Advies gevraagd mbt PostNL

Lieve forumgenoten,

een paar weken geleden heb ik een horloge via Uhrforum verkocht aan een Duitser. Keurig verpakt en verzekerd verstuurd. Papieren aangetekend er achteraan gestuurd.

Jullie raden het al: papieren zijn aangekomen, pakketje niet want het adres was onbekend (duh!).

Nu heeft PostNL het pakketje retour ontvangen en willen die naar mij sturen. Alleen: Ik ben doodsbenauwd dat ik het horloge niet meer in de doos vind.

Wat raden jullie mij aan? Niet thuis aannemen maar ophalen op het postkantoor en daar onder getuigenis van de post-medewerker het pakketje openen om te kijken of het horloge er nog in zit? Of heeft iemand anders een andere, gouden, tip?

benieuwd naar jullie reacties!

groet,
Bob

En waarom zou het horloge eruit gehaald zijn? Als het verzendgewicht klopt zou er niet veel mis moeten zijn lijkt me.

Pakketje in bijzijn van bezorger openen, gewicht is geen leidraad, bij ontvreemden wordt gewicht gecompenseerd met gelijkwegende rommel.
Ben helaas ervaringsdeskundige.

2 likes

Maar het pakket is dus nooit bij geadresseerde geleverd als ik het goed begrijp?

U geeft zelf het goede antwoord
:innocent:

1 like

Ik zou het pakket helemaal niet openen. Het correcte adres vragen, adres op de doos plakken en weer naar Duitsland sturen.

even door de röntgen

1 like

Als dat zo is heb je toch geen spreekwoordelijke ‘poot om op te staan’ ga maar bewijzen dat jij die rommel er niet zelf in gepropt hebt in beginsel😉 Ben ook ervaringsdeskundige helaas😒

1 like

He he! Daarom moet je in bijzijn van bezorger pakket openen.

1 like

En dan
? Er zit rommel in?

Niet aannemen en een verzekering claim bij postnl starten

Dan heb je toch het bewijs dat je het er niet zelf in gedaan hebt.

Als je samen met een medewerker van PostNL constateerd dat er rommel in zit, zal de medewerker he vertellen hoe vervelend dit voor je is. Maar dan komt de claim, via de verzeker service van PostNL; daar begint de ellende
het gewicht klopt met wat jij verstuurd hebt, dus
 ga maar bewijzen dat jij die rommel er niet in gestopt hebt.
Even voor de goede orde; is het pakket ooit ergens aangekomen of alleen ‘onderweg’ geweest??

Je moet helaas ook eerst tekenen voordat je het pakket mag openen


Contact opnemen en vragen of het pakketje is opengemaakt, resp. beschadigd zodat je kan zien dat jij het niet zo hebt verpakt. Dan weet je genoeg. Ik had een begin dit jaar een vermissing van 2 pakjes, nooit aangekomen op mijn adres in Amerika, maanden later kreeg ik het bericht dat de pakjes waren zoekgeraakt en weer terug gevonden, ze waren wel opengemaakt en zo konden ze op de verzend papieren die in het pakje zaten zien waar het naar toe moest. Ik heb geluk gehad, de post is kennelijk in Amerika toch wat meer secuur en eerlijker dan hier. Dus gewoon vragen of het is beschadigd en eventueel ter plekke bekijken.

1 like

haha

Ik ook. Openen in bijzijn medewerker. Je kunt misschien constateren dat het geopend is. Bij mij zat er ander band omheen en was het opengesneden.

Ja, ha, ha, hier nog een aardige, ik heb eind vorig jaar voor een forumlid een velona horloge gerestaureerd, wel nu, de eigenaar zou het opsturen naar mijn postbus in Rotterdam. Het heeft bijna 2 maanden geduurd voordat het pakje in de bus lag, ik kreeg bijna een rolberoerte, de eigenaar kreeg eerst de indruk dat ik het achterover had gedrukt, maar goed al goed, ik heb het gerestaureerd, kijk eens op “My first watch” leek niet meer te repareren.
en iedereen blij. Ik raad dan ook iederereen aan om als het niet nodig is om tante post even niet te gebruiken.

Dat is een betere optie. Ik maak voortaan altijd foto’s van het pakket tijdens het inpakken, ook zoals het weg gaat met de adresgegevens erop. Maar dan nog , waterdicht is het systeem van verzekerd verzenden nooit. Bij problemen ben je overgeleverd aan de verzeker service van PostNL

Ja, afschieten die handel.

1 like