Advies gevraagd: Horloge gevallen

Ps. als je een nieuwe terugkrijgt van Seiko laat het dan wel door een vakman inkorten! :joy:

Eens! :+1: Ik wil ook alleen maar even aangeven dat IK niet tevreden ben met het gekozen traject en het anders zou hebben voorgesteld! :sunglasses:

1 like

Met een zwaard in je hand had IK ook niet anders van je verwacht. Een vriendelijke handreiking is met een ‘swordhand’ best lastig :wink:

Ai dat is zonde zeg. Veel schade?

Lijkt me een goede oplossing van de juwelier.

Ik denk dat de meesten sowieso zouden zeggen dat het horloge zomaar ineens afgleed, of ze nou wel of niet zelf met de band hebben gekloot.

2 likes

Mijn vrouw ziet me anders best wel graag met mijn “zwaard” in de hand aan komen. :wink:

1 like

Tsjonge, grappig


1 like

Als ik zelf pushpins terug zet, check ik met een horlogeloep of ze er ook helemaal tot de aanslag terug in zitten.

En ik bekijk het tonnetje van de pen en test of deze er met genoeg frictie opgaat alvorens her te gebruiken.

Alleen dan weet je dat de schakel/endlink betrouwbaar vast zit.

Gezien de endlink volledig los is gekomen weet ik zeker dat de juwelier dit niet gechecked/gedaan heeft en puur op “routine” de band heeft ingekort.

Minderwaardigheidscomplex? :joy:

Ik ging echt stuk toen ik deze voor de eerste keer zag, heb hem destijds ook gepost, hij blijft leuk. :+1:

1 like

Nee, niveau.

2 likes

Jij hebt issues :joy:

2 likes

Eerder gebrek aan humor
 :upside_down_face:

Als je quality check issues noemt dan heb ik die wel ja. :slightly_smiling_face:

Ps. ik heb background in mechanische sporten, als daar iets niet goed vast zit presteer je niet naar behoren of je haalt de race niet, zal daar wel vandaan komen dat ik meer om kwaliteit en precisie geef dan een gemiddelde juwelier. :sweat_smile:

Is het niet zo dat het horloge bij de end-link (band aanzet?) heeft losgelaten, dit begreep ik uit TS zijn verhaal.

Lijkt mij dat de juwelier die end-links helemaal niet los maakt voor het op maat maken van een metalen horlogeband.
Normaliter klik je de sluiting los en haal je aan elke kant van de band er een of meerdere links uit, daar hoeft de band echt niet los voor te worden gemaakt van het horloge.

Wellicht dat de juwelier daardoor de conclusie heeft getrokken dat dit een productiefout is, aangezien end-links in de fabriek deugdelijk horen te worden vastgezet.

1 like

Nou toen ik het horloge op de grond vond waren zowel de endlink als de pushpin nergens te bekennen. In de winkel gaven ze ook aan dat ze inderdaad niet de band los hebben gemaakt om hem te verstellen, dus dat het dus een fout van Seiko moet zijn geweest.

3 likes

Update: ik heb het horloge vandaag weer in ontvangst mogen nemen, en heb geen verdere kosten hoeven te betalen! Het uurwerk loopt weer als een zonnetje. De buts in de kast is glad gepolijst, nog wel zichtbaar, maar omdat hij aan de onderkant van de kast zit is het niet storend bij het dragen :slight_smile:

6 likes

ik had hier niet mee akkoord gegaan denk ik.

die buts is te storend.

Toch netjes hoe het is opgelost.