Advies gevraagd: nieuwe Tag Heuer F1 Solargraph, yay or nay?

Ik vind ‘m leuk, vooral op rubber.

Ik vind dit esthetisch gezien, los van alle formule 1 relaties, gewoon niet zo’n mooi horloge.
En voor het geld (wtf) kan ik alleen maar meer redenen bedenken om niet deze maar bijna ieder ander horloge eerder aan te schaffen.

1 like

Nee. Het is in vergelijk met die happy meal wellicht een keer een fatsoenlijke warme maaltijd bij de van der Valk of zo. Prima van kwaliteit, tandje duurder, maar geen Michelin materiaal.

Kom op, de AT is een middle of the road sport horloge.

Wat betreft die TAG, dat is een snack waar TS zich niet door moet laten afleiden. Dat klopt wel weer. :rofl::rofl:

Denk voor de reacties :slightly_smiling_face:. Dat + een nachtje slapen doet weer wonderen.
3000 stuks is ook weer niet zó weinig, dus ik ga het er gewoon op wagen dat hij binnen een jaar na release op de grijze markt voor minder te vinden is. Er zullen vast mensen zoals ik tussen zitten die hem direct kopen, maar na een tijdje erop uitgekeken zijn.

Mocht hij dan nog steeds knagen kan ik altijd nog happen!

3 likes

Die tactiek heb ik ook in mijn hoofd. Zo op plaatjes dacht ik neh, maar na wat fimpjes op instagram van niet direct tag heuer fans (zal toch een advertentie zijn) heb ik mij bedacht en wil ik er 1 maar ik wat op de 2e hands

1 like

Niet doen. Budget meenemen op je reis naar Japan. Daar de AT aanschaffen of indien deze TH nog niet uit je hoofd is verdwenen die alsnog aanschaffen. 3000 stuks, dus wellicht straks voordeliger pre owned te verkrijgen in het land van de rijzende zon :wink:

1 like

This is the way to go waarschijnlijk!
Geduld moet een schone zaak zijn…

Al heb ik eigenlijk in mijn hoofd dat uit Japan een GS hoort te komen als herinnering, maar we zullen zien :slightly_smiling_face:.

Waarschijnlijk is W&W '26 dan ook net geweest :joy:

1 like

Gewoon lekker doen deze zomerse schoonheid!

1 like

Ik denk dat je een van de weinigen bent die zo denkt :joy:! Maar waardeer het enthousiasme.

1 like

Die heb ik daar nog nooit mogen genieten.

Let daarnaast op dat ik zowel aanbeveling (geen ster) als lunch schreef. Prima van kwaliteit, tandje duurder en erg vaak onderschat.

Mijn restaurantsnobisme daargelaten is de AT met de teak dial een zeldzame schoonheid die het label middle of the road toch echt niet verdient.

1 like

Ik ben trouwens nog geïntrigeerd door deze opmerking. Wat is voor jou dan een vergelijkbaar, maar geen middle of the road sport horloge?

1 like

Ik vind de Ebel Sport Classic al een stuk minder middle of the road qua ontwerp, zeg maar, of de Nomos Club Sport 37, bijvoorbeeld. Het hoeft dus absoluut geen prijsvraag te zijn, omdat die allebei ver onder de 6800 Euro van een AT duiken, zo lang ze maar iets spannenders weten te ontwerpen.

Dat ik de AT een mooi sporthorloge vind terzijde, maar de reden dat ik in tegenstelling tot @Abbiflap wel het predikaat middle of the road uitdeel is omdat de AT niet wezenlijk opvalt tussen een groepje Explorer, de nieuwe Top Time, OP, of een zutje Grand Seiko heritage horloges uit hetzelfde prijssegment.

Het zijn allemaal heel erg passabele gebakken aardappelen met een biefstukje en een fijne salade er bij Dat de saus bij de biefstuk van de AT (in de vorm van het uurwerk) wel erg lekker is maakt het nog geen haute cuisine. In casu Grand Seiko koop je een sporthorloge (zonder lume) met Spring Drive uurwerk en Kirazuri-wijzerplaat voor zo’n 5000 ballen die in mijn optiek onderscheidender is dan de Explorer/AT/OP achtigen.

Aanbevelingen zijn voor de horloges als die Ebel, bijvoorbeeld, omdat ze gewoon lekker eigenwijs zijn en de eeuwige siracha mayo achterwege laten, terwijl de sterren eigenlijk pas beginnen te komen bij dingen als de Master Ultra Thin Moon of Credor Goldfeather en zo.

Een andere aanbeveling zou wat mij betreft ook de Rivanera kunnen zijn van echo/neutra. Da’s een soort street food wat zo’n niveau heeft dat een aanbeveling op z’n plaats is.

Of het hoogstaand is of niet, bij veel moderne van der Valk hotels hebben ze de sjofele maaltijden met een kersje op de appelmoes al tien jaar achter zich gelaten. Ik zit liever bij zo’n tent dan bij een tent die denkt hip te moeten zijn en dan een cross-over menu bedenkt wat net niet werkt allemaal, omdat het finesse mist terwijl het die wel claimt te hebben.

Terug naar de TAG Heuer die @Martynnn noemt. Da’s een hamburger. Een charmante hamburger, maar de bezel baart me zorgen. Het quartzuurwerk stoort me niet bij die prijs, maar ik denk dat de gimmicky kleuren alleen in roulerende verzamelingen passen.

Leuk als vakantiehorloge voor er bij, maar eerder voor zo’n 1250 ballen dan voor 1850 ballen, eerlijk gezegd. GS Quartz wordt genoemd, en dat vind ik inderdaad al een heel andere propositie. Die zijn ook duurder, maar daar heb ik het idee dat zelfs listprijs van 2400 gewoon gepast is wegens afwerking, uurwerk, bouwkwaliteit, en zo verder.

1 like

In 1 woord: merkbeleving