Advies gevraagd: nieuwe Tag Heuer F1 Solargraph, yay or nay?

Ik snap niet helemaal waarom ze iets wat op een duiker lijkt associëren met F1, het zou toch op z’n minst een chrono met tachymeter moeten zijn

1 like

Dan hebben ze echt prachtige chrono’s uitgebracht afgelopen jaren. En dan ga je hiermee je naam verbinden aan f1. Ik snap het niet. Maar goed, wij zijn horloge gekkies en geen doorsnee f1 liefhebber.

Doe jij maar dit:

6 likes

Er is echt wel een link en nog directer met Ayrton Senna

1 like

Als het nu bijvoorbeeld een mooie keramische bezel was had ik het wel wat beter gevonden. Maar plastic nay.

De link was mij duidelijk. Toen was het misschien een serieus horloge. Nu een (prijzige) gimmick in mijn ogen. Als f1 fan vind ik ‘m om de historische touch ook wel geinig. Maar ze hebben echt mooiere en betere horloges om de spreekwoordelijke troon van Rolex als sponsor mee op te volgen

Er komt nog een LE Monaco GP editie

En deze is er voor ca. 155k:

1 like

Toen ik mijn SPB365 King Seiko met 6r kocht, vond ikzelf de prijs moeilijk te rechtvaardigen. Die verschilde amper met de list prijs van zo’n nieuwe formule 1 Tag. De prijs die je betaald voor limited, ondanks dat de aantallen eigenlijk niet zo limited zijn…

Nu, 2 jaar later, merk ik daar niets meer van. De King is een blijvertje en die hoge prijs voor een simpel 6r uurwerk, doet totaal geen afbraak aan de dagelijkse ervaring van het horloge. Hij loopt snaar strak, ziet er top uit en zorgt nog steeds voor een glimlach wanneer ik hem weer om de pols slinger.

€1850 voor een Solar quartz is toch wel heel gortig. Eigenlijk niet recht te lullen. Maar… Na twee jaar geniet je nog van dit horloge en ben je die list prijs alweer “vergeten”. Geloof me. Zo werkt het. Zeg nou eerlijk… Is een speedy met een list van 7.7k wel in verhouding? Ik dacht het niet.
De liefhebberij is niet rationeel te bekijken. Als we dat zouden doen, was HF ondertussen een vergeten leeg forum.

Het feit dat je een topic opent en ondanks alle stemmen om het niet te doen, blijft twijfelen, zegt mij dat je het gewoon moet doen :rofl:. Je leeft maar 1 keer.

Verwacht wel dat het een afschrijf kanon gaat zijn. Maar dat is alleen zo als je hem ooit weer gaat verkopen :sweat_smile:

3 likes

Ik ben niet echt tag minded maar de zwart rode variant trekt me wel aan.

Dit is een ideale daily. Loopt accuraat, is kleurrijk genoeg om niet saai te zijn maar toch nog subtiel. 38mm en eens wat anders dan het typische horloge.

Ik vind het design gaaf, maar de prijs…. Het F1 sponsorgeld heeft er flink ingehakt bij TH zo te zien….

Leuk maar zeker niet voor dat geld zou verder kijken

Tis een beetje veel geld… wel leuk… maar…

1 like

Seiko speedtimers zijn leuker. En dan hou je nog een pak geld over om te beginnen sparen voor een El Primero, die zijn nog leuker.

Ik snap je wel hoor. Het is gewoon de originele versie in een nieuw jasje.

Heb ze altijd geinig gevonden en deze vind ik dus ook leuk, maar onder de streep toch te duur.

Het is denk ik een heel leuk horloge om te dragen, echt iets bijzonders, vrolijks en onvergelijkbaar met andere modellen.

Hooded lugs zijn normaal gesproken echt instant pass, behalve bij deze.

Bruh :joy:

Niet mooi; hoog plastic gehalte.
Sinds ze hoofdsponsor zijn van F1 denjen ze dir voor veek geld te verkopen.
Kom dan met een mooie chrono uit met keramieke bezel

Ik vind alles met zo’n Mercedes ster als wijzer, zacht uitgedrukt, niet mooi. Dus ik zeg nee.

Zelf deze TH gehad te licht/cheap weer weg gedaan dus

2 likes

Als je het model tof vindt zou ik voor een originele uit de jaren 90 gaan voor een fractie van deze prijs.

1 like

Hell no.

Het is echt niet lullig bedoeld maar gaat wel zo klinken. Ik dacht, waar doet dit horloge me aan denken?

En toen wist ik het, de bezel van de flikflak van m’n dochter.

You do you maar voor mij een dikke nee.

5 likes