Advies gevraagd (mogelijk) conflict veiling eBay vintage Speedmaster

Aangevraagde contact gegevens trouwens nog niet ontvangen. Kan dat een aantal dagen duren?

Lang leve lpg in mijn geval. :ok_hand::wink:

Duitsland is notoir streng in dit soort zaken (ook bv enorm streng consumenten recht)

De verkoper heeft op geen enkele vraag geantwoord en vorig weekend de koop geannuleerd.

Ik heb geen gegevens van eBay ontvangen. Het enige wat ik weet is dat hij Eric heet en woonplaats aangegeven bij de veiling is Elsloo.

Het ging om een Speedmaster 105.012 uit '66 met een DON bezel en 321 uurwerk (24955804)

linkje naar de ebay veiling misschien wel handig ?
dan zijn we in ieder geval voor de verkoper gewaarschuwd

verynicethings666 is zijn username op Ebay.

hij is lekker actief op het omega forum ?,
ik zou daar een fijne post schrijven

en gebanned van OF.net als verkoper zegt ook genoeg ?

Ah ja, da’s een bekende…

Thanks!

Tja. Geen reserve ingesteld op Ebay (kost ook geld) en dan beetje onder de radar. Ik zou hem ook niet verkopen voor dat geld…

Sorry, maar als je een beetje een vent bent lever je het horloge voor het geboden geld. Als je dom gehandeld hebt, dan is dat je eigen schuld en neem je het verlies maar.

1 like

Ik snap dat hij hem niet wil verkopen voor dat bedrag, waarde ligt momenteel minimaal 1 à 2 duizend hoger.

Verkoper heeft heeft het horloge ook tevergeefs geprobeerd te verkopen op marktplaats voor meer dan 8k€.

Als men zo gemakkelijk onder een verkoop uit kan komen op eBay, wat voor waarde heeft dit veiling systeem dan?

Weinig dus maar dat is toch allang bekend?

1 like

Ik weet niet of je zo rouwig moet zijn om het verlies.

Ja het was relatief ‘goedkoop’ voor een 105.012, maar het horloge is verre van perfect. Te zwaar gepolijst, het lume is smerig ogend of helemaal eraf gevallen en het uurwerk heeft een service nodig (creep op urenregister, veel voorkomend service-issue bij een 321). Om zelf te houden vind ik hem onder de maat en als je hem gaat verkopen dan verkoop je een horloge waarbij je wat hebt uit te leggen…

Dit heerschap is sowieso iemand van wie ik nooit een horloge zou willen kopen.

1 like

Ik denk dat meer mensen dit door hadden en dat de veiling daarom niet zo storm liep. Een no reserve veiling op ebay zonder fouten in de listing gaat niet zomaar onder de radar.

Daar is die weer; https://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-antiek/m1267727224-speedmaster-105-012-66-cb-met-don-bezel.html

Blijkbaar nog steeds niet gelukt om het horloge voor de hoofdprijs te verkopen. En dat in een tijd waarin Speedmasters als warme broodjes over de toonbank gaan.

Was het glas niet kapotgegaan door de val? :stuck_out_tongue_winking_eye:
Dit is iig geen nieuw plexi…

Ik vind op chronocentric nog een advertentie van bovenstaande aanbieder. Hij zoekt waarschijnlijk steeds nieuwe kanalen om te verkopen. Op Omegaforums.net is hij in ieder geval banned.

http://www.chronocentric.com/forums/chronotrader/index.cgi?page=1;md=read;id=95857

Nieuwe is een emailadres; Eric.Schuren@Planet.nl Komt overeen met de naam die ik al had, dat is ook Eric.

Misschien moet ik hem een email sturen en vragen of de defecte Speedmaster al gerepareerd is :wink: