjes is dat de juwelier hem nu zonder horloge laat zitten zo kort na aanschaf.

Ik denk liever richting juwelier aansprakelijk stellen dmv rechtsbijstand erop te zetten. Als Seiko het onverrichter zaken retour stuurt en de juwelier vervolgens haar handen ook er vanaf trekt.

Je moet altijd eerst vriendelijk vragen.

Dat kan altijd nog

En wie zegt dat die juwelier van alle modellen meer dan één in voorraad heeft?
En dat hij een goede horlogemaker heeft om het werk weer aan de praat te krijgen?

Ik denk dat hij het keurig oplost en een goede keus maakt door nu een vakman - de importeur - het werk te laten doen.
Dan is er later ook geen gezeur als er iets met het uurwerk aan de hand is.

1 like

Poh, ik zie dat m’n post veel los heeft gemaakt. Voor de duidelijkheid, ik heb echt niet aan het bandje lopen rommelen, anders had ik ook gewoon mijn verlies genomen er mee. Ik snap ook heel goed de juwelier dat ik natuurlijk niet concreet bewijs heb dat het is gelopen als ik het heb verteld, dus zelf ben ik eigenlijk al blij zat dat hij wordt opgestuurd. Want voor hetzelfde geld hadden ze me de deur gewezen.

Wat betreft verzekeringtechnisch zou ik het ook niet weten, maar mocht de juwelier er niks mee hebben gedaan dan had ik dat ook zeker via die route proberen te verrekenen. Ik wacht af wat Seiko terug stuurt, en dan zien we wel verder.

3 likes

Uiteraard vriendelijk maar ik zou er geen boodschap aan hebben dat ze het opsturen, dat is zoals ik zei hun pakkie an.

Dit horloge zou ik nooit meer accepteren, dan wil ik een splinternieuwe terug…hebben ze die niet liggen dan vriendelijk vragen of ze hem bestellen. Willen ze dat niet dan zeg je vriendelijk dat je het het niet accepteert. Willen ze alsnog niet meewerken dan zeg je vriendelijk dat je ze op zijn minst aansprakelijk gaat stellen en dan ga je vriendelijk weg…

De juwelier boft dat je het zo licht opvat…hoe zou het zijn geweest als het geen horloge van een paar honderd maar paar duizend was geweest.

Zoiets:slight_smile:

Straplock van een gibson les paul fout ingeschroefd. Lazerde uit mijn handen tijdens repetitie…

2 likes