Advies gevraagd: Mesh band op Seiko SPB149

Wij wachten op de pics… :slight_smile:

Ik zou liever 2 hele springbars hebben…

Edit: mocht ie niet bevallen dan houd ik me aanbevolen indien 20mm. :+1:t2:

1 like

Voor op de doxa?

1 like

Yup! Eerder gehad maar helaas de band verkocht toen ik Doxa-loos was…

Archief:

4 likes

De band is binnen! Nog niet op maat helaas want krijg de pushpins er niet uit (tool is onderweg) maar denk dat dit wel een blijvertje is :blush:

Edit: de standaard bars van Seiko zijn te dik en er wordt niks bijgeleverd had gelukkig nog 2 van Omega liggen die perfect pasten.

7 likes

Is dit een Staib band met pushpins? Dacht dat die altijd schroeven hadden…

Ja sowieso pushpins, had ook ff gegoogled en las inderdaad dat sommige een schroef hebben maar heb er 1 uit gekregen (beetje geluk) en dat was een normale pushpin. Ga niet verder klooien met de kans dat ik het beschadig, wacht nu braaf op de tool en ga dan verder. Nu ff op originele silicon gezet :blush:

4 likes

Shark mesh band ontvangen. Met 2 hele springbars… van formaat Seiko fat springbars :sob: die passen dus wel op de Seiko, maar niet op de mesh band. Moet dus wachten totdat slowmail met de juiste springbars komt.

Eerste impressie…

Nu maar even op de Marathon gezet :joy:

4 likes

Ziet er tof uit, net iets ruwer wat goed past bij dat type

1 like

Eindresultaat, beetje donker maar benieuwd naar de meningen! Thanks voor het advies in ieder geval.

10 likes

Aardig maar te dressy naar mijn smaak voor een duiker. Deze band is meer Milanaise dan shark mesh.

Enjoy!

1 like

I like it.

1 like

Vandaag kwamen de 1,78mm spingbars met 1,1mm tip binnen uit de VS. even een foto ter vergelijking met fat springbars van Seiko.

Meteen de shark mesh oo de spb153 gezet.
Resultaat is even wennen. Valt nu pas op hoe laag de lugholes zitten.

3 likes

Ik snap dat je er aan moet wennen, ik vind het een prachtig horloge maar de lugholes zitten inderdaad wel laag, al eens op NATO gehad? Wel een groot verschil in springbars was mij ook al opgevallen.

1 like

Had ‘m standaard op een zwarte 3 ring zulu strap.
Daar viel het niet op, icm met de fat springbars.
Anyway, de meningen zijn nog wat verdeeld :laughing:

De mesh staat :+1: op de SPB149.
Mazzel dat je nog twee goede springbars.

Ik vind het wel kunnen al is het wel even wennen. Shark vindt ik zelf iets te grof maar kan wel, ja had mazzel met de springbars inderdaad :sweat_smile:

Ik vind t top! Maar als je niet kan wennen wil ik de band wel overnemen (afh van breedte/maat en prijs… :joy:)

Heb je niet net de shark mesh van Drebin gekocht?

Nope.
Ik vond het verschrikkelijk staan op mijn SPB.

:joy: