Advies gevraagd: Mesh band op Seiko SPB149

Beste leden,

As. Maandag ga ik de SPB149 ophalen, ondanks er twee banden bij geleverd worden lijkt een mesh band mij ook gaaf, ik kwam de onderstaande foto tegen:

Nu heb ik nog niet eerder een mesh band gehad en weet ook niet goed waar op te letten (behalve breedte) heb op watchgecko een paar gezien maar ook op horlogebanden.com

Meeste zitten onder de 30 euro/pond, onderstaande is een stukje duurder (180) maar als de kwaliteit/comfort vele malen groter is dan vindt ik dat het wel waard.

Onderstaande zitten op de 28 pond

(upload://lsPPgsjcQ3z14Mhe4wbLIB5pf1u.jpeg) ![afbeelding|500x500]

Ik zie ook nog grof en fijn geweven maar gok/denk dat bij een duiker grof beter staat.

Graag jullie mening, thanks.

2 likes

Kwaliteit verschil zit hem vaak vooral in de sluiting bij zulke banden is mijn ervaring…

Toevallig zat ik ook aan een shark mesh te denken (incl gezocht topic). Want deze foto:

3 likes

Heb er een van watchgecko en een paar van staib. Die laatste zijn duurder maar echt vele malen beter. Meerprijs echt waard imho.

2 likes

En nu de toelichting op het verschil?

Geen scherpe randjes, dichter gevlochten, sluiting beter, minder blikkerig. Als je beide voelt en draagt is het duidelijk.

1 like

Staib houdt ook rekening met verschillende polsmaten?

Meeste banden van staib zijn in te korten. Bijvoorbeeld een band van max 15cm kan ingekort worden naar 13cm in 4 stapjes van 5mm.

Je hebt bij strapcode ook een goede sharkmesh. Dicht gevlochten, afgevlakte schakels, prima sluiting. Ook niet goedkoop, 100 + eu
Deze moet je op jouw maar kopen, ruime verstelling op clasp

Zo grof vind ik te grof. Ik heb twee fijne geweven mesh banden, en die draag ik graag. Maar het zijn beide bandjes van 30 euro ofzo. Van die bandjes die gemakkelijk verstelbaar zijn met een klikker die in kleine uitsparingen in de band valt.

Nog een tip. De mesh banden die Stowa via de site verkoopt zijn van Staib. Vaak goedkoper dan via andere bandensites en veel keuze in maten en brushed of polish.

1 like

Die van Staib zien er goed uit inderdaad! Dank voor je goeie tip, maar die variëren ook erg in prijs. Weet niet goed waar ik op moet letten, qua looks zou ik nu twijfelen tussen

Van 260 en de onderstaande is 100 goedkoper:

maar zie ze ook van 75 met een iets andere sluiting en lichtere vlecht, heb je daar nog tips?

Thanks

2 likes

Met de banden die je last zien heb ik geen ervaring. Zou kiezen voor degene die je het meest aanspreekt. Er kan verschil zitten in dikte, wat dikker is wat duurder. Succes met je keuze!

1 like

Die zou ik ook te grof vinden, maar dat hele fijne is t ook niet. Ik ga er iets tussenin gokken, anders gaat ie maar in de verkoop als ik t niks vindt :sweat_smile:

Heb je een foto van jou mesh? Verder niet nieuwsgierig…

Zo snel alleen even deze. Dit is het type van de Stowa site.

2 likes

Deze dus. Zit er tussenin! Geen dank.

Denk dat het deze wordt, maar ga nog even wat research doen vanavond, thanks voor je tips in ieder geval!

2 likes

Strapcode?

Passen de dikke seiko springbars daar op/in?

1 like

Nope!