Advies gevraagd (mogelijk) conflict veiling eBay vintage Speedmaster

nou Bedankt, pak mijn nutteloze leventje weer op.

Als het een true story was dan had de verkoper wel contact met mij opgenomen. Het uitblijven van enig verder contact zegt genoeg lijkt mij.

Met die laatste opmerking wil ik niemand persoonlijk aanvallen hoor @roelke13 @SuperC :wink: Ik liet mijn filosofische geest even spreken.

Heb ik ook een paar keer meegemaakt dat iemand zijn horloge tijdens een veiling terugtrok of na een overeengekomen prijs toch vertelde dat hij het horloge niet kan leveren.

Ik kon hen niks maken en al helemaal geen deal afdwingen. Eventjes chagrijnig om geweest en toen weer doorgegaan.

Zuur dat je geld niet meer rendeert. Is het een idee om je CC te koppelen aan je Paypal account? Heb je in het vervolg wat meer speling qua tijd.

Even terug de collegebanken in Cody

Foei toch !!
Wilsovereenstemming = koop
Koop verplicht tot levering
Met beschikkingsbevoegde levering gaat eigendom (pas) over.

2 likes

Dit. Het waren teveel barkies op de bar dit weekend, de groeten.

Wacht toch tot er weer eentje langskomt

1 like

Dat is niet correct wat je zegt hoor. Eigendom gaat over op de moment van de wilsovereenetemling zelfs voor de levering plaats heeft gevonden. 1138BW (naar Belgisch recht, ;

Als we Belgisch met Nederlands recht gaan vergelijken, gaat dit topic echt de goede kant op :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dan wijkt Belgisch recht af van NL recht

Is dat nou niet krom


1 like

Het lijkt me stug dat er in Belgie geen jurisprudentie is over verkopen via internet. Het door @GhentWatch genoemde artikel komt uit de 19de eeuw.

De snelwegen daar ook, dus dat kan kloppen.

16 likes

Inclusief tram :joy::joy:

Raar dat dit zo anders is bij jullie
Dacht dat dit elementair Code Civil was.
Excuus dan voor de aanmatigende toon !

Verkoper kan de schade claimen op zijn inboedelverzekering, als hij tenminste een All-risk dekking heeft. Praktisch iedereen heeft dit overigens tegenwoordig.

Na de reparatie kan het horloge alsnog geleverd worden.

Het horloge is nog niet overgedragen, dus het is nog zijn eigendom. Een WA verzekering is hier niet van toepassing.

En @Selie op een aansprakelijkheidsverzekering particulier zijn opzicht schades wel degelijk gedekt.

Zo jongens.
Na het horen van deze superdeal heb ik contact opgenomen met mijn Ebay-buddy. Die was zo vriendelijk mij in contact te brengen met de weigerende verkoper.

De keutel was toch een centenkwestie. Ben even snel op en neer naar de bank gereden. Heb die gast een paar tientjes meer geboden en voila. Het was gebeurd.

Vanaf vanavond de trotse eigenaar van deze prachtige Speedy. Een koopje was het niet meer. Maar dat is de tank volgooien vandaag de dag ook niet.

10 likes

Je had op zijn minst een foto van de Speedy in casu kunnen zoeken :joy:

Ach alweer een Porsche met water koeling :fearful:

bij onze oosterburen gaat het iets anders ?
2 voorbeelden

1x broeken die ondertussen verkocht waren en de verkoper niet meer kon leveren = schadevergoeding voor de koper (plm 10K)

1x afgebroken veiling van een camper (waarde 2000 euro) waar een hoogste bod van 56 (!!) euro op stond toen de verkoper de veiling stopte om de camper ergens anders te verkopen, verkoper is door de rechter gesommeert om de camper voor 56 euro aan de hoogste bieder te verkopen

https://www.webshoprecht.de/IRUrteile/Rspr2062.php

het zou me niets verbazen als we in NL ook dit soort rechten hebben ?

De verkoper zou je vandaag bellen toch? Al gebeld? Ben benieuwd

Nee nog niets gehoord, verkoper reageert ook niet op berichten. In zijn enige bericht, de melding dat het horloge defect was, heeft hij trouwens aangegeven dat hij donderdag (dus vandaag) naar het horloge zou laten kijken. Misschien krijg ik wonder boven wonder vanavond nog een bericht en blijkt het allemaal waar te zijn :wink: