Advies gevraagd: Horloge voor vader

Beste horloge liefhebbers,

Ik wil mijn vader een horloge cadeau doen. Zijn huidige horloge is aan vervanging toe (condens in het glas etc.)

Hij heeft niet veel eisen, maar als ik iets uitzoek voor hem, moet het wel leuk zijn.

Wensen:

Automaat
Waterdicht, liefst mee zwemmen douchen etc.
Hij heeft nu een keramisch horloge en dat vind hij fijn.
Van metaal krijgt hij nog wel eens uitslag.
Tussen de 38 en 44mm

Het budget is circa €500,- maar kan opgerekt worden bij een mooi horloge. Nieuw of gebruikt maakt niet uit.

Heeft iemand nog leuke suggesties?

2 likes

Als je pa niet tegen staal kan en er graag mee wilt zwemmen, dan zit je denk in de Rado’s te kijken. Keramiek en qua prijs vast wel iets te vinden.

3 likes

Certina DS-8 Titanium? Kans op allergische reactie kleiner dan bij RVS

4 likes

Rado heb ik ook in gedachte. Het mag wel wat sportiever zijn.

Hij heeft er soms wel last van en soms niet van metaal. Maar voor bv een leuke duiker op rubber of nato sta ik ook open.

1 like

Kan van de RVS legering afhangen.

Ik vind €500 wel krap voor een automaat.

Man, rek je budget een beetje op een koop een mooie Rolex submariner.

5 likes

Die Rolex / Budget oprek grappen beginnen wat afgezaagd te worden. :popcorn:

29 likes

Ik heb een Rolex Submariner, maar daar maak ik hem niet (meer) blijer mee dan met b.v. een mooie Seiko of ander mooi horloge.

5 likes

Dat is een wens, maar geen must. Batterij aangedreven horloge wordt ook overwogen. Wat is zei; budget is op te rekken voor wat moois.

1 like

Squale en dan 2e hands iets ? Mooie duiker en gaaf horloge

2 likes

Dat is de hele intentie

3 likes

Deze, klaar :+1:

https://www.horlogeforum.nl/t/citizen-nb6021-17e-fujitsubo-titanium-444/436250/5

8 likes

Één van de Glycine Combat Subs?

Een Seiko Solar sub? (op rubber)

Welke had hij?
Wat zijn de opties waar je zelf aan denkt?

3 likes

Mooie Titanium Citizen misschien?
Daar is binnen budget echt wel wat te vinden hoor. Van quartz, tot automaat, en alles daar tussenin.

Zelf heb ik de NY0108-82X
= titanium, sportief, waterdicht, automaat, full-lume wijzerplaat, 40mm, icoon (want familie van de NY0040), titanium kast en bracelet, ruim binnen budget (dus nog wat geld over voor wat extra rubberen bandjes).

3 likes

Een gebruikte gaat misschien net lukken, met genoemd budget. Leuk, klein, zelfstandig merk, met mooie heritage.
De 1521 draagt super comfortabel en is kwalitatief erg o.k.!

Top ed dit bedoelde ik inderdaad maar waarschijnlijk zal hij iets meer geld moeten nemen , maar dat kon ook geeft hij aan

1 like

is ook wat bij mij direct opkwam.

Dank je wel, dit zijn serieuze kandidaten. Hij heeft nu een keramisch horloge van Armani.

Dank je voor de tip. Ik zet 'm op de shortlist.