Advies gevraagd: nieuwe Tag Heuer F1 Solargraph, yay or nay?

De titel zegt het al: een yay or nay voor de nieuwe Tag Heuer Formula 1 Solargraph? En dan specifiek deze limited edition groene versie op staal:

Soms heb je dat eenmaal bij een horloge als je hem ziet: tof/die wil ik!!
En helemaal als hij je al een paar dagen bezig blijft houden… daar komt bij dat ik ook nog eens een zwak heb voor LE’s.

Maarrr… Ik open een topic niet snel en zomaar voor een nieuw horloge, want heel internet staat er ook al vol mee: €1850 voor een solar quartz en een kunststof bezel is een hoop geld. Mijn GS quartz heb ik bijvoorbeeld minder voor betaald en dat is (in mijn ogen) ook echt waar voor je geld.

Uiteindelijk moet je dragen wat je blij maakt en maakt het prijskaartje niet uit, I know. Maar toch voelt het ergens een beetje ‘fout’ of als een niet zo handige uitgave. Helemaal te bedenken dat ik ook mijn :eyes: gericht heb op de Omega Aqua Terra quartz met grijze teak dial én volgend jaar hoogstwaarschijnlijk naar Japan ga.
Maar hé, tegelijkertijd blijft het een mega leuke en vrolijke Tag!

Dus, graag jullie mening en gedachten:

• Yay
  • Nay
0 stemmers

Cheers to the weekend !

4 likes

YAY maar inderdaad wat je zegt te duur. Ik zou gokken op grey market onder retail over een half jaar ofzo

6 likes

Hij is leuk. En als de prijs te hoog is dan zal ie binnen afzienbare tijd wel flink verlaagd worden aangeboden. Het is niet dat het een volledig plastic moonswatch prulletje is toch?

2 likes

Kan hem niet echt mooi vinden

Dat is inderdaad de gok. Er worden er 3000 stuks van gemaakt, niet per se mega weinig.
Maar volgens mij is de verwachting net als bij de TH x Kith versie dat ze snel zullen verkopen en de prijzen daarna hoog/hoger zullen zijn.

Ik heb al wat AD’s aangeschreven en de meesten (op 1 bekende uit Den Haag na die een aanbetaling vraagt) gaven aan niet te kunnen garanderen dat ze hem bestellen, danwel te ontvangen als ze hem bestellen.

Hou je ogen op de bal!

Dit is een snack pur sang. Een leuke snack, dat zeker, maar nog steeds gewoon een snack. Tweeduizend piek voor een snack is ook wel aan de stijle kant vind je niet?

Denk dat je dat zelf ook al vermoedt :wink:

We zijn wel een zootje enablers maar ook wij kennen onze grenzen.

3 likes

Mijn hart gaat er niet sneller van kloppen, maar die van jou kennelijk wel. Dat lijkt mij een goed voorteken. En als, zoals je zegt, je hem eventueel kunt doorverkopen zonder (veel) pijn, wat let je? Plus: ik zie wel uit naar de NA. Ben benieuwd :wink:

1 like

Mooi verwoord. Een hele leuke en lekkere snack.
Waar ik denk eenmaal om de pols wel heel blij van wordt (design en kleurtje), maar waar de AT een stukje zakelijker (?) is, maar wel een met eigen klasse en tijdloos design.

1 like

Ik zeg doen, maar dan deze versie :wink:

3 likes

Ook fraai ja! Makkelijk te combineren/dragen. Maar groen net wat bijzonderder en wat ik al zei, zwak voor limiteds is een bonus bij deze.

2 likes

De AT is een vijfgangenlunch bij een restaurant met een aanbeveling van de Michelin. Deze Tag is een happy meal.

Van beide word ik zelf erg gelukkig. Maar als je me over vijf jaar vraagt welke van de twee ik me nog herinner dan is het antwoord waarschijnlijk voorspelbaar.

Genoeg metaforen, mijn punt was al wel gemaakt.

Het horloge wat ik het langst heb van allemaal was toentertijd bedoeld als snack. Je weet het ook maar nooit!

2 likes

Vertel! Welke is dat :slightly_smiling_face:?

Of nog beter gemaakt. De Aqua Terra óók nog in Japan scoren gezien de gunstige Yen en het aanbod daar. Maar eigenlijk hoort uit Japan een GS te komen :sweat_smile:

1 like

Als het nu al zo voelt zou ik hem zeker laten liggen. Ik denk dat dit alleen maar blijft knagen.

Kijk, iets in Japan scoren, dan weet je zeker dat het je nog heel lang bij blijft en je rond gaat lopen met een mooie herinnering.

Het is eigenlijk nog steeds een snack hoor maar het is een lekker duizendingendoekje, past bij alles wat niet zakelijk is en loopt altijd keurig op tijd.

2 likes

Het is een patroon; TAG Heuer komt met wat nieuws en direct is het prijskaartje een punt van discussie.
Horloges mogen prijzig zijn, het zijn toch veelal luxe cadeautjes. Maar lever dan ook wat kwaliteit. We kijken naar een duiker, zonder geschroefde kroon. Geen solid end links op de band, slechts 100m wr en een goedkoop uurwerk. Kan alsnog hartstikke leuk zijn allemaal, maar niet voor dat geld. Als Swatch de MoonSwatch voor 275 euro in de markt zet. Je voor 1000 euro bij Seiko een mooie Duiker koopt met overtuigende specs. Dan slaat het echt nergens op wat Tag Heuer vraagt voor die F1 modellen.

7 likes

Al ben ik hierbij vergeten te zeggen dat dit misschien ook wel gevoed wordt door alle reacties op internet. Welke website, Instagram of YouTube post je ook bekijkt is 80% negatief. Hierdoor ga je automatisch bijna geloven dat het écht een miskoop is.

Bij voorkeur koop ik hem grijs, maar het blijft echt gokken wat de prijzen zullen doen. Helemaal met een LE. De zwart/rode versie die hierboven geplaatst is geloof ik echt wel van dat deze goedkoper te verkrijgen is na een tijdje.

De blauwe is op Chrono zelfs nu al voor €255 minder uit Duitsland te halen, nieuw.

Eens! En dat laatste hou ik wel van.

Ja leuk! Ik weet niet hoe oud hij is, maar hij ziet er nog steeds fraai (tijdloos) en goed uit!

1 like

Je hebt volkomen gelijk met je genoemde punten/feiten. En exact dit maakt het dus een engeltje duiveltje verhaal.

Er is zoveel meer en kwalitatief beter te verkrijgen, maar neemt niet weg dat het gewoon een heel leuk horloge is. Enige is dat je €275 iets makkelijker uitgeeft bij een MoonSwatch (wat in verhouding ook veel is), dan €1850.

Ik denk dat uiteindelijk zelf het horloge bezichtigen en ervaren the way to go zal zijn.

Ah ok, dat zou mij persoonlijk dan echt niets uitmaken. Ik draag wat ik mooi vindt en inderdaad heb ik ook overpriced watches (volgens de goegemeente), voor mij zijn ze perfect omdat ik ze mooi vind. Daarnaast verkoop ik mijn horloges niet dus afschrijving / restwaarde is niet belangrijk voor me.

2 likes

Ik vind hem best wel mooi.Het zal me ook mijn kont roesten wat een ander er van vind.
Ik koop ook nooit iets met de gedachte het ooit weer te verkopen.
Maarja ieder zijn ding.

Ik zeg nay, ziet er een beetje uit als een goedkoop kinderhorloge eerlijk gezegd.

Maar als jij je er goed bij voelt moet je het gewoon doen :+1:

Iets met beter spijt hebben van de dingen die je gedaan hebt dan achteraf spijt hebben dat je het uiteindelijk niet gedaan hebt.