Advies gevraagd (mogelijk) conflict veiling eBay vintage Speedmaster

Niet akkoord gaan met annulatie van de verkoop, zo krijgt de verkoper alvast z n ebay commissie van 8% niet terug.

2 likes

Eisen? Nee, er is geen wet die je daarbij helpt. EBay gaat hier ook niets mee doen. Vertel ik uit eigen ervaring

Tuurlijk kan dat. Maar of je het krijgt is natuurlijk een tweede… Maar je staat wel in je recht.
eBay kan de deal annuleren als de verkoper dat vraagt, maar als jij het er niet mee eens bent, gaat de deal door. Gebeurt dat niet, dan kan eBay hoogstens het account opschorten. En vervolgens opent verkoper een account verkoper2

Dan een afspraak proberen te regelen, en voorstellen dat je het horloge zelf wel kunt laten repareren. De kosten die hij denkt ervoor te moeten uitgeven eventueel in mindering brengen. Je komt er vast wel achter dat hij geen ontmoeting gaat willen

1 like

Eisen staat vrij, dat is geen voorrecht waarvoor je aan bepaalde voorwaarden moet voldoen. Er is echter geen verplichting voor de verkoper om die eis in te willigen.

Op Ebay is dat wel een dingetje hoor. Als je weer moet beginnen met een account met 0 feedback.

1 like

Kun je de verkoper niet vragen of hij een paar foto’s kan mailen van het beschadigde horloge?
Of hij mailt de foto’s en blijkt zijn verhaal te kloppen. Zo niet, dan zal er waarschijnlijk wederom een kul verhaal volgen.

2 likes

Inderdaad, proberen e.e.a. uit te lokken door een tactisch en vriendelijk bericht te sturen, waarin vermeld wordt dat de interesse nog wel degelijk aanwezig is. Benieuwd wat voor een bericht je terug krijgt!

Hij zegt trouwens nog in zijn bericht dat hij morgenochtend gaat bellen. Nou het zal mij benieuwen :slight_smile:

Een koop is een koop is een koop is een koop
(als het een koop is …)
Je staat in je recht en je kunt het halen.
Maar zoals Hirsch Ballin al zei: aan recht mag een prijskaartje zitten.
Hij vergeleek het met een paar duurdere schoenen.
Dus … kom er maar in @anon50762135EV wat dat kan kosten ?
Zonder dollen : spreek de man aan op zijn fatsoen.
En om nog maar eens een Christendemocraat uit die tijd te citeren:
“Tegen onwaarheid is geen kruid gewassen”
(Balkenende inzake Mabelgate a.k.a. die wijf van die lange)

3 likes

“Ken jai mai nog Mabel? Iek jou wel!” :sunglasses:
(Charlie Da Silva)

  1. niet akkoord gaan met het ontbinden van de koop via eBay
  2. zeggen dat je het met beschadigd glaasje wilt hebben
  3. met paypal alsnog betalen
  4. negatieve feedback achterlaten
  5. na betaling en niet obtvangen horloge een case openen via PP
3 likes

Maar het eigendom gaat pas over bij levering…toch??

1 like

Ik zou het er maar gewoon bij laten zitten. Het gaat allemaal verspilde moeite zijn.

Je kan iemand niet gaan dwingen zijn horloge aan je te verkopen ook al ben je de hoogste bieder geweest op Ebay.
Net zoals hij je niet kan dwingen het horloge te kopen ook al ben je de hoogste bieder.

Een net persoon houdt zich aan de overeenkomst, helaas is niet iedereen net.

Als de onwillende partij er niet meer op reageert, kan hij hooguit van Ebay gebanned worden.
Er komt niet iemand het horloge bij hem thuis uit zijn handen trekken omdat jij het hebt gekocht op Ebay.

Daarnaast, als je er juridisch iets mee zou willen kan ie alsnog het glas kapot slaan of zeggen dat ie hem kwijt is geraakt. Dan kan je nog steeds niet, alleen maar aannames doen.

Alle mensen die hier aangeven, lekker laten zitten, is waarschijnlijk de reden dag verkopers dit doen. Lekker wachten tot een onwetende de volle mep betaald en dan opsturen, de rest lekker afschepen.

Ik zou foto’s opvragen eventueel met iets erbij dat bewijst dat het een echte foto is van hem. Als hij dat niet wil zou ik inderdaad gewoon horloge laten opsturen via Paypal. Sowieso negatieve feedback geven. Dat je uiteindelijk misschien toch aan het korste eind trekt betekend niet dat je het zo maar moet laten zitten.

Hoe lastiger kopers doen , hoe onaantrekkelijker het wordt voor de verkoper.

1 like

Mijn advies; stop er geen tijd meer in. Dit soort zaken gebeuren helaas. Geef de verkoper negatieve feedback en ga vrolijk op zoek naar een ander horloge.

Zeker… koop verplicht tot levering

foto’s vragen en toch laten opsturen.

Hahahaha :rofl:

Je maakt een grapje toch? LOL…